تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799431840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره‌ی فیلترینگ


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



نظر دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره‌ی فیلترینگ
دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطر نشان کرد: در حوزه دسترسی و استفاده از اینترنت تاکید ما بر قانون‌مند بودن و زیرپا نگذاشتن هنجارهای جامعه است.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، محمدحسن انتظاری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که با توجه به بحث‌های متعددی که طی ماه‌های گذشته در زمینه‌ی سرعت اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های مختلف مطرح شده در نهایت رویکرد شورای عالی فضای مجازی از چه قرار است، اظهار کرد: تاکید ما بر قانون‌مند بودن است به نحوی که آنچه که در جامعه به عنوان هنجار پذیرفته شده در این فضا هم باید مورد توجه قرار گیرد.

انتظاری ادامه داد: درواقع به نوعی می‌توان گفت که فضای مجازی هم مانند زندگی واقعی ماست و بنابراین لازم است همان طور که در زندگی معمول خود می‌خواهیم مردم از حداکثر استفاده، آسایش و رفاه بهره‌مند باشند و بهترین استفاده را از زندگی ببرند، در فضای مجازی هم همین گونه است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه با اشاره به سرعت بالای رشد تکنولوژی گفت: فضای مجازی با سرعت بالایی در حال ورود به زندگی ماست و لازم است تا قبل از ورود این تکنولوژی فکری درباره‌ی آن کرده باشیم. اکنون برخی دستگاه‌ها خیلی با این موضوع همراه نیستند، اما اگر بخواهیم ساده‌تر صحبت کنیم باید گفت که تصمیم‌گیری در این زمینه در شورای عالی انجام می شود و در جلسات شورا هر فرد نظرات خود را می گوید و در نهایت به نفع مردم است که در این فضا قانون وجود داشته باشد.

وی در ادامه در پاسخ به این مطلب که با وجود گذشت حدود دو سال این شورا درباره موضوعاتی مانند پیوست فرهنگی هنوز به نتیجه نرسیده و این طور به نظر می‌رسد که سرعت تصمیم‌گیری آن با سرعت ورود تکنولوژیهای جدید منطبق نیست، توضیح داد: همان‌طور که اشاره شد سرعت ورود و رشد تکنولوژی بسیار بالاست و در واقع تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که این شورا به طور ماهانه تشکیل جلسه بدهد نیز برهمین اساس است که تصمیمات شورا با تغییرات همگام باشد.

وی ادامه داد: ما اتفاقا پیوست فرهنگی را در کمیسیون محتوا تدوین کرده‌ایم و برای بقیه موارد نیز آمادگی داریم که با همان سرعت ورود تکنولوژی مسائل مربوط به آنها را در شورا حل و فصل کنیم. اما این شورای راهبردی که اصولا یک ظرفیت فوق العاده و هوشمندانه است تا مردم هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری خوب و مناسب از فضای مجازی برسند و ما نیز امیدواریم این شورا کار خود را متناسب با ماموریت هایی که دارد انجام دهد.

انتظاری در ادامه در پاسخ به این سوال که درحال حاضر قوانین مد نظر شورای عالی در زمینه شبکه‌های اجتماعی موبایلی تدوین نشده اما با این حال مردم از این شبکه‌ها بهره می گیرند و از نظر اقتصادی نیز استفاده از این نرم افزارها برای آنها مقرون به صرفه است، اظهار کرد: این موضوع باید در جلسات شورای عالی فضای مجازی مورد بحث‌های جامع قرار گیرد. پیشنهادات ما در دبیرخانه مرکز ملی فضای مجازی و کمیسیونهای مربوطه برای طرح در شورای عالی آماده شده و بحث ما نظام فضای مجازی سالم و مطلوب است.

وی ادامه داد: در این میان فیلترینگ یکی از ابعاد است که بعد سلبی محسوب می‌شود اما ما بحث‌های ایجابی مختلفی هم داریم که آنها هم درجهت رفع نگرانی‌ها و ایجاد فضای مناسب و مساعد مورد توجه قرار گیرد. یعنی فقط فیلترینگ نیست و حتی بحث‌های ایجابی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و اولویت دارند، بر همین اساس باید مجموعه این موضوعات کنار یکدیگر دیده شوند. به هرحال پیشنهادات ما در این زمینه آماده است و ما در انتظار تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجازی هستیم./ایسنا/110   پگیری کنید: فروش ویژه لیفان X60 با تسهیلات 24 میلیونی
20 میلیونی‌های بازار خودرو
حمایت رسمی «کوکا کولا» از داعش
"فلز زرد" رکورد زد
لپ‌تاپی مخصوص پخت غذا




 




۲۹/۰۷/۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن