تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798687698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به‌جا مانده از نمایشگاه کتاب فرانکفورت/2 رقابت مدرن نشر کودک با کتاب‌های کاغذی/ خشونت باز هم برجسته بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به‌جا مانده از نمایشگاه کتاب فرانکفورت/2
رقابت مدرن نشر کودک با کتاب‌های کاغذی/ خشونت باز هم برجسته بود
باز هم رنگ در بخش کودک شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت حرف اول را می‌زد، اما گوی سبقت عرصه دیجیتال در بخش کودک پررنگ تر از بخش بزرگسال بود ضمن اینکه متاسفانه بازهم خشونت نشر داده می‌شود.

خبرگزاری فارس: رقابت مدرن نشر کودک با کتاب‌های کاغذی/ خشونت باز هم برجسته بود



خبرگزاری فارس-نفیسه اسماعیلی: روزهای پرکار نمایشگاه کتاب فرانکفورت به نحوی متفاوت از نمایشگاه کتاب تهران سپری شد. شاید تفاوت‌های این نمایشگاه با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نحوی باشد که از قیاس باید فارغ آمد و فال نیک را به بعد واگذار کرد.  

  بخش کودک و نوجوان بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان یکی از بخش‌های متفاوت و زیبا بود چرا که رنگ و نور و دکورها مخاطب را در مرحله اول جذب کرده و برای حضور کودکان در روزهای پایانی به خوبی تزئین شده بود.  

  نکته جالب اینکه سالن 3 نمایشگاه کتاب فرانکفورت که اختصاص به کودک و نوجوان داشت در طول روزهای ابتدایی نمایشگاه هم میزبان کودکان علاقه‌مند به کتاب بود، به خوبی تورهایی را در سطح نمایشگاه روزانه می‌شد دید، این تورها راهنماهایی داشتند که با شاخص یک چوب و در صدر آن عکس یک ماهی به خوبی متمایز بود کما اینکه افرادی که این علامت‌ها را در دست داشتند حکم یک کارشناس را داشته و در هر بخش محیط و فضا را برای کودکان معرفی می کردند.

 

ساخت ماکت با ماکارانی، تهیه شکلات حلقه‌ای، کشیدن نقاشی و درج و پرس همان تصویر نقاشی شده توسط کودک روی یک ورقه آلومینیومی و نصب آن روی سینه کودک، کشیدن نقاشی، کپی کردن و برجسته سازی و طراحی با رنگ‌های غلطکی از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای برای کودکان بود.

  البته فضای باز و حیاط این پروژه فرهنگی هم به شکلی زیبا طراحی شده بود تا علاقه‌مندان با نشستن روی صندلی های لاستیکی و یا خوابیدن روی آویز هایی بتوانند در حالت ریلکس کتاب مطالعه کرده و حتی استراحت کنند.  

  اما بخشی که در سالن 3 مورد توجه بود و مسئولان نمایشگاه کتاب تهران هم در دوره بیست و ششم تلاش داشتند آن را اجرایی کنند تعبیه فضایی برای استراحت مادران و نوزادان بود که به زیبایی هرچه تمام تر در جای جای این سالن چنین بخشی طراحی شده بود. با وجود اینکه کودکان بیشترین مخاطبان این سالن را تشکیل می دهند اما کارشناسی ها در کنار بازدید ها فشرده صورت می گیرد، کتاب‌های این سالن متفاوت و رنگین تر از دیگر بخش‌هاست، لوازم جانبی، بابانوئل و حتی نزدیکی هالوین نمادهایی از این جشن ها را به نمایشگاه کشانده است.

 

البته ناگفته نماند که پیشرفت در این بخش پا به پای سایر بخش‌هاست و نشر دیجیتال همگام با حوزه های بزرگسال و شاید با سرعت بیشتری در حال تولید کتاب است. ناشرانی از شرق جهان در این بخش خودنمایی می‌کنند و تجهیزات خود را برای معرفی به مخاطبان نشان می دهند، از کتاب عکس گرفته و آن را مقابل کودک قرار می دهند تا با نرم افزاری که در تلفن‌های اندروید وجود دارد صفحه مورد نظر برای کودک قرائت شود. عرضه آثار دیجیتال و فن آوری های نوین گوی رقابتی ایجاد کرده تا کتاب‌های کاغذی عقب رانده شوند و مذاکرات حول نشر مدرن انجام شود. کتاب‌های پارچه‌ای، همراه با عروسک، کتاب‌های دیجیتال، ای بوک و.. همه و همه نشان از ان دارد که نشر کودک زودتر از سایر حوزه ها به عرصه نوآوری دست یاری داده است.

یکی از موضوعات مورد تاکید که همواره در غرب هم به آن اشاره می‌شود مبارزه با خشونت است اما این مسئله در بخش کودک رخ نمایی برعکس داشت و ترویج خشونت با عکس هایی در سراسر نمایشگاه نظر هر مخاطب را جلب می کرد. پوسترها و بندها و عروسک های خشن در اکثر غرفه ها دیده می شد. ( برخی از نمونه این تصاویر در ذیل می آید)



نکته پایانی از بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بزرگ کتاب جهان ورود کودکان به فعالیت‌های اجرایی بود، در این بخش خود کودک در مورد هنر اطلاع حاصل کرده و مشغول انجام آن می‌شد.

 



انتهای پیام/و

93/07/29 - 09:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن