تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819702597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهی واحدهای کسب و کار کوچک، اقدامی موثر برای کاهش آمار بیکاری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ساماندهی واحدهای کسب و کار کوچک، اقدامی موثر برای کاهش آمار بیکاری است گچساران - ایرنا - رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی واحدهای کسب و کار کوچک، اقدامی موثر در زمینه کاهش آمار بیکاری در کشور است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "غلامرضا تاجگردون" روز شنبه در نشست بررسی راهکارهای ایجاد فرصت های شغلی پایدار که با حضور مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) در گچساران برگزار شد، افزود: واحدهای تولیدی بزرگ به دلیل زمان بر بودن برای رسیدن به مرحله بهره برداری، نمی توانند راهکار موثری برای رونق بخشی به فعالیت های مرتبط با اشتغال در کوتاه مدت باشد.
تاجگردون به اهمیت توجه به مساله اشتغالزایی در مناطق روستایی و بالفعل سازی توانمندی های این قشر مولد اشاره و بیان کرد: طرح هر روستا یک کارخانه تولیدی، با توجه به ظرفیت های هر منطقه و هر خانه یک کارگاه، راهکار خوبی برای توزیع عادلانه شغل در کشور است.
وی با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مهر امام رضا(ع) برای ایجاد اشتغال ورونق تولید در مناطق محروم نیز افزود: با جذب سرمایه های اندک می توان به بخش تولید رونق داد.
تاجگردون ابراز داشت: فرصت های شغلی ایجاد شده با اجرای طرح های عمرانی به دلیل ناپایدار بودن و بیکار شدن افراد پس از اتمام طرح نیز دارای اشکال است که بر همین اساس دولت می تواند با راه اندازی واحدهای تولید کسب و کار کوچک تحرک جدی به اشتغال جوانان ببخشد.
نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم تصریح کرد: با وجود این که مردم ایران همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند، اما درآمد پایین، برخی از مردم مناطق محروم را دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی می کند و حلاوت این خدمات شیرین و بزرگ را کم کرده است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با یادآوری توانمندی های مردم مناطق روستایی و مهاجرت برخی از آنها به شهرها، خواستار تعامل دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای رونق اشتغال در این مناطق شد.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نزدیکی به بنادر جنوب کشور از سویی و قرار داشتن در همسایگی استان های فارس، اصفهان، بوشهر و خوزستان محل مناسبی برای ایجاد واحدهای تولیدی است.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) نیز با اشاره به توانمندی های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 50 درصدی تسهیلات پرداختی به مردم این استان خبر داد.
"اصغرنورالله زاده" افزود: تسهیلات اشتغالزایی باید به صورت شبکه، تخصصی و از تولید تا مصرف ایجاد شود.
تشکیل کارگروه نیازسنجی مواد مصرفی و صنعتی مورد نیاز شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای ایجاد واحدهای تولیدی کالاهای مورد نیاز این شرکت متشکل از دستگاه های اجرایی فرمانداری، فنی و حرفه ای، صندوق مهر امام رضا (ع) و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای عقد تفاهم نامه واحدهای تولیدی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.
تشکیل کارگروه تخصصی برای گزینش استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از مناطق ایجاد واحدهای تولیدی پایلوت براساس ظرفیت های منطقه نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.
8143/671/ 1625


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن