تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798496782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: واضح است که هنوز به توافق نرسیده‌ایم / به دنبال جلوگیری از یک راه‌حل نظامی در مذاکرات هسته‌ای هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: واضح است که هنوز به توافق نرسیده‌ایم / به دنبال جلوگیری از یک راه‌حل نظامی در مذاکرات هسته‌ای هستیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود تصریح کرد گرچه تمرکز بر روی مذاکرات هسته‌ای ایران است اما ما درباره حمایت ایران از دو گروه حماس و حزب‌الله نگرانیم.
به گزارش نامه نیوز، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود تصریح کرد: «همانطور که از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 به وضوح اعلام کردیم، تمرکز ما بر موضوع هسته‌ای است. این به این مفهوم نیست که نگرانی ما درباره موضوعات مربوط به حقوق بشری، حمایت از تروریسم تغییر کرده است و ما به طور دائم آن نگرانی‌ها را مطرح کرده‌ایم و مطرح خواهیم کرد.»



وی ادامه داد: «بنابراین، در خصوص موضوع حزب‌الله، مواضع ما درباره حزب‌الله و حماس به طور قطع نیز تغییر نکرده است. همچنان معتقدیم که آنها جزء سازمانهای تروریستی خارجی هستند. ما درباره حمایت ایران از دو گروه نگران هستیم.»


جن ساکی بر رویکرد دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد و گفت: «من به وضوح اعلام می‌کنم که برکسی پوشیده نیست که هدف ما یک مسیر دیپلمایتک و ادامه یک مسیر دیپلماتیک و به کارگیری یک مسیر دیپلماتیک (در قبال ایران) است و به همین دلیل برنامه اقدام مشترک را دنبال می‌کنیم یا اینکه در حال اجرای آن هستیم و به همین دلیل ما به دنبال یک توافق جامع هستیم. بنابراین ما به دنبال جلوگیری از یک راه‌حل نظامی هستیم. فکر نمی‌کنم ما این موضوع را به صورت محرمانه نگه داشته باشیم.»


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «ما به این حقیقت افتخار می‌کنیم که به توافقی دست پیدا کردیم که معتبر بود و توانست برنامه هسته‌ای ایران را از حرکت بازدارد و آن را به عقب راند. به طور قطع کارهای بیشتری باید صورت گیرد و به همین دلیل ما از اقدامات اضافی دوری می‌کنیم.»


جن ساکی از هدف مشترک رژیم صهیونیستی و واشنگتن در قبال برنامه هسته‌ای ایران گفت: «من فکر می‌کنم که هدفی که با اسرائیل به اشتراک داریم، جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است که البته در تمامی بخش‌های چگونگی رسیدن به این هدف با اسرائیل توافق نداریم به همین دلیل است که همه از اقدام نظامی حرف می‌زنند.»


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اینحال درباره رایزنی با رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: «ما از بسیار نزدیک در سطوح بسیار بالا در تمامی مدت مذاکرات ایران، با اسرائیل رایزنی می‌کنیم.من می‌گویم که ما گفت‌وگوهای آشکاری داشتیم و با آنها درباره اینکه مذاکرات در کدام مرحله قرار دارد گفت‌وگو می‌کنیم و نگرانی‌های آنها را می‌شنویم»


ساکی در واکنش به اظهارات «علیرضا زاکانی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که گفته بود طبق اطلاعات و اخبار واصله توافقات هسته‌ای فی‌مابین هیئت ایرانی و طرف آمریکایی نهایی شده است، اما اولا سکوت دستگاه دیپلماسی کشور در برابر زیاده‌گویی نماینده مذاکره‌کننده آمریکایی که تکرار گزافه‌گویی آنهاست سبب پررویی، زیاده‌خواهی و هذیان‌گویی شیطان بزرگ، آمریکا شده است، گفت: «این واضح است که ما به توافقی دست پیدا نکردیم اگر غیر این بود، شما متوجه می‌شدید اما ما بر روی توافق در حال کار کردن هستیم. به طور قطع، ما در مرحله مهمی قرار داریم. این پیام را می‌خواهم ابلاغ کنم که ما از همان ابتدا می‌دانستیم که مخاطبان سیاسی و چالش‌های متفاوت سیاسی برای هر کشوری همچون ایران وجود دارد و این جای تعجب نیست.»


وی ادامه داد: کارشناسان فنی همچنان با یکدیگر دیدار می‌کنند، کارهای زیادی است که باید صورت گیرد.


وی در خصوص دیدار کری و اشتون در وزارت خارجه آمریکا گفت: این مهمانی به احترام اشتون که دوران ریاست او در حال اتمام است برگزار شد. ما در دو سال گذشته همکاری نزدیکی با وی داشتیم و می‌خواستیم که فرصتی برای تشکر از او به خاطر مدیریت وی در موضوعات بسیاری که با یکدیگر کار کردیم، داشته باشیم. این یک ضیافت شام کاری نبود اما به طور قطع جای تعجب نیست اگر ایران نیز مورد بحث قرار گرفته باشد.




منبع: فارس


۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن