تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799481289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده کلانشهرها 50 میلیون تومان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر راه و شهرسازی: سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده کلانشهرها 50 میلیون تومان شد تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی پس از جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت گفت: به منظور حمایت از احیا، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت های فرسوده، سقف تسهیلات مسکن در کلانشهرها 50 میلیون تومان و با نرخ سود 9 درصد تصویب شد.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی هدف از این مصوبه را احیا، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی، تامین مسکن گروه های کم درآمد و زوج های جوان عنوان کرد.
وی افزود: در چارچوب این مصوبه، میزان سقف تسهیلات تامین مسکن در کلانشهرها 500 میلیون ریال، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 400 میلیون ریال و سایر شهرها 300 میلیون ریال تعیین شد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصمیم امروز دولت برای اختصاص وام ارزان قیمت، اظهار داشت: این تصمیم اتفاق بسیار بزرگی محسوب می شود و می تواند بافت های حاشیه شهرها را بازسازی کند.
وی افزود: دامنه این تصمیم 300 هزار واحد مسکونی را در برمی گیرد که شامل یک سوم 900 هزار واحد مسکونی است که در کشور ساخته می شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون 11 میلیون نفر در بافت های فرسوده زندگی می کنند و 22 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور شناسایی شده و جدا از آن نزدیک به 54 هزار هکتار بافت فرسوده نیز در کشور وجود دارد.
آخوندی گفت: البته این بناها از حیث ارزش فرهنگی و معماری اسلامی قابل توجه هستند اما متاسفانه به دلیل برخی سیاست های نادرست گذشته میلیون ها نفر جمعیت در مناطق حاشیه ای فاقد امکانات سکونت هستند.
وی افزود: هم اکنون نرخ تراکم جمعیت در بافت های فرسوده به زیر 50 نفر کاهش پیدا کرده با وجود اینکه انواع خدمات زیربنایی در این مناطق وجود دارد، در کنار این حتی در تهران که تراکم جمعیت بسیار بالاست تراکم تعداد نفرات در بافت های فرسوده زیر 70 نفر است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تصمیم امروز هیات دولت نزدیک به یک سوم جمعیت کشور را در برمی گیرد، گفت: این مصوبه شامل 20 میلیون نفر می شود و در راستای سیاست های دولت و کلی برای نوسازی بافت های فرسوده اتخاذ شده است.
وی تاکید کرد: کشور ما بر روی خط زلزله قرار دارد و این واحدها بسیار آسیب پذیر هستند، ضمن آنکه در کنار این، خدمات شهری نیز به صورت مطمئن در این واحدها باید ارائه شود.
آخوندی تصریح کرد: براساس مصوبه امروز هیأت دولت ودیعه مسکن برای شهرهای بزرگ 20 میلیون تومان، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 20 میلیون تومان و برای شهرهای کمتر از 200 هزار نفر 10 میلیون تومان تعیین شد.
وی با اشاره به اینکه مابه التفاوت نرخ سود 9 درصد توسط دولت به بانک ها پرداخت می شود، افزود: با ساخت 300 هزار واحد مسکونی از طریق این تسهیلات و 200 هزار واحد مسکن روستایی در مجموع سالانه 500 هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: خانه اولی ها و همچنین طبقات متوسط اصلی ترین اهداف این طرح هستند.
هیات وزیران امروز (چهارشنبه) در راستای تحقق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تصویب کرد که به مدت 6 سال متوالی، سالانه به 300 هزار نفر تسهیلات بانکی اعطا شود.
تعداد تسهیلات مورد نیاز ودیعه مسکن در هر سال 60 هزار واحد و در مجموع تا پایان برنامه ششم 360 هزار واحد است.
اقتصام(1)1108**1558


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن