تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819226473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویژه برنامه‌های ماه محرم و صفر در منطقه 5/ برگزاری مراسم یادواره شهدا با حضور شخصیت‌های مذهبی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 5 خبر داد:
ویژه برنامه‌های ماه محرم و صفر در منطقه 5/ برگزاری مراسم یادواره شهدا با حضور شخصیت‌های مذهبی
مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 5 از ویژه برنامه های ماه محرم و صفر در این منطقه خبر داد.
محمد روحانی مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   با اعلام این خبر گفت:‌در این راستا به مناسبت ماه محرم برنامه‌های اداره امور اجتماعی و فرهنگی با مشارکت مدیریت محلات منطقه، شورایاران، بسیج هیئات امنای مسجد و هیئت‌های مذهبی، در سطح محلات 29گانه همزمان با آغاز این ماه با فضای سازی نمای بصری منطقه اجرا می‌شود.

روحانی مدیر اداره فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در این راستا بر اساس نصب بنر و پوسترهایی با مضمون عاشورا و سخنان امام حسین(ع) برای ترویج فرهنگ ناب عاشورا، سیاه پوش نمودن، اهتزاز بیرق‌های سیاه و قرمز در سطح منطقه 5 و میادین اصلی، عطر و بوی محرم را در فضای آکنده خواهند کرد.

مدیر اداره فرهنگی در ادامه با اشاره به اهم برنامه‌های تدارک دیده بیان کرد:‌در این خصوص ارسال پیامک عاشورایی به شهروندان و توزیع بروشور، توصیه‌های کلی به عزاداران حسینی در  روز تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌ صلواتی و ایستگاه‌های فرهنگی افزود:‌علاوه بر توزیع سی دی و احادیث، مسابقه دلنوشته، پذیرایی از عزاداران حسینی، ایستگاه فرهنگی، نمایشگاه عکس عاشورایی، در این منطقه بر پا می‌شود.

روحانی با اشاره به برگزاری سوگواری هنری ادامه داد:‌هدف تجلیل از پدید آورندگان آثار هنری در حوزه عاشورا، برگزاری مراسم شب شعر با موضوع کربلا و  عاشورایی در دهه دوم و سوم ماه محرم، اجرای نمایش‌های هنری و آیینی(تعزیه خیابانی، صحنه‌ای و... با محوریت معرفی حماسه سازان عاشورایی) است.

مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه 5 اظهار داشت:‌مراسم یادواره شهدا با حضور شخصیت‌های مذهبی و خانواده شهدا، برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از بانوان، آزاده، همسران، ایثارگران شهدا و جانبازان، تجلیل و بازدید از خانواده معظم شاهد و ایثارگر در طول ماه محرم و صفر است.

وی با اشاره به برپایی نماز ظهر و عاشورا در محلات خاطر نشان کرد: در این راستا مراسم سوگواری و سخنرانی اربعین حسینی در 28صفر که رحلت حضرت محمد و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در مساجد منطقه غرب تهران برگزار می‌شود.
 
لازم به ذکر است نمایشگاه عکس از اماکن متبرکه در مکه مکرمه، مدینه منوره و حرم مطهر نبوی و قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع در سرای محلات منطقه 5 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن