تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820377021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت شهری تجربه کافی در نوسازی پیدا کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل سازمان نوسازی: مدیریت شهری تجربه کافی در نوسازی پیدا کرده است تهران بزرگ-ایرنا- مدیرعامل سازمان نوسازی گفت: مدیریت شهری تجربه کافی برای یک خیز بلند در زمینه نوسازی را پیدا کرده است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، عباداله فتح اللهی در دومین کنفرانس بین المللی شهرسازی و جریان های فضایی بر اهمیت نقش دانشگاه ها و مراکز علمی در گردآوری و تبادل تجربیات جهانی در زمینه نوسازی بافت های فرسوده شهری تأکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: تاریخ شهر تهران برای اولین بار با یک دوره مدیریت شهری ویژه مواجه شده که در طول تاریخ هم از لحاظ طول مدیریت و هم از لحاظ تغییر و تحولات شهری در نوع خود کم نظیر است.
فتح اللهی با بیان اینکه دوره جدید مدیریت شهری محصول اندیشه جمعی تهرانی ها در انتخابات شهردار بود، اظهار داشت: این مدت طولانی حضور یک مدیر در شهر و نگاه علمی و سیستمی به شهر فرصتی را جهت ورود به یکی از پیچیده ترین مباحث شهرسازی در جهان که همان مبحث نوسازی بافت های فرسوده می باشد مهیا کرده است.
وی افزود: شهر نیز همانند انسان دارای حیات است و با گذشت زمان دچار فرسودگی و پیری می شود؛ نوسازی فعلی است که شهر را برای همه نسل های آینده قابل حیات کند و شادابی و نشاط را در درون آن حفظ کنند.
فتح اللهی با اینکه سازمان نوسازی شهر تهران مأموریت و وظیفه نوسازی را در این شهر بر عهده دارد، گفت: سازمان نوسازی بنا بر قانون از سال 1347 تشکیل شده و تا به امروز سه دوره مدیریتی را پشت سر گذاشته است.
وی ادامه داد: سازمان نوسازی شهر تهران از سال 1347 تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد مدرنیته، عمده ترین فعالیت های خود را بر مشارکت در طراحی میدان آزادی و پارک ملت معطوف داشته است.
فتح اللهی تصریح کرد: سازمان نوسازی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با عنایت به آرمان ها و شعارهای مردمی مبنی بر از بین بردن بخش کهنه شهر، فعالیت های خود را در نوسازی گودهای عرب در میدان شوش با نگاه انسان محور و توجه به رفع نارسایی ها از جنوب تهران پیش برده است.
وی با بیان اینکه در این مقطع زمانی به دلیل عدم وجود ساز و کارهای مردمی ناظر بر سیستم و آغاز جنگ تحمیلی فعالیت های سازمان نوسازی محدودتر شده بود، ادامه داد: سازمان نوسازی بعد از این مقطع و در زمان مدیریت کرباسچی عمده فعالیت های خود را بر روی نوسازی پروژه نواب به عنوان یکی از شاهراه های اصلی پایتخت متمرکز کرد که بیشتر یک پروژه کالبدی بود و پیوست های اجتماعی و انسانی کمتر در آن لحاظ شده بود.
فتح اللهی گفت: مبحث نوسازی شهری در دوره مدیریت شهری قالیباف با جمع بندی تجربیات گذشته با تمرکز بر رویکرد اجتماعی و انسان محور تکمیل شد و در حال حاضر سازمان نوسازی مطالعات خود را در 85 محله که عمدتا مناطق جنوبی تهران هستندکامل کرده و با تغییر رویکرد، نوسازی را ار نوسازی عامرانه متمرکز به نوسازی مردمی تغییر جهت داده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: ورود دانشگاه ها و مراکز علمی برای ساختن گفتمان نوسازی به نوعی که تمامی ذی نفعان و ذی نقشان در جایگاه اصلی خود قرار بگیرند برای این سازمان به عنوان یک اصل غیرقابل برگشت مطرح است.
وی افزود: در نوسازی مردمی بیشترین بار فعالیت بر دوش مردم قرار دارد و کنشگرانی مانند مشاورین شهرسازی، سرمایه گذاران، شهرداری، دولت و غیره همگی مکمل فعالیت های مردم خواهند بود.
به گفته این مقام مسئول، شورای اسلامی شهر تهران با پیگیری های شهرداری تهران و در جهت کمک به مردم پشتیبان هایی را برای انجام ساخت و سازهای مردمی تصویب کرده که از سال 84 تا به امروز 144 هزار واحد مسکونی با زیرساخت های حداقلی توسط مردم نوسازی شده است.
فتح اللهی تصریح کرد: رویکرد دولت جدید و مصوبات اخیر دولت در نوسازی بافت های فرسوده و راه اندازی ستاد ملی شهرهای کشور با عضویت شهردار تهران از جمله گام های مثبتی است که در دولت جدید شاهد آن هستیم.
وی ورود علمی دانشگاه ها به مبحث نوسازی بافت های فرسوده را مشوقی برای مدیریت شهری و همچنین مدیریت ملی دانست و یادآور شد: تبادل تجربیات جهانی در زمینه نوسازی از طریق دانشگاه ها نیز می تواند نقش به سزایی در این راستا داشته باشد.
مدیرعامل سازمان نوسازی با ابراز خوش بینی به آینده بافت های فرسوده شهر تهران، گفت: در این مقطع زمانی مدیریت شهری تجربه کافی برای یک خیز بلند را پیدا کرده و دولت نیز پس از 8 سال دوری از بافت های فرسوده و تمرکز بر مسکن مهر، بازگشت مبارکی به مبحث نوسازی دارد، همچنین دانشگاه ها و فضاهای علمی نیز فرصت مناسبی را جهت در اختیار گذاشتن یافته های خود پیدا کرده اند.
دومین کنفرانس بین المللی شهرسازی و جریان های فضائی که به همت گروه پژوهشی IPAPE (مهندسی آمایش پروژه های شهری)، پلی تکنیک شهرسازی و آمایش، دانشگاه فرانسوا رابوله فرانسه و گروه پژوهشی متعامل (مهندسی تحلیل عوامل آمایش محیط)در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
تهرام/1393/564


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن