تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819475636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت و ساز‌هاي خيابان معلم قانوني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۳ (۸:۰ق.ظ)
شهردار قم: ساخت و ساز‌هاي خيابان معلم قانوني است شهردار قم با اشاره به شبه‌افکني برخي نسبت به ساخت و سازهاي بدون عقب‌نشيني در خيابان معلم گفت: ساخت و سازها در خيابان معلم قانوني است و عقب‌نشيني نکردن برخي ساختمان‌هاي در حال ساخت به‌دليل تغييرات قانوني است.
به گزارش خبر گزاري موج، محمد دلبري بيان کرد: همانطور که در حوزه دين کساني که توانايي ندارند نمي‌توانند اظهارنظر کنند، در حوزه مديريت شهري هم برخي ديدگاه‌ها و نظراتي که مطرح مي‌شود با واقعيت‌هاي موجود همخواني ندارد. به عنوان مثال ابهاماتي هست که در خيابان معلم ساخت و سازهايي بدون عقب‌نشيني و مجوز لازم انجام مي‌شود در حالي که همه آنها داراي مجوز است و خط نبش خيابان را رعايت کرده‌اند.
دلبري تاکيد کرد: اگر ديده مي‌شود که ساختمان‌هاي کناري آنها عقب‌نشيني دارند به خاطر اين است که اينها 30 سال پيش و قبل از طرح تفصيلي ساخته شده است ضمن اينکه در طرح تفصيلي قبلي براي خيابان معلم از هر طرف چهار متر عقب‌نشيني در نظر گرفته شده در حالي که اکنون مدرسه حجتيه که در امتداد خيابان معلم است جزو ميراث فرهنگي ثبت شده و عملا عقب‌نشيني در آن سمت خيابان منتفي شده است براي همين ما در طرح جديد عقب‌نشيني را تنها از سمت جنوب خيابان در نظر گرفته‌ايم و مجوزهايي که پس از آن داده شده بر اساس طرح تفصيلي جديد است با اين حال برخي نسبت به اين مسئله شبهه‌پراکني مي‌کنند.
وي با اشاره به روند رو به رشد ساخت و سازها در شهر قم گفت: در حوزه مديريت شهري چند مولفه مي‌تواند اثرگذار باشد و به عنوان يک سند بالادستي براي مديران شهري مدنظر قرار گيرد که يکي از آنها قوانين موجود است هرچند آن قانون براي صد سال پيش باشد و بازنگري آن حدود 60 سال قبل انجام شده باشد، اما به هر حال يک مجموعه قانوني است که بايد رعايت شود.
شهردار قم ادامه داد: سند بالادستي ديگر، مصوباتي است که مديران شهري در شوراي اسلامي شهر و کميسيون‌هاي تخصصي تصويب مي‌کنند و ديگري تصميمات مديريت شهر بر اساس مصالحي است که در نظر مي‌گيرد.
وي افزود: ساخت آپارتمان و موضوعاتي که در درازمدت کالبد شهر را تشکيل مي‌دهد بايد در چارچوب اين قوانين و مصوبات صورت گيرد و نمي‌تواند بر اساس نظر شخصي افراد باشد.
دلبري با اشاره به اينکه در قانون به صراحت آمده طرح تفصيلي شهر را مجموعه مديريت شهري بايد تهيه و اعضاي کميسيون ماده پنج بايد آن را تصويب کنند و بعد در شوراي عالي شهرسازي ارائه و تصويب شود، ادامه داد: در قم متاسفانه طرح تفصيلي از حدود 23 سال پيش تاکنون بازنگري نشده است در حالي که بر اساس قانون، طرح تفصيلي بايد هر پنج سال يکبار بازنگري شود از اين رو قطعا در اين مدت تصميماتي که گرفته شده برمبناي اصولي نبوده و الان مشکلات زيادي که در شهر داريم ناشي از اين مسئله است.
وي با اشاره به تاکيد رهبر معظم انقلاب اسلامي در سفر سال 89 به شهر مقدس قم بر معماري اسلامي و هويت ايراني در ساخت و سازهاي قم گفت: ما هم در شهرداري بر اين مسئله تاکيد کرديم و بر اساس پهنه‌بندي‌هاي که در طرح تفصيلي گفته شد مناطق کم‌تراکم و تراکم متوسط و تراکم بالا پيش‌بيني شد چرا که قبل از آن خط آسمان در محلات شهر هيچ سنخيتي با هم نداشت.
شهردار قم خاطرنشان کرد: در طرح تفصيلي مشخص شده که هر نوع تراکم در کدام منطقه از شهر ساخت و ساز شود. کالبد شهر و وضعيت کنوني شهر اگر بخواهد اصلاح شود نيازمند چهل سال زمان هستيم چرا که عمر ساختمان‌هاي ساخته شده عموما 30 سال است و اگر بخواهد بر اساس طرح تفصيلي بازسازي شود اين زمان بايد بگذرد.
وي با بيان اينکه هر کس مسئوليتي دارد بايد نسبت به عملکردش پاسخگو باشد، بيان کرد: نبايد در برنامه‌ها و طرح‌ها به گونه‌اي عمل شود تا آيندگان دچار مشکل و هزينه‌هاي زيادي بر مديريت شهر و مردم تحميل شود.
دلبري درباره سامان دادن به مغازه‌هاي اطراف حرم و ايجاد محيطي فرهنگي و در خور شهر قم در هسته مرکزي شهر گفت: وضعيت اطراف حرم و مغازه‌هاي موجود زياد مناسب نيست و در طرح جامع شهري سامان دادن به آن ديده شده است ولي در شهر نهادهاي مختلفي دخالت مي‌کنند و عملا مديريت يکپارچه شهري وجود ندارد براي همين حرکت به اين سمت بسيار کند است.
وي اظهار کرد: براي مثال چندي پيش تصميم گرفتيم وضعيت نابسامان گذرخان را بهبود ببخشيم از اين رو قرار شد کف گذر را سنگ‌فرش کنيم ولي اکنون دو ماه است که منتظريم تا شرکت برق سيم‌هاي برق هوايي را سامان دهد و از کف عبور دهد تا کف‌سازي انجام شود ولي اداره برق مي‌گويد پولي نداريم که براي اين کار پيمانکار بگيريم. اين مسئله را با شرکت آب هم در پروژه‌هاي عمراني داريم و گاهي براي جابه‌جا شدن يک لوله آب مدت‌ها منتظر مي‌مانيم.
شهردار قم با اشاره به اينکه در اطراف حرم ديگر مجوز تجاري صادر نمي‌شود، گفت: براي سامان دادن به وضعيت مغازه‌هاي خيابان امام موسي‌صدر (جاده اراک) سراغ مالکان رفتيم تا با تملک مغازه‌ها، خيابان را توسعه داده و رفت و آمد و وضعيت ترافيکي را بهبود ببخشيم ولي مشخص شد اين مغازه‌ها اصلا سند ندارند و متصرفان کنوني هم براي حق کسب و پيشه مبلغي را مطرح مي‌کنند که از قيمت يک مغازه هم بالاتر است














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن