تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819267165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق درآمدهای مالیاتی گامی در راستای اقتصاد مقاومتی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



تحقق درآمدهای مالیاتی گامی در راستای اقتصاد مقاومتی
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: تحقق درآمدهای مالیاتی بزرگ‌ترین گامی است که می‌توان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، محمدحسین مبشری بعدازظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس اظهار داشت: مهم‌ترین اصل در اقتصاد مقاومتی دست یافتن به اقتصادی مردم بنیان و دانش‌بنیان است و از این رو رشد اقتصادی پویا با حرکت به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود.

وی افزود: کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و مدیریت الگوی مصرف دو مؤلفه دیگر در راستای دستیابی به اقتصاد مقاومتی است و در این زمینه باید ضعف فرهنگی در مصرف کالاهای داخلی برطرف شود.

* خرید کالاهای داخلی توسط ادارات قانون است

مبشری ادامه داد: در حال حاضر بخشنامه‌ای توسط دولت ارائه شده و ما نیز آن را به واحدهای ذیحسابی دستگاه‌ها بخشنامه کردیم که تا جایی که مقدور است در خرید ضروریات دستگاه‌ها از کالای داخلی استفاده شود و اگر خلاف این روند عمل شود، قابل پیگیری است.

کارآفرینی و حفظ وحدت و همبستگی میان مسئولان و آحاد مردم دو مورد دیگر بود که مدیرکل اقتصاد و دارایی فارس در راستای حرکت به سمت اهداف اقتصاد مقاومتی مهم برشمرد و گفت: اصلاح نظام درآمد مالیاتی، بهبود زمینه جذب منابع خارجی و اصلاح ساختار استقرار نظام گمرک بر عهده ما بوده و در این زمینه برنامه‌هایی را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری 105 درصد تحقق درآمدهای مالیاتی داشته‌ایم که از برنامه مصوب جلوتر است.

به گفته وی، در استان فارس بستر استقرار گمرک نوین اجرایی شده و برنامه جامع مالیاتی تا پایان سال کامل و اجرایی می‌شود.

مبشری سپس عنوان داشت: شناسایی پایه‌های علمی مالیاتی، افزایش کارآیی در وصول مالیات و کاهش فرار مالیاتی دیگر مواردی است که در دستور کار اداره اقتصاد و دارایی این استان قرار گرفته و برای نصب سامانه‌های فروش برنامه‌هایی در دست اجرا است که منجر به کاهش فرار مالیاتی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده چند سالی است در کشور اجرا شده و در سال‌های اخیر هر سال باید درصد ارزش افزوده افزایش یابد و امسال از این افزایش، درصدی به حوزه سلامت اختصاص یافته است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس اضافه کرد: تاکنون مالیات مستقیم ما 75 درصد از کل درآمدها بود که در حال حاضر سهم مالیات بر ارزش افزوده بیشتر شده و لازم است که این رویه حفظ شود.

ارتقای شاخص سلامت اداری و توسعه خدمات الکترونیکی دیگر مواردی بود که مورد تأکید وی قرار گرفت و در ادامه اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به مردم در مورد هزینه‌کرد درآمدهای وصول شده نیاز به کمک رسانه‌ها صداوسیما دارد، چراکه اگر مردم بدانند مالیات آنها برای خودشان هزینه می‌شود همکاری بیشتری خواهند داشت./فارس/110
 




۰۳/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن