تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798624894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیکر فیلمساز و مستندساز برجسته کشور در انزلی تشییع و به خاک سپرده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پیکر فیلمساز و مستندساز برجسته کشور در انزلی تشییع و به خاک سپرده شد انزلی - ایرنا - پیکر "حامد خسروی " مستندساز برجسته کشور و خالق فیلم تاثیرگذار " ترانه اندوهگین کوهستان " روز جمعه در میان اشک و اندوه هنردوستان تشییع و در بندرانزلی به خاک سپرده شد.


به گزارش ایرنا، این فیلمساز برجسته کشور ساخت 46 فیلم مستند و سریال و کسب 35 جایزه ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد .
خسروی که پس از دو سال دست و پنجه نرم کردن با یک بیماری سخت سلامتی خود را بازیافته و با شوقی وافر آموزش فیلمسازی در سینمای جوانان و ساخت فیلم را از سر گرفته بود، روز گذشته در مسیر حضور بر سر صحنه فیلمبرداری در اثر سانحه رانندگی درگذشت .
هنرمندان و هنردوستان شهرستان انزلی هجدهمین روز مهر ماه در هوایی سربی رنگ و بارانی پیکر این هنرمند جوان و خلاق را در آرامستان شهر به خاک سپردند .
اهالی فرهنگ و هنر انزلی درگذشت این هنرمند جوان برنده سیمرغ بلورین را فقدانی بزرگ برای فرهنگ و هنر کشور خواندند.
" فریدون بحرپیما " از مدرسان سینمای جوان انزلی ، خسروی را از سینماگران شناخته شده در زمینه فیلمهای کوتاه و جزء افتخارات شهرستان عنوان کرد .
وی افزود: خسروی جدای از سینما ، هنرمندی پیشرو و دارای دیدگاه خاص نسبت به هنر بود .
وی یاداور شد: خسروی اخیرا همراه با ابوالفضل جلیلی داوری جشنواره فیلم منطقه ای را در خراسان به عهده داشت.
" مریم ساحلی " بانوی نویسنده و روزنامه نگار اهل انزلی با ابراز تاسف از درگذشت این هنرمند جوان گفت اثاری که خسروی خلق کرد تکرار نشدنی است .
وی افزود : شاعرانگی موجود در آثار حامد خسروی از یاد رفتنی نیست و بی تردید کوچ او در سینمای مستند ایران خلائی را ایجاد کرد که تا سالها جبران ناپذیر است .
وی خاطرنشان کرد : خسروی تنها به شهرستان انزلی تعلق نداشت بلکه یک سرمایه ارزشمند ملی بشمار می آمد.
این بانوی نویسنده اظهار کرد : خسروی بیش از آنکه در میان مردم شهرش شناخته شده و مورد تکریم باشد برای بزرگان سینمای ایران چهره ای نام آشنا بود.
وی خاطرنشان کرد : متاسفانه در مراسم خاکسپاری او که از گنجینه های ارزشمند فرهنگ و هنر این شهر و استان محسوب می شد ، جای مسئولان و بسیاری از اصحاب فرهنگ و هنر گیلان زمین خالی بود.
مسئول انجمن سینمای جوانان انزلی نیز با تاسف فراوان ، درگذشت حامد خسروی را فقدانی بزرگ برای این انجمن و سینمای کشور خواند.
" فریده الماسی " اظهار کرد : وی بعد از دو سال بیماری به انجمن بازگشت و با همتش علاوه بر نمایش و نقد و تحلیل فیلم ، کلاسهای آموزش فیلمسازی و جشنواره ای از فیلمهای کوتاه سینماگران انزلی برگزار شد.
وی یاداور شد: خسروی با تلاش و پی گیری موفق به دریافت اعتبار برای ساخت چهار فیلم از انجمن سینمای جوانان کشور شد که سه فیلم از فیلمهای هنرجویانش و یک فیلم به نام " فانوس در بندر مه آلود" از ساخته های خودش بود.
الماسی خاطرنشان کرد : وی همچنین اخیرا ساخت فیلم " میراث گمشده " را به سفارش مرکز گسترش سینمای تجربی به پایان رسانده بود که در نوع خود از فیلمهای بی نظیر محسوب می شود.
" امین حق ره " از هنرمندان و فعالان اجتماعی اهل انزلی نیز با ابراز تاسف از درگذشت این فیلمساز برجسته جای یک تشکل هنری برای سازماندهی امور هنرمندان در زمینه ها و شرایط مختلف را خالی دید.
وی خاطرنشان کرد : خسروی سه سال بهترین مستندساز کشور بوده و سیمرغ بلورین گرفته ولی امروز جای متولیان و مسئولان در این مراسم خالی است و هیچ برنامه ریزی رسمی برای ضبط و ثبت این مراسم صورت نگرفته است .
وی گفت: ما بزرگانی چون ابراهیم مرادی اولین فیلمساز کشور و علی دریابیگی از اولین هنرمندان عرصه تئاتر داشتیم که زندگی و آثارشان مستندسازی نشد و در هاله ای از فراموشی متولیان فرهنگ و همشهریانشان درگذشتند.
وی تصریح کرد : نهاد یا بنیادی برای سازماندهی ، ثبت و ضبط آثار و زندگی هنرمندان و مستندسازی و حفظ آثار آنان وجود ندارد یا اگر دارد به مسئولیت خود بی توجه است .
"جواد لاله دوست " هنرمند عرصه تئاتر و از دوستان مرحوم خسروی در میان تاثر شدید گفت: حامد علاوه بر این که هنرمند بزرگی بود از خصلتهای انسانی خوبی برخودار بود .
وی افزود : این هنرمند پیشرو و خلاق ، آثار ارزشمندی را تقدیم سینمای ایران و جهان کرد.
"حامد پورجمشیدیان " از فیلمسازان جوان انزلی نیز در خصوص خسروی گفت: او علاوه بر این که فیلمساز خوبی بود می کوشید با چنگ و دندان برای هنرجویانش بودجه و امکانات ساخت فیلم بگیرد .
مریم موسی زاد و معصومه خوش رو از شاگردان آن مرحوم نیز از خسروی بعنوان هنرمندی خلاق و مدرسی وظیفه شناس یاد کردند و گفتند او نسبت به هنرجویانش بسیار مسئول بود و می کوشید دانش خود را منتقل و از هنرجویان برای ساخت فیلم حمایت کند .
حامد خسروی مستندساز و کارگردان سینما و تلویزیون، از سال 78 فعالیت حرفه ای خود را شروع کرد. وی دارای لیسانس مهندسی عمران و مدرک ممتاز سینما و نفر اول ورک شاپ حرفه ای بهترین مستندسازان ایران در خانه سینما و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ایران بود.
خسروی مدرس سینما در دانشگاه گیلان و انجمن سینمای جوانان ایران و سازنده 46 فیلم مستند و سریال است و موفق به دریافت بیش از 35 جایزه ملی و بین المللی شده است.
فیلم " ترانه اندوهگین کوهستان " وی جوایز بسیاری از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر، تندیس بهترین مستند جشن بزرگ سینمای ایران(خانه سینما)، لوح فیروزه و جایزه بزرگ بخش بین المللی جشنواره حقیقت، بهترین مستند جشنواره بخش ملی جشنواره حقیقت، برنده بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم کوتاه جشنواره جهانی تهران، بهترین فیلم مستند سال از دیدگاه نویسندگان و منتقدان سینمای ایران، برنده بهترین فیلم به مفهوم مطلق جشنواره رویش مشهد(معنا گرا)، برنده بهترین فیلم جشنواره وارش، برنده بهترین کارگردانی فیلم مستند جشنواره جم، برنده بهترین فیلم جشنواره مادرید اسپانیا، کاندیدای بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین تحقیق و پژوهش در جشن خانه سینما و…) را از آن خود کرد.
نام " حامد خسروی " و فیلمهای این هنرمند همواره در عرصه سینمای ایران و جهان باقی خواهد ماند .ک/3
620 / 695


18/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن