تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803148025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت‌وگوی تفصیلی فارس با آرش امینی مدیرکل بین‌الملل سازمان سینمایی/2 می‌خواهیم ایران لوکیشن فیلمسازی در دنیا شود/سنگی جلوی پای خودم نمی‌بینم/ناگزیر از تغییرات بنیادین هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفت‌وگوی تفصیلی فارس با آرش امینی مدیرکل بین‌الملل سازمان سینمایی/2
می‌خواهیم ایران لوکیشن فیلمسازی در دنیا شود/سنگی جلوی پای خودم نمی‌بینم/ناگزیر از تغییرات بنیادین هستیم
آرش امینی گفت:ما انواع اقلیم‌ها در کشور داریم که لازم است به نحو مطلوبى معرفى شوند. بازار ما سرمایه فنى و هنرى و لجستیکى سینماى ایران است. در واقع قصد داریم ایران لوکیشن فیلمسازی در دنیا شود.

خبرگزاری فارس: می‌خواهیم ایران لوکیشن فیلمسازی در دنیا شود/سنگی جلوی پای خودم نمی‌بینم/ناگزیر از تغییرات بنیادین هستیم



خبرگزاری فارس-احسان هوشیارگر: بیش از یکسال از حضور آرش امینی در سمت مدیر کل بین الملل و حوزه ریاست سازمان سینمایی می گذرد. اولین ماموریت جدی او حضور در جشنواره کن سپری شده بود که این حضور باعث تا او به بسیاری از نقاط ضعف و قوت سینمای ایران در بخش بین الملل پی ببرد و  پس از آن هم مطالعات جدی خود را در خصوص وضعیت کلی سینمای ایران در آن سوی مرزها انجام داد و شاید به همین دلیل است که مدیر بین‌الملل سینمای کشور امروز با صراحت می گوید:«بخش بین الملل سینمای ایران هیچ تناسبی با ابهت سینمای ما ندارد». چندی قبل فرصتی دست داد تا با امینی در گپ و گفتی مفصل در مورد همه شرایط بخش بین الملل سینمای ایران و برنامه‌هایش برای اداره آن صحبت کنیم. امینی که یک موزیسین است نت‌های جدیدی را برای جهانی شدن سینمای ایران تدارک دیده است. برنامه‌هایی که امینی معتقد است در صورت اجرای کامل وجه جدیدی از سینمای ایران در دنیا دیده می‌شود و برای شیوه اداره آن نیز شیوه‌ای نظیر آنچه در وزارت امور خارجه جریان دارد و میزهای مختلفی برای هر منطقه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند در نظر گرفته است. البته به دلیل تراکم و مشغله کاری امینی بسیاری از سوالات ما به خصوص نحوه تعامل با برخی جشنواره‌ها و حضور فیلم‌ها بدون هماهنگی در چنین رویدادهای باقی ماند تا در فرصتی دیگر آنها را با مدیرکل بین‌المللی سینمای ایران طرح کنیم. چیزی از بازار فجر عاید سینمای ایران نشده است *با توجه به صحبت‌های اخیر برای استقرار بخش بین‌الملل در رسانه‌های تصویری احتمال اینکه بخش ویدئویی از رسانه‌های تصویری منفک شود چقدر است؟ بخصوص اینکه و آقای جنتی،هم عنوان کرده بودند که نقشی که رسانه‌های تصویری دارد به زودی به بخش خصوصی واگذار می شود و آقای ایوبی هم این مطلب را تاکید کرده بودند، به نظر می رسد با وجود چنین شرایطی، موسسه بتواند به طور تخصصی در بخش جشنواره بین الملل فعالیت کند. این برنامه در دست اقدام است و به هرصورت هدف حرکت رو به جلو است و نقشه راه ما چشم انداز سیاستهاى وزارتخانه و تبعا سازمان سینمایى است. درمورد بخش خصوصی، پخش کننده هایی هستند که سالها کار و تلاش کرده اند، در مورد آنها هم  هدف مان سامان دهى به مجوز فعالیت ها، نظارت قانونى و درنهایت حمایت  از آنهاست. به همین ترتیب در مورد حضور در بازارها نیز معتقدم سازمان سینمایی و موسسات تابعه از این به بعد، مى‌توانند با توجه به نقش حمایتى خود و به جاى حضور پر تعداد سال هاى قبل، با اعزام مثلا دو کارشناس بازاریاب و مبلغ زبده از طرف کل سازمان و موسسات تابعه ضمن حضور  راه را براى حضور موثر و پر انگیزه تر و البته علامت گذارى شده ى بخش خصوصى هموار کنند. چه لزومى هست هرکدام از موسسات ما با سه یا چهار نفر با صرف هزینه هاى فراوان جا بگیرند و بخواهند کار انجام دهند که درنهایت هم معلوم نشود بر آیند این حضور چیست. *همانطور که طی این سالها خروجی مشخص سیستماتیک نداشته ایم. و واقعا همه چیز براساس روابط فردی صورت گرفته و هیچ روابط ارگانی را شاهد نبوده ایم. این مسائل کلی و چشم انداز ماست که چه کارهایی می خواهیم انجام دهیم. به هر ترتیب دیدید که بخش بین الملل جشنواره به دلایل ناکارآمدى و بى حاصلى، از جشنواره فجر جدا شد تا در  اردیبهشت ماه هر سال، با  شکلى شایسته و متناسب و در شان نام جشنواره بین المللى فیلم فجر جمهورى اسلامى ایران برگزار شود. در مورد بازار نیز بررسى کرده‌ایم، شرکت کننده هایی که از کشورهای دیگر حضور داشتند و با نگاهی به کارنامه شان دریافتیم که هیچ خریدی از ایران نداشتند. تنها در خوشبینانه ترین حالت با هم خرید و فروش کرده اند ولی چیزی عاید سینماى ایران نشده است، به همین دلایل باید دید اصلا امسال بازار، به معناى سنتى خواهیم داشت یا با رجوع به مبتداى عرایضم نوع خاصى از بازار مجازى را طراحى و اجرا خواهیم کرد.. *بازار قطعا حذف می شود یا دوره ای شاهد توقفش هستیم و قرار است با سر و شکلی جدیدی بازگردد؟ بله، با شکل بى حاصل قبلى قطعا حذف مى شود، هر کس دفاعى از آن دارد بفرماید!. می‌خواهیم ایران لوکیشن فیلمسازی در دنیا شود *پس در جشنواره سی و سوم قطعا بازار فیلم نخواهیم داشت؟ به آن معنی نه. بازاری خواهیم داشت که این فقط ایده هایش است. مثلا در کشورهای اطراف ما مانند دوبی، هرکس که می خواهد فیلمی بسازد که لوکیشن آن کویر است به آنجا مراجعه می کند. اولا هزینه ها گران تر است. نیروی کارشناس ندارند، درحالی که ما انواع اقلیم ها در کشور داریم که لازم است به نحو مطلوبى معرفى شوند. بازار ما سرمایه فنى و هنرى و لجستیکى سینماى ایران است. در واقع قصد داریم ایران لوکیشن فیلمسازی در دنیا شود. *پس یکی از برنامه های شما این است که ایران لوکیشن فیلمسازی در دنیا شود؟ البته با ضوابط و مقررات کشورمان و طرح هایى که داریم و امیدوارم به زودى قادر به اعلام نتایج عملى باشم. *قطعا برای تحقق این کار یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه بلندمدت دارید؟ در کوتاه مدت کدام یک از جشنواره ها یا محافل سینمایی می تواند هدف ارائه این طرح باشد و بعد از آن سرمایه گذاری ها جواب دهد. با صحبتی که با یکی ازکارشناسان داشتم،  عنوان کردند که امسال رسما در کمیسیون سینمایی آسیا در کره جنوبی عضو خواهیم شد و کلا راجع به همین موضوع کار می‌کند. یعنی جایی است که کسانی که قصد ساختن فیلم دارند با مراجعه به اطلاعات این کمیسیون و کشورهایی که عضو آن هستند، می توانند متوجه شوند که کجا برای انجام کارشان، بهترین لوکیشن است، ما فعلا عضویتی در این کمیسیون نداریم ولی در کوتاه مدت و اولین قدم مان این خواهد بود که عضو شویم. *آیا شرایط خاصی دارد؟ خود سازمان سینمایی به عنوان شخصیت حقوقی معرفی می‌شود. مساله سوم، هفته‌های فیلم است. اگر برگزاری هفته‌های فیلم با اصول درست صورت پذیرد، به نظرم اتفاقات خیلی خوبی خواهد افتاد. برگزاری هفته فیلم‌هاى ایرانى با هفته فیلم جمهورى اسلامى ایرن متفاوت است *قرار است هفته‌های فیلم توسط یک مجموعه واحد برگزار شود یا هر مجموعه می‌تواند به طور جداگانه برای خود هفته‌های فیلم برگزار کند؟ اولین هفته ما، هفته فیلم چین در ایران بود که به نحو حرفه اى برگزار شد،برخى موسسات در عین حسن نیت کارهایى در این زمینه انجام مى دهند اما خوب به دلیل عدم هماهنگى کافى در شرایط فعلى که حتما مرتفع خواهد شد، این هفته‌هاى فیلم علیرغم تصورات برگزارکنندگان بسیار ابتدایى و بى نتیجه است! حدود این افعال در ایران و یا بر عکس در خارج از ایران به مانند انتشار روزنامه دیوارى در دبستان است. این نکته مهمی است که چه فیلم هایی را برای چه کشورى و حتى در چه فصلى و به مقتضاى چه شرایطى انتخاب می کنیم.  اینها مسائلى است که در سایر کشور هاى صاحب برنامه و استراتژى به آنها فکر مى شود. صرف دعوت از چند فیلم یا ارسال چند فیلم به یک  کشور هفته فیلم برگزار کردن نیست، هفته فیلم یک فرصت است،  یک موقعیت است، یک حسن استفاده از موقعیت در کشور مهمان است، چطور مى توان مسئولیت برگزارى آن را چون گذشته به دست  کارمندانى جوان و آماتور در موسسات سینمایى سپرد؟ در سال‌های گذشته مثلا در اثر یک اشتباه استراتژیک برای کشوری مانند تونس فیلم هایی انتخاب می کردیم که حساسیت برانگیز بود و عملا ارتباط یکسویه بود و فقط ما به تونس می رفتیم و آنها حضوری در اینجا نداشتند. مثلا درمورد لهستان اتفاق خوبی رخ داد و یک ارتباط دوطرفه شکل گرفت. در دوران مدیریت گذشته در سطح یک هیئت بلندمرتبه سینمایی از امکانات سینمایی مسکو بازدید کردیم درحالی که از آن طرف هیچ ارتباطی صورت نگرفت و صرفا یک قول و قرار شفاهی بود که با گذشت دو سال هنوز عملیاتی نشده است!‌. البته در مورد فیلم هاى ارسالى به لهستان هم نکاتى دارم که موضوع بحث مان نیست، و هفته فیلم لهستان در تهران و اجراى آماتورى آن نکته زیاد است... اصولا ببینىد : ما یا برگزارى هفته فیلم هاى ایرانى در خارج از کشور داریم یا هفته فیم جمهورى اسلامى ایران در خارج از ایران. بین این دو عبارت فاصله بسیارى است، هفته فیلم‌هاى ایرانى را هر مرجعى برگزار مى کند اما هفته فیلم جمهورى اسلامى ایرن باید هم سو با چشم انداز و ریل گذارى اداره کل بین الملل سازمان سینمایى باشد.،با مدیران محترم  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این رابطه طى جلساتى پیش تفاهم نامه اى آماده کرده ایم که حاصل آن هماهنگى و انسجام بیشتر در رابطه با برگزارى هفته هاى فیلم خواهد بود. سنگی جلوی پای خودم نمی بینم *به نظر می رسد به نقشه راهی در زمینه دیپلماسی رسیده ایم و در حال کادرسازی هستید تا این افراد بتوانند در چارچوب دیپلماسی فرهنگی نقش خود را به عنوان آدم‌های بین المللی سینمای ایران ایفا کنند. کمی صریح تر بگویم؛ افرادی از گذشته در بخش بین الملل هستند که نمی خواهیم زحمات آنها را نادیده بگیریم اما آیا قرار است این افراد هم با شما همکاری کنند؟ نمی خواهیم جنبه منفی درمورد افراد داشته باشیم ولی اتفاقی که افتاده اینکه خیلی از روابط بخش بین الملل سینمای ایران متکی به افراد خاص شده است و به جای یک مرکز، افرادی هستند که سیاستگذاری بین المللی سینما را تعیین می کنند. تعامل آنها با شما چگونه است و آیا سنگ های جلوی پای شما را برداشته اند یا همچنان ترجیح می دهند که سنگ ها باقی بمانند! من سنگی جلوی پای خودم نمی بینم. بخش بین الملل سینما آنقدر بزرگ و عظیم است و آنقدر به آن نقش و پرستیژ می دهم که به نقل مثال آقاى دکتر ایوبی که حتى دول فدرال ارتشى واحد، پول واحد و البته وزارت خارجه واحد دارند. مساله ما همین است. ما باید یک سیاست واحد در بخش خارجی سینما داشته باشیم. مخالفى هم در این زمینه نداریم، چون معارضى نداریم و چون منعفت طلبى نداریم،هر کسى هم تاکنون در این بخش کار کرده به زعم ما کارگزار سینماى ایران بوده و انشاالله غیر از ابن نیست. *الان مشخصا بخش بین الملل واحد سینمایی فارابی، آقای اسفندیاری و مجموعه شان قبول کرده اند که با شما همکاری کنند؟ ان شاءا... همکاری خواهند کرد. ناگزیر از تغییرات بنیادین هستیم *در چه قالبی؟ می خواهیم پازل بین الملل را تکمیل کنیم؛ آقای اسفندیاری در چارچوب و اِشِل بین الملل آدم کوچکی نیست و تا حدودی می توان گفت شناسنامه ما به لحاظ مدیریتی بین الملل هستند. ایشان می توانند قبول کنند که دیگر خودشان فرد تعیین کننده نباشند و تابع یک سیاست واحد باشند؟ اگر اسم می برم به خاطر شناخته شده بودن آقای اسفندیاری است. با اسم بردن حق هزاران نفر دیگر را که تاکنون سینماى ایران را به جایگاه فعلى رسانده اند فراموش نکنیم.افراد بسیارى در این زمینه تاکنون زحمت کشیده اند و در حال حاضر نیز بنا بر ارزیابى این همه ایثار نیست، اما به هر ترتیب علیرغم انتظارمان از ارائه ابتکار عمل و طرح هاى جدید از سوى برخى قدما، ناگزیر از تغییرات بنیادین هستیم، *آقای اسفندیاری بسیار شخص محترمی هستند و اینکه به ایشان اشاره کردم درواقع حرف کسانی است که امروز به عنوان منتقد به بخش بین‌الملل نگاه می‌کنند. یکی از اشکالاتی که در این زمینه وارد می‌کنند اینکه هر بخش بین‌الملل خودش به تنهایی به عنوان یک فرد تصمیم گیرنده کار می‌کند، لطفا توجه کنیم که موج عظیم و تاثیر گذار سینما و کلا فرهنگ و هنر جمهورى اسلامى ایران در عرصه‌هاى بین المللى فارغ از تکیه بر برخى نظرات سنتى است. افق برنامه‌ها و چشم انداز بخش بین الملل سینماى ایران فارغ از چنین مباحثى است. *یکی بخشی از موضوع به آن زیرمجموعه یا سازمان‌های تابع سازمان سینمایی  برمی‌گردد که مثلا بخش بین الملل شامل سینمای جوان، موسسه رسانه های تصویری، فارابی و مرکز گسترش می‌شود. یعنی 4 مجموعه بزرگ زیرمجموعه این مجموعه می شوند. اما بخش دیگر خارج از مجموعه سازمان سینمایی است و شاید خیلی از موارد نوع نگاهش به سیاستهای کلان سینمایی تضادهایی با نگاه سازمان سینمایی هم داشته باشد. البته نمی خواهیم به دوره های مشخصی اشاره کنیم ولی شاید فیلمی که سازمان سینمایی مناسب می داند یا مناسب نمی داند توسط یک مجموعه که اتفاقا بخش بین الملل دارد، مناسب باشد یا مناسب نباشد. این تفاوت دیدگاه یا نگاه را چگونه برطرف می کنید؟ بخش خصوصی را می گویید؟ *نه، اتفاقا بخش های دولتی هستند که به زعم خودشان بخش بین الملل فعالی دارند مثل حوزه هنری. کانون فرهنگی پرورش هم تا حدودی ادعا دارند که در بخش بین الملل فعال هستند به خاطر برگزاری جشنواره رشد یا جشنواره پویانمایی. تعاملتان با این مراکز چطور است؟ قدم به قدم خودمان را از داخل درست و به روز کنیم. بعضی اشکالاتی که موجود است را برطرف کنیم، قدم به قدم سعی می کنیم نظرات خودمان را به آنها و نظرات آنها را به خودمان نزدیک کنیم. به هر حال درهای تعامل به طور طبیعى باز است و امیدواریم در کنار هم کارهاى بهترى را به نتیجه برسانیم. *وظیفه شما هم تا حدودی سنگین تر می‌شود چراکه بخش واحدی هستید که قرار است سازمان سینمایی کار بین الملل را انجام دهد، قطعا نسخه‌ای که سازمان فرهنگی ارتباطات می خواهد آنجا ببرد، باید نسخه ای کاملا اورژینال و باکیفیت باشد که همه اینها مستلزم برنامه ریزی دقیقی است. تناقضى نیست، همگى بازوهاى اجرایى فرهنگى هنرى جمهورى اسلامى ایران هستیم، *برای جشنواره کن شصت و هشتم، شاهد این نباشیم که مجموعه بخش دولتی سینمای ایران همان چیزی که زیر نظر سازمان سینماست، با یک میز و دو کارشناس حرفه ای کار خود را انجام می دهد که اتفاق آن میز غرفه‌های خصوصی را نیز ساپورت می‌کند اما مراکز دولتی دیگر هرکدام برای خودشان چتر جداگانه‌ای زده‌اند.امیدوارم این اتفاق نیفتد اما شما هم قطعا به همین مقدار نسبت به این موضوع امیدوار هستید؟ دلیل اتفاق نیفتادنش را هنوز نمی فهمم. چه اشکالی دارد حوزه هنری هم که کارش را به درستی انجام می‌دهد، در کن شرکت کند؟ آن بخش هم یک ایران دیگر است. بگذارید جای دیگری هم ما دیده شویم. هرچه نزدیک تر و هم سلیقه تر باشید، فبها ولی واقعا ایرادی در این زمینه نمی‌بینم. *بحثی که در روزهای اول حضورتان باهم صحبت کردیم اینکه سازمان سینمایی باید به سمت تولید مشترک برود و یکی از پروژه‌هایی است که شما درحال دنبال کردن آن هستید. بسیار مهم است که اولا با چه کشورهایی تولید مشترک داشته باشیم. تجربه‌های قبلی تولید مشترکمان، تجربه‌های خوبی نبوده است. صرفا هزینه‌هایش را ما تقبل کرده‌ایم و درنهایت حرف کشور ثانی را بیان کرده‌ایم که البته نمی‌خواهم نام ببرم. در سال های اخیر به کرات شاهد این بودیم که پروژه‌هایی با هزینه های مالی ما با کشور مورد مشارکت ساخته شده است. برای تولید مشترک مشخصا چه برنامه‌ای دارید و کدام کشورها، کشورهای هدف ما هستند؟ گاهی اوقات بعضی کارگردان‌ها یا بعضی سناریست‌ها به صورت شخصی کارهایی انجام می‌دهند و با شرکت های خصوصی خارج از ایران تماس هایی می گیرند ولی ابزار و دانش خیلی مهم است. طبیعی است از آنجا که در برخى از موارد طرح هایشان یا یکطرفه از آب در می‌آید و یا اصلا عملى نمى‌شود و به سرانجام نمی‌رسد. به نظرم باید از راهش پیش رفت. اینکه مشخصا الان بگویم چه کشورهایی هدف ما هستند را نمی توانم بیان کنم چراکه الان فعلا درحال نشان دادن قابلیت هایمان و عرضه آن هستیم. منتظر هستیم ببینیم مثلا قراردادمان با ایرلند به کجا می‌انجامد. باید در ابتدا پروژه ها را بگیریم و به طرف خودمان بیاوریم و پروژه هایی که خودمان داریم را نیز معرفی کنیم. بعد از آن براساس اصول ارزشی و عقیدتی که داریم ببینیم یک) با کی و چگونه و در چه شرایطی می خواهیم فیلم بسازیم؟، دو) این پروژه‌ای که می‌خواهیم بسازیم چه چیزی برایمان آورده دارد؟ بنابراین مشخصا نمی‌توانم کشوری را نام ببرم. اتفاقا خود شما که به روز هستید، می‌بینید فیلمى مثلا محصول مشترک چند کشور اروپایى و آسیایى است. به خاطر اینکه وضعیت اقتصادی سینما تنها درمورد ما نابسامان نیست و فکر نکنید که سینمای همه عالی و درجه یک است. همه مشکل دارند. *بخصوص کشورهای اروپایی که اکثر فیلم هایشان محصول مشترک بین چند کشور است. فکر می کنم یکی از دو محصولی که قطعا نهایی شده بحث «مولانا»ست که با توجه به علاقه آقای ایوبیبه شمس و مولانا یکی از پروژه‌ها باشد که البته کشورها و کارگردانش عنوان نشده ولی گفته اند که به زودی پروژه مولانا با محوریت ایران و سرمایه گذاری مشترک چند کشور ساخته خواهد و دیگری همان پروژه آقای راعی است که نمی‌دانیم در چه مرحله‌ای قرار دارد. با صحبتی که با سفیر داشتیم، قصد داریم راهش را از بالا برویم که سریع تر به نتیجه برسیم. خلاصه فیلمنامه را آقای راعی در دو مرحله تهیه کرده اند. خلاصه بسیار خوبی که به سرعت و به خوبی ترجمه شد و با شرایط خاصی به ترکیه فرستادیم. آقای سفیر گفتند که در تعطیلات تابستان یا خودشان مستقیم خواهند برد و به مقامات تحویل می دهند و براساس تفاهمنامه ای که اخیر آقای روحانی امضا کردند، گفتند که همین اولی را عملی می کنیم. تهیه کننده دیگری هم از شبکه تلویزیونی ام آر تی ال ترکیه که آنها هم بسیار اظهارتمایل کرده اند از طریق سفارت در آنجا درمورد پروژه مولانا که باید ببینیم چند پروژه مولاناست؟! و چگونه از هم تفکیک می شوند و کدام یک عملی تر است. ولی راجع به آن هم با وزارت خارجه و سفارت نیز در تماس هستیم که بدانیم آنها می خواهند چکار کنند. سعی می کنیم به روز درجریان اتفاقاتی که در رابطه با ما در دنیای خارج از ما می افتد، اطلاعات کافی داشته باشیم. *بحث بعدی حضورهای جشنواره ای است. به هرحال سینمای ایران در حال حاضر با یکسری تحت عنوان پخش کننده بین المللی مواجه است که با یک لب تاپ می توانند صاحب یک کمپانی هم شوند! آن لب تاپ می تواند برایشان حکم کمپانی هم داشته باشد و فیلم می برند و می آورند. شاید احساس خطری برای آنها باشد که این مجموعه اگر به صورت کاملا سیستماتیک و درمورد همه چیز برنامه ریزی شده باشد و خارج از شکلی که ما الان داریم و بدون برنامه، برنامه ریزی شده باشد، شاید نوع تعاملشان احساس خطری کنند. قصد دارید با این افراد که خودشان یک کمپانی و شخص هستند و با یک لب تاپ فیلم معرفی و خرید و فروش می کنند، چه برخوردی داشته باشید؟ مثلا می توانند از سونی پیکچرز حق پخش یک فیلم را بگیرند و به یک کمپانی اروپایی بدهند و وارد مذاکره شوند برای پخش آمریکایی آن با کمپانی دیگری! می‌توانیم در مورد این موضوع به طور جداگانه بحث کنیم. در حال حاضر بر اساس برنامه مدون در حال تعامل با این دوستان هستیم تا به زودى چارچوب این ارتباطات که البته مهم نیز هستند به گونه‌اى مشخص تبیین شود. *الان شاهد این هستیم که در بحث جشنواره ها، بیشتر به دنبال فیلم هایی هستند که تصویر عمدتا سیاه تری از وضعیت ایران نشان می دهد. ما فیلمی داریم که فیلم منتقد اجتماعی است ولی فیلمی هم داریم که صرفا همه چیز را سیاه نشان می دهد و اگر کسی هم در این رابطه منتقد است بیشتر به وجه سیاه نمایی نقد می‌کند. خودتان چه زمانی وارد فاز جدی می شوید که سازمان سینمایی خودش وارد این موضوع شود که چه فیلمی برود یا نرود وچه فیلمی مناسب چه جشنواره‌ای است؟ در مرحله بعدی بگذارید حرف برای زدن داشته باشم و به نتیجه رسیده باشم. میتوانیم بار دیگر از پخش وارد این داستان شویم و لازم است کارهایی در این رابطه به نتیجه برسد تا بتوانم آن را بازگو کنم. انتهای پیام/

93/08/17 - 11:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن