محبوبترینها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1855082014
روایت قصههای مصور از کتاب به سینما
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
روایت قصههای مصور از کتاب به سینما موفقیت بالای مالی فیلمهایی که براساس قصههای مصور قدیمی ساخته شده است، حکایت از انتخاب درست صنعت سینما میکند.
اهل فن و تحلیلگران اقتصادی سینما می گویند تولید فیلم هایی که قصه هایشان را از داستان های کمیک استریپی گرفته اند، به صورت گنج دنیای سینما درآمده است. پیشرفت تکنولوژی و استفاده فیلمسازان از جلوه های ویژه کامپیوتری و دیجیتال، امکان آن را فراهم کرده که صنعت سینما ناممکن های داستان های مصور را به شکلی طبیعی و قابل قبول روی پرده سینما به تصویر بکشند. پرواز کاراکترهای ابرقهرمان این داستان ها از یک سو و شکل و شمایل شخصیت های منفی (و کارهایی که می کنند) از سوی دیگر، ازجمله عواملی بوده است که برای سالیان طولانی به دنیای سینما اجازه و امکان تولید سینمایی این داستان ها را نمی داد، اما با پیشرفتی که صنعت سینما طی یکی دو دهه اخیر کرده و انقلابی که تکنولوژی و تکنیک های جدید در روند کار فیلمسازی ایجاد کرده، فیلمسازان امکان آن را پیدا کرده اند که قصه های فانتری و دور از واقعیت مصور قدیمی را به صورت فیلم های سینمایی تولید و در معرض دید و قضاوت تماشاگران بگذارند. جالب است که تماشاگران هم از این نگرش جدید استقبال کرده اند. در حقیقت همین استقبال بالا و فروش خوب این فیلم هاست که صنعت سینما را تشویق به تولید تعداد بیشتری فیلم کمیک استریپی ابرقهرمانانه می کند. جدول گیشه نمایش سینماهای جهان هر ساله تعداد زیادی از این نوع فیلم های کمیک استریپی را در خود دارد و گاهی اوقات این فیلم ها لقب پرفروش ترین فیلم سال زمان نمایش خود را هم می گیرد. وجه مشخصه این فیلم ها، دنباله دار بودن آنهاست که باعث می شود به صورت یک مجموعه فیلم چند قسمتی درآیند. گاهی اوقات هم کمپانی های فیلمسازی دست به احیای این مجموعه فیلم ها می زنند و با آن که مدت زمان زیادی از ساخت نسخه های اصلی شان نمی گذرد، آنها را بازسازی می کنند. در این بین البته فیلم هایی هم وجود دارد که با وجود رعایت کامل قوانین ژانر کمیک استریپی، موفق به جذب تماشاگران نشده و در جدول گیشه نمایش شکست تجاری می خورند، اما شکست تجاری این فیلم ها مانعی در ادامه تولید این نوع آثار ایجاد نکرده و هر روز خبر از ساخت فیلم تازه ای براساس یک قصه مصور مشهور قدیمی به گوش می رسد. منتقدان سینمایی عقیده دارند اصرار و علاقه تهیه کنندگان برای تولید فیلم های کمیک استریپی ممکن است کار را به جایی بکشد که پرده سینما دیگر ظرفیت پذیرش یک ابرقهرمان تازه و یک قصه مصور جدید را نداشته باشد! با آن که عمر و قدمت قصه های مصور به حدود صد سال می رسد و صنعت سینما در دهه های مختلف فیلم هایی براساس آنها تولید کرد، اما تولید فیلم های کمیک استریپی در سال های اخیر در سطح وسیعی مورد توجه قرار گرفته است. تحلیلگران علت اصلی را در فناوری های جدید جستجو می کنند که دنیای جلوه های ویژه را کاملا دستخوش تغییر و تحول قرار داده است. اوایل دهه 90 میلادی که شرکت کامپیوتری پیکسار به کمپانی والت دیزنی پیشنهاد ساخت یک انیمیشن کامپیوتری را داد، کمتر کسی فکر می کرد کامپیوتر انقلابی در دنیای سینما خلق کرده و تحولی عظیم در بخش جلوه های ویژه ایجاد خواهد کرد. «داستان اسباب بازی» اولین انیمیشن کامپیوتری سینما بود و راه را برای استفاده از فناوری های نوین کامپیوتر در زمینه ساخت فیلم های زنده هم باز کرد. این انیمیشن از یک سو نقطه پایانی بر تولید انیمیشن های سنتی و دستی بود و از سوی دیگر، دنیای تازه و متفاوتی را پیش روی فیلم هایی قرار داد که جلوه های ویژه نقش مهمی در آنها داشت. اینک با کمک این فناوری ها صنعت سینما می توانست به رویای دیرین خود دست پیدا کند و صحنه های خیال انگیزی را روی پرده سینما خلق کرده و به تصویر بکشد که تا قبل از آن به هیچ وجه امکان پذیر نبود. زمانی که نام قصه های مصور به میان می آید، بلافاصله دو نام مارول و دی سی کامیکز به یاد آدم ها می آید. در حقیقت نام قصه های مصور با نام این دو شرکت انتشاراتی پیوند خورده و آنها از یکدیگر جدایی ناپذیرند. دو شرکت انتشاراتی دی سی کامیکز و مارول که سال هاست در هر دو رشته کتاب و سینما رقیب سرسخت هم هستند، خالق اصلی قصه های معروف مصور و شخصیت های عجیب و غریب آن هستند. شرکت انتشاراتی دی سی کامیکز اوایل دهه 1930 میلادی اولین قصه های مصور خود را منتشر کرد. این قصه ها در دو قالب کتاب و مجله در معرض دید علاقه مندان قرار گرفتند. معروف ترین شخصیت های قصه های مصور متعلق به این شرکت است. کسانی مثل سوپرمن، بتمن، فلاش، آکواریوم، گرین لانترن و داندر دومن قصه های مصور شرکت دی سی کامیکز را شکل می دهند. این شرکت رابطه کاری نزدیکی با کمپانی برادران وارنر دارد و فیلم های سینمایی کمیک استریپی این کمپانی با همکاری این شرکت و قصه های مصور آن ساخته می شود. با رشد و گسترش تلویزیون، شخصیت های قصه های شرکت راهی قاب کوچک شدند و به صورت مجموعه هایی موفق درآمدند. در آن زمان، این کاراکتر بیش از مجموعه های زنده در قالب انیمیشن به دیدار تماشاگران آمدند. در دهه 1970 میلادی برای اولین بار بحث تولید نسخه زنده سینمایی یکی از این شخصیت ها به میان آمد و قرعه به نام سوپرمن افتاد. سه فیلم سینمایی براساس قصه های مصور او تولید شد و فروش خوبی در جدول گیشه نمایش کرد. در آن زمان، جلوه های ویژه در یک سطح معمولی بود و با نگاهی دوباره به این مجموعه فیلم می توان به ضعف های تکنیکی آنها پی برد. فلج شدن بازیگر اصلی فیلم کریستوفر ریو، مانع تولید قسمت های بعدی سوپرمن شد. از دهه 80 و 90 میلادی هم که هنوز تولید فیلم های کمیک استریپی به صورت مد روز درنیامده بود، دی سی کامیکز و برادران وارنر چهار قسمت بتمن را تولید کردند. دو قسمت اول فیلم به کارگردانی تیم برتون و بازی مایکل کیتون در نقش اصلی، با موفقیت روبه رو شدند، اما دو قسمت بعدی آن نتوانست رضایت خاطر تماشاگران را فراهم کند. با وجود قدمت بیشتر شرکت دی سی کامیکز، رقیب او مارول موفقیت بیشتری در دنیای سینما داشته است. شرکت انتشاراتی مارول سال 1939 فعالیت خود را آغاز کرد و خیلی زود به صورت رقیب جدی برای دی سی کامیکز در دنیای کتاب و انتشارات درآمد. بجز این دو شرکت هیچ شرکت انتشاراتی دیگری نتوانست موفقیت زیادی در دنیای قصه های مصور به دست بیاورد. آمار و ارقام رسمی حکایت از تسلط 80 درصدی کتاب های این دو شرکت در بازار قصه های مصور می کند. این رقم در طول سال های مختلف دست نخورده باقی مانده و رقبای کوچک و کم اهمیت این دو شرکت نتوانسته اند مانعی در موفقیت آنها ایجاد کنند. استن لی، یکی از چهره های اصلی شرکت مارول و خالق تعداد زیادی از کاراکترهای معروف آن است. جالب آن که او به سبک آلفرد هیچکاک در فیلم های کمیک استریپی مارول به عنوان بازیگر مهمان در نقش های کوتاه ظاهر می شود. این شرکت حدود دو دهه قبل واحد فیلمسازی خود را نیز تاسیس کرد. کمپانی والت دیزنی سال 2009 شرکت مارول را خرید و مالک تمام قصه های مصور و کاراکترهای ریز و درشت آنها شد. تعداد شخصیت های معروف قصه های مصور مارول، از شرکت دی سی کامیکز بیشتر است و به همین دلیل، موفقیت فیلم های سینمایی آنان هم بیشتر است. اسپایدرمن، مردان ایکس، ولورین، چهار شگفت انگیز، آیرن من، تور، هالک، کاپیتان آمریکا، دردیول، آونجرز، دکتر استرنج و نگهبانان کهکشان بخشی از گنجینه شرکت مارول به حساب می آیند. اکثر آنها طی دهه گذشته به صورت کاراکترهای معروف سینمایی درآمده اند و فیلم های زیادی براساس شخصیت های آنان تهیه و تولید شده است. تفاوت اصلی قصه های مارول و دی سی کامیکز این است که برخی داستان های مارول چندین شخصیت اصلی و محوری داشته و ماجراها بر شانه یک نفر قرار ندارد. از جمله این قصه ها می توان به مردان ایکس، چهار شگفت انگیز و نگهبانان کهکشان اشاره کرد. اولین قسمت مجموعه فیلم نگهبانان کهکشان که پنج شخصیت اصلی دارد، هم اکنون روی پرده سینماهای جهان است و تا به حال فقط در آمریکای شمالی حدود 330 میلیون دلار فروش کرده است. موفقیت فیلم های کمیک استریپی در جدول گیشه نمایش، هم باعث توجه دوباره دوستداران کتاب به کتاب های مصور شده و هم بازار تولید اسباب بازی های شخصیت های اصلی این قصه ها را گرم کرده است. در حال حاضر، تولید قسمت های تازه کاپیتان آمریکا، مردان ایکس، تور، اسپایدرمن، سوپرمن، بتمن و... در دستور کار صنعت سینما قرار دارد. به دنبال قسمت اول بتمن در سال 2005 به کارگردانی کریستوفر نولان، فیلم های کمیک استریپی از حال و هوای فانتزی درآمدند و به سمت فضایی تاریک و تیره رفتند. گرچه این اقدام با استقبال زیاد منتقدان سینمایی روبه رو شده، اما منتقدان ادبی آن را یک فاصله گیری آشکار از لحن و حال و هوای قصه های کلاسیک مصور ارزیابی کردند. کیکاووس زیاری / جام جم
شنبه 26 مهر 1393 3:00 بازدید:0
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]
صفحات پیشنهادی
روایتی از زندگی شهید تندگویان در کتاب «وزیر نفت منم»
سهشنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۲ کتاب وزیر نفت منم روایتی داستانی از زندگی مهندس شهید محمد جواد تندگویان در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به فروش میرسد به گزارش ایسنا روایتی داستانی از زندگی مهندس شهید محمد جواد تندگویان است که به همت سازمان بسیج مهندسین توسط علی رستمی در 160 صفحه واكران «ديوانهاي از قفس پريد» در «سينما روايت»
اكران ديوانهاي از قفس پريد در سينما روايت نوزدهمين جلسه سينما روايت ميزبان فيلم سينمايي ديوانهاي از قفس پريد ساخته احمدرضا معتمدي است به گزارش جوان ديوانهاي از قفس پريد محصول سال 1381 سينماي ايران در نوزدهمين جلسه سينما روايت نمايش داده ميشود اين فيلم موفق شده در ببررسی مفاهیم شهادت در کتاب «ناگفتههای شهادت، بایستههای روایت»
بررسی مفاهیم شهادت در کتاب ناگفتههای شهادت بایستههای روایت خبرگزاری رسا ـ کتاب بایستههای روایت ناگفتههای شهادت از سوی مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با همکاری انتشارات مشق راهی بازار کتاب شده است به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا «بایستههای روایت ناگفته&zروایت رضا امیرخانی از قاعده حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت/ بازی را بلد نیستیم!
فرهنگ و ادب ادیبات ایران در گفتگو با مهر مطرح شد روایت رضا امیرخانی از قاعده حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بازی را بلد نیستیم رضا امیر خانی میگوید در فرانکفورت ما دقیقا مثلِ بچههایی هستیم که دعوت شده ایم به یک استادیوم که در آن کریکت بازی می کنند ما اصلا تفاوت کریکت وگزارش خبرنگار اعزامی فارس به نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتقد نشست غرفه ایران، همنشین منافقین شد/ رونمایی عکسهای
گزارش خبرنگار اعزامی فارس به نمایشگاه کتاب فرانکفورتمنتقد نشست غرفه ایران همنشین منافقین شد رونمایی عکسهای تشییع ماندلا به روایت یک ایرانیمترجم ایرانی ساکن آلمان که صبح در نشست غرفه ایران شرکت کرده بود عصر همان روز در غرفه منافقین در نمایشگاه حضور یافته بود و عدم توجه مدیران اروایت مدیر انتشارات ذکر از کتابهای «جشنوارهای»/ تالیف و تصویرگریمان از کشورهای همسایه بسیار جلوتر است
فرهنگ و ادب بازار نشر نشست صبح ناشر روایت مدیر انتشارات ذکر از کتابهای جشنوارهای تالیف و تصویرگریمان از کشورهای همسایه بسیار جلوتر است مدیر انتشارات ذکر در نشست صبح ناشر گفت درست است که ناشر بنگاهی فرهنگی است اما بنگاهی اقتصادی هم هست و اگر خوب کار نکند ورشکست خواهددر بیستمین جلسه «سینماروایت» عنوان شد از انتقاد به نگاه دهنمکی و روشنفکران تا شیوه مستندسازی مرکز گسترش/امکان
در بیستمین جلسه سینماروایت عنوان شداز انتقاد به نگاه دهنمکی و روشنفکران تا شیوه مستندسازی مرکز گسترش امکان وقوع اتفاقی مشابه وال استریت در ایران در بیستمین جلسه از سلسله نشستهای نمایش فیلم سینماروایت که به نمایش مستند فاکتور صوری اختصاص داشت در خصوص مسایل مختلفی از جمله انگزارش فارس از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس استقبال خوب از کتاب «عباس دستطلا» و «تجلایی به روایت همسر شهید»
گزارش فارس از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدساستقبال خوب از کتاب عباس دستطلا و تجلایی به روایت همسر شهید کتابهای عباس دستطلا تجلایی به روایت همسر شهید و سرباز سالهای ابری آثار پرفروش نمایشگاه ملی دفاع مقدس شدند خبرگزارش فارس گروه کتاب و ادبیات پنجمین نمایشگاه ملی کتاصحنه های معروف سینمای جهان به روایت لگوها + تصاویر
صحنه های معروف سینمای جهان به روایت لگوها تصاویر مورگان اسپنس نوجوان 15 ساله ای است که سعی کرده با لگوها صحنه های برتر فیلم های معتبر سینمای جهان همچون فیلم های درخشش ای تی دراکولا زندگی پی و جادوگر اوز شبیه سازی کند به گزارش سرويس بينالملل باشگاه خبرنگاران انتهای پهمتی در گفتوگو با فارس: روایت داستانی غدیر در کتاب «غدیر در مدائن»/ نویسندگی در جبهه فرهنگی انقلاب امری شخصی
همتی در گفتوگو با فارس روایت داستانی غدیر در کتاب غدیر در مدائن نویسندگی در جبهه فرهنگی انقلاب امری شخصی استکتاب غدیر در مدائن حاصل پژوهشهای موسسه خاکریز ایمان و اندیشه در حوزه غدیر است که یک روایت تاریخی از اتفاقات و حواشی این واقعه را به صورت داستانی بیان کرده است محمدم«دیوانهای از قفس پرید» به سینماروایت رسید
دیوانهای از قفس پرید به سینماروایت رسیدنوزدهمین جلسه سینما روایت میزبان فیلم سینمایی دیوانه ای از قفس پرید ساخته احمدرضا معتمدی است به گزارش خبرگزاری فارس روابط عمومی سینما روایت دیوانه ای از قفس پرید محصول سال 1381 است و موفق شده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجکتاب «چهل سال سینمای خوزستان» حاصل 7 سال تحقیق است
فرهنگ و ادب کتاب علینقی طاهری کتاب چهل سال سینمای خوزستان حاصل 7 سال تحقیق است علینقی طاهری نویسنده کتاب چهل سال سینمای خوزستان که نامزد کتاب سال سینمای ایران شده است این کتاب را حاصل 7 سال فعالیت و پژوهش دانست به گزارش خبرگزاری مهر علینقی طاهری نامزد کتاب سال سچهار کتاب سینمایی رونمایی شد/ فیلمنامه ها را جدی تر بگیریم
فرهنگ و هنر سینمای ایران در جشنواره فیلم کودک چهار کتاب سینمایی رونمایی شد فیلمنامه ها را جدی تر بگیریم در بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک از چهار کتاب بانویی از زاگرس به نگارش مزدا مرادعباسی فیلمنامه نیاز نوشته علی اکبر قاضی نظام فیلمنامه هامون و دریا نوشته ابراهیم فرروایت اکبر عبدی از پشت صحنه سینما |اخبار ایران و جهان
روایت اکبر عبدی از پشت صحنه سینما کد خبر ۴۳۹۶۸۳ تاریخ انتشار ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶ ۳۱ - 05 October 2014 اکبر عبدی در نخستین قسمت برنامه بعضیا از تجربه رفتن به مکه سخن گفت از تهیهکنندگانی که دستمزد بازیگران را نمیدهند گلایه کرد درباره بیماری که به آن مبتلا شده بود توضیح داد و حتجلیل از مدیرمسئول مجله «فیلم» در جشن جایزه کتاب سال سینما
فرهنگ و هنر سینمای ایران تجلیل از مدیرمسئول مجله فیلم در جشن جایزه کتاب سال سینما مسعود مهرابی مدیر مسئول مجله فیلم در چهارمین جشن جایزه کتاب سال سینمای ایران تجلیل میشود به گزارش خبرگزاری مهر در چهارمین جشن جایزه کتاب سال سینمای ایران از مسعود مهرابی نویسنده و منتقد سینمادر گفتوگو با فارس مطرح شد «سیبهای زرد» شهرام مکری در جشنواره فجر چیده میشود/ روایت یک گروه تئاتری در یک فیل
در گفتوگو با فارس مطرح شد سیبهای زرد شهرام مکری در جشنواره فجر چیده میشود روایت یک گروه تئاتری در یک فیلم سینماییشهرام مکری از آغاز فیلمبرداری سومین اثر سینمایی خود با عنوان سیبهای زرد در اواسط آذرماه خبر داد شهرام مکری که این روزها فیلم ماهی و گربه او با استقبال غیرقانامههای شاملو به ع.پاشایی منتشر شد/ روایت استفاده از مدل کشف آلایات قرآن در «کتاب کوچه»
فرهنگ و ادب کتاب نامههای شاملو به ع پاشایی منتشر شد روایت استفاده از مدل کشف آلایات قرآن در کتاب کوچه کتاب تهران خیابان آشیخ هادی شامل نامههای احمد شاملو به ع پاشایی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد به گزارش خبرنگار مهر این کتاب در مجموعه «درباره ادبیات&r-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها