تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802774072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای ارتباط  اطلاعاتی آمریکا با گروهک ریگی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


 نیویورک تایمز گزارش داد:
افشای ارتباط  اطلاعاتی آمریکا با گروهک ریگی
ارتباط آمریکا با رهبران جندالله حتی پس از قرارگرفتن این گروه در زیرمجموعه فهرست سازمان های تروریستی آمریکا در نوامبر 2010  تا به امروز همچنان ادامه دارد. 



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، "روزنامه نیویورک تایمز از ارتباطات "توماس مک هیل" مأمور FBI و عامل اطلاعاتی CIA با گروهک تروریستی عبد المالک ریگی پرده برداشت".   نیویورک تایمز در این باره  نوشت:« توماس مک هیل بازرس پلیس بندری نیویورک و نیوجرسی و مأمور FBI از طریق ارتباطاتی با اعضای خانواده ریگی از حمله تروریستی 14 فوریه 2007 گروه جندالله (28 تیر 1386 در روستای دومک استان سیستان و بلوچستان)  که منجر به کشته شدن 11 عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و زخمی شدن 9 عضو دیگر شد "قبل از این حادثه" با خبر بوده و اطلاعاتش را پیش از حمله مخابره کرده است.   منابع نیویورک تایمز گفته اند:«عامل اطلاعاتی مک هیل از بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 به عنوان عنصر ارزشمند اطلاعاتی CIA و FBI شناخته می شده و این عامل اطلاعاتی حلقه اتصال مک هیل برای ارتباط با افرادی نزدیک به عبد المالک در بلوچستان از جمله از اعضای خانواده ریگی بوده است.   در این گزارش آمده است:« بعضی مسؤولین فدرال مک هیل را به خاطر انجام عملیات خارج از کنترل سرزنش می کنند و گفته اند در صورتی که ارتباط آمریکا و جندالله بسیار بیش از معمول نزدیک بوده، این توماس مک هیل است که در این ماجرا مقصر بوده است.»   این روزنامه می افزاید:«همکاران و دوستان او ادعای سرکشی او را تأیید نمی کنند و معتقدند ارتباطات او در طول یک دهه مورد تأیید و تشویق سازمان های مختلف بوده است.»   نیویورک تایمز گفته است:« بنا به هشدار وکلای حقوقیCIA در آن زمان این می توانست به معنی همکاری سازمانی آمریکا با تروریست ها تلقی شود، هشداری که اکنون وکلای FBI و دادگستری آمریکا از آن اظهار بی اطلاعی کرده اند، اما مسؤولین سابق اطلاعاتی به طور ناشناس به نیویورک تایمز گفته اند علت این همکاری، جدا از مهم تلقی نکردن جندالله و نبودن این گروه در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا در آن تاریخ، این موضوع بوده که یکی از کارشناسان ارشد اطلاعاتی دولت آمریکا در موضوع بلوچستان و کسی که احتمالاً می توانسته متوجه این مسئله باشد خود مک هیل بوده است.»   به گزارش پایگاه خبری این روزنامه، توماس مک هیل اکنون از کار در پلیس بندری بازنشست شده و 53 سال دارد.   این گزارش می افزاید: «جلب عاملان اطلاعاتی از گروه های تروریستی غیرقانونی نیست چنان که رویکرد معمول CIA در مورد القاعده چنین بوده، اما از این نکته همیشه برای مقابله با خود القاعده استفاده شده ، در صورتی که به گفته مسؤولین سابق چنین هدفی در این مورد وجود نداشته است.»
به گزارش نیویورک تایمز، مسؤولین کنونی سازمان های اطلاعاتی آمریکا از ارائه نظر در این مورد خودداری کرده اند.  

  در ادامه این مطلب آمده است: «بخش عملیات ایران CIA در 2009 به مک هیل برای خدمات ارزشمندش جایزه داد. علت تقدیر از او نامعلوم است. "دین بوید"سخنگوی CIA گفته آژانس نتوانسته خبر اهدای این جایزه را تأیید کند و از اظهار نظر بیشتر در این باره خودداری کرد.»
به گزارش نیویورک تایمز، «ارتباط آمریکا با رهبران جندالله حتی بعد از اعلام این گروه به عنوان زیرمجموعه فهرست سازمان های تروریستی در نوامبر 2010 از طریق مک هیل و FBI تا به امروز هنوز ادامه دارد. مک هیل به عنوان یکی از معدود کارشناسان این منطقه در این بازنگری منجر به ثبت جندالله  نقش داشته است. ثبت جندالله در این فهرست شامل بازنگری در عاملان مک هیل نبوده است.»
نیویورک تایمز می افزاید: «مک هیل اواخر 2013 درخواست مجوز پرواز به افغانستان برای ارتباط مجدد با مرتبطینش را کرده اما درخواست او رد شده. علت این قضیه مشخص نیست. مدیران او در FBI از او به خاطر عدم ثبت مناسب عملیات اطلاعاتی اش شکایت کرده اند. اما با اقدام از طریق پنتاگون، او توانست پنجمین سفر خود را به افغانستان انجام دهد. FBI از رفتن او جاوگیری نکرد. چندماه پس از بازگشتش، FBI به خاطر سفر بدون مجوزش به افغانستان او را مجبور به ترک نیروی وظیفه شهر نیووارک کرد. او به طور تمام وقت به فعالیتش در پلیس بندر بازگشت.»   بنا به این گزارش، توماس مک هیل در حال حاضر بازنشست شده و با از هم گسستن گروه جندالله، اعضای مختلف به گروه های دیگر پیوسته اند و احتمال ادامه ارتباط آمریکا با ریگی ها در پرده ای از ابهام است. اما عامل اطلاعاتی مک هیل با ارتباطاتی که در آن سوی آب های ایالات متحده دارد، همچنان به عنوان عامل FBI بر صفحات اسناد ادارات مختلف باقی است.   به اذعان این روزنامه، «از میان جنگجویان سنی بلوچستان، افرادی با وابستگی فکری به القاعده و طالبان هستند و "خالد شیخ محمد" که به اذعان خود مغز متفکر حادثه 11 سپتامبر بوده است اصالتی بلوچی دارد.»  

  505
 




۱۸/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن