تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821021037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمیه، وام بدون ضامن و وثیقه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: "جمیه"، وام بدون ضامن و وثیقه ایلام- ایرنا- چند سال قبل برای رهایی از شر مشکلات مالی مردم دست به دامن بانک ها و گرفتن وام های جعاله، قرض الحسنه، مضاربه و... می شدند، اما این روزها که درصد سود وامها سیر صعودی طی کرده و کارمزد و دیرکرد و تضامین برای گرفتن تسهیلات بیشتر از گذشته شده بسیاری ها قید آن را می زنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، چندی است که دوستان، همکاران و افراد فامیل و همسایه به صورت گروه هایی 10 نفری کمتر یا بیشتر مبالغی پول روی هم می گذارند و با انجام قرعه کشی هر ماه یک نفر از آنها پول جمع شده را می برد.
به این شیوه هم نیاز به تضامین و دوندگی برای تاییدیه پرداخت تسهیلات ندارند و هم با توجه به نبود دیرکرد و کارمزد و... مشکلات مالی افراد برطرف می شود.
یکی از شهروندان ایلامی گفت: حدود دو سال است ک به صورت مرتب با پنج نفر از دوستانم در طرح جمیه شرکت می کنیم.
"صبریه راضی" اظهار کرد: هر یک از ما، ابتدا از مبلغ 50 هزار تومان در ماه شروع کردیم و اکنون این مبلغ را به 200 هزار تومان در ماه رسانده ایم که مبلغ دریافتی نفر انتخابی به یک میلیون تومان در ماه می رسد.
وی ادامه داد: این اقدام افزون بر رفع نیاز به گرفتن تسهیلات باعث گشودن گره های کوچک زندگی هر کدام از ما می شود.
وی افزود: راه اندازی طرح جمیه چند وقتی است که در بین مردم ایلام گسترش یافته و افراد در قالب گروه های چند نفری حتی تا مبلغ 10 میلیون و پنج میلیون تومان هم در این طرح شرکت می کنند.
یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: چندی قبل به هر دری که زدم شاید دو میلیون تومان وام قرض الحسنه بگیرم، به دلیل نداشتن ضامن و... هیچ بانکی حاضر به پرداخت تسهیلات به من نشد و همه درها به رویم بسته شد تا این که با سفارش یکی از دوستانم در این طرح شرکت کردم و با عنایت دوستان توانستم مشکلم را برطرف کنم.
"محمدرضا کرمی" افزود: هنوز چند ماه دیگه تا اتمام مابقی اقساط پول باقی مانده و به خودم قول دادم که همیشه در این طرح شرکت کنم.
وی ادامه داد: این طرح بسیار خوب و بدون هزینه است که افراد می توانند در قالب گروه های مختلف با هم برای پس انداز، انجام امور خیر، تعمیر منزل و یا هر کار دیگر با کمک آن بدون نیاز به دریافت وام و دوندگی آن مشکلات مالی خویش را برطرف کنند.
یکی از کارمندان بانک صادرات در ایلام نیز گفت: اکنون به دلیل مشکل اعتبار پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بسیار محدود شده و دو سالی است که زیاد این قبیل تسهیلات ارزان قیمت پرداخت نمی شود که علت اصلی آن نبود منابع اعتباری است.
وی که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد: بسیاری از دوستان و آشنایان خود ما در طرح جمیه شرکت می کنند و با توجه به اعتمادی که به یکدیگر دارند نیازی به ضامن و سفته و کاغذبازی بانک ندارند.
این کارمند بانک، نداشتن کارمزد، دیرکرد، سود و... را از مزایای این طرح های خودگردان پول در بین مردم برشمرد و افزود: به نوعی این طرح رو کم کنی به بانک هاست.
به هر حال هر چند برخی کاغذبازی ها و افزایش سود تسهیلات و عدم وجود اعتبار قرض الحسنه برای پرداخت وام های ارزان قیمت به مردم افزایش یابد باز مردم برای رفع مشکلات مالی خویش با اعتماد به همدیگر گام هایی برای گشودن گره های زندگی هم برمی دارند که این امر بیانگر اعتماد، روحیه تعاون و نوع دوستی و همکاری گروهی بین آنان است تا با کنار زدن بانک ها بتوانند مشکلات خویش را با کمک یکدیگر رفع کنند. ک/4
7177/565


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن