تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804920486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقیب پژو 206


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



رقیب پژو 206
بازار خودروهای جمع و جور و ارزان قیمت شهری یکی از پررونق‌ترین بازارهای جهان بوده و مشتریان این‌گونه خودروها همه ساله از سر و کول هم بالا می‌روند.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز ، در سال‌های نه چندان دور پژو ۲۰۶ یکی از خودروهای جمع و جور و ارزان قیمت موفقی بوده که فروشی نزدیک به ۷ میلیون دستگاه را تجربه کرده و این در حالی است که تولید آن هم‌اکنون در کشورمان ادامه دارد. خودرویی که می‌خواهیم این هفته در مورد آن صحبت کنیم فروش بالایی ندارد! اما در کلاس هاچ‌بک‌های شهری قرار دارد و رقیبی برای پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود.


ساندرو در ایران

خیلی وقت است که خبر ورود نمونه هاچ‌بک تندر۹۰ یا همان ساندرو به بازار ایران توسط سایپا در میان است و بالاخره این خودرو در تیرماه امسال در کمپانی سایپا به صورت محدود تولید شد. ساندرو در ایران با رقیب سرسختی رو به روست. پژو ۲۰۶ خودرویی است که ساندرو باید با آن رقابت کند. قیمت این خودرو در حال حاضر در خارج از کشور معادل ۳۴ میلیون تومان بوده و اگر به بازار ایران بیاید قیمتش بیشتر از این حرف‌ها خواهد بود. اما از نظر پیشرانه نمونه ۱٫۶ لیتری آن ۱۰۵ اسب‌بخار تولید می‌کند که پنج اسب بخار کمتر از قدرت تولیدی ۲۰۶ (با پیشرانه ۱٫۶ لیتری) است. از نظر گشتاور ساندرو با تولید ۱۴۸ نیوتن‌متر گشتاور یک نیوتن‌متر گشتاور بیشتر از ۲۰۶ تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر سرعت ساندرو به ۱۱٫۹ ثانیه می‌رسد که ۱٫۸ ثانیه کندتر از ۲۰۶ است. همچنین حداکثر سرعت ۲۰۶‌، ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت بوده که ۱۳ کیلومتر بر ساعت از ساندرو بیشتر است. علاوه بر این‌ها ۲۰۶ در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند که با توجه به مصرف سوخت ۸٫۳ لیتری ساندرو شرایط بهتری دارد. بنابراین ۲۰۶ از نظر فنی از ساندرو بهتر بوده و ظاهری معقول‌تر نسبت به آن دارد. اما مهم‌تر از همه این‌ها ایمنی خودرو است که ۲۰۶ توانسته با کسب چهار ستاره ایمنی از موسسه ایمنی EuroNCOP ایمن‌تر از ساندرویی باشد که فقط ۳ ستاره ایمنی از موسسه نام برده دریافت کرده است. تنها روزنه امیدی که ساندرو می‌تواند به آن تکیه کند درخشش برادر بزرگ‌ترش لوگان در ایران است. در تیرماه امسال تنها شش دستگاه از این هاچ‌بک تولید شده و حالا حالاها زمان می‌برد تا در بازار جا بیفتد. به همین دلیل نگاه کوتاهی خواهیم داشت به مدل Spetway این خودرو که با پیشرانه دیزلی خود در کمپانی زیرمجموعه رنو در کشور رومانی یعنی داچیا تولید می‌شود.

ظاهر و کابین

ساندرو به مدل هاچ‌بک لوگان معروف بوده و بر روی پلت‌فرم آن تولید می‌شود. این هاچ‌بک با ارتفاع ۱٫۵۴ متری که دارد ۰٫۰۱ متر هم از لوگان بلندتر است. تصورش را بکنید خودرویی بلندتر از تندر۹۰! این یکی از ایرادات ظاهری ساندرو بوده اما این بار از دست ما قِسِر در رفته، چون مدلی که ما مورد بررسی قرار داده‌ایم از نوع Spetway بوده و مدل تقریباً کراس‌اوور ساندرو محسوب می‌شد. پس قد بلندش چندان به چشم نمی‌آید. از نظر طراحی بهتر از تندر۹۰ بوده و زیباتر از آن است. اما این دلیل نمی‌شود که ساندرو را خودروی زیبایی خطاب کنیم! نسل جدید ساندرو و لوگان از سال ۲۰۱۳ جایگزین نسل مورد نظر شده که با ظاهری جدید و بهتر از قبل تولید می‌شوند. البته طراحی ظاهری نسل جدید هر دو خودرو اکنون کامل شبیه هم هست.

پیشرانه
بازار: ساندرو با چهار نوع پیشرانه بنزین‌سوز، دیزلی، گازسوز و اتانول‌سوز تولید می‌شود که تنوع خوبی را هنگام خرید در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. پیشرانه‌های بنزین‌سوز آن همگی چهار سیلندر بوده و چهار نوع هستند که عبارتند از: ۱٫۲ لیتری ۱۶ سوپاپ ۷۵ اسب‌بخاری، ۱٫۴ لیتری ۷۵ اسب‌بخاری، ۱٫۶ لیتری ۹۰ اسب‌بخاری و ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۱۰۵ اسب‌بخاری. پیشرانه‌ای که در دل داچیای مورد نظر قرار دارد جز هیچ کدام از پیشرانه‌های نام برده نبوده بلکه یک پیشرانه چهار سیلندر دیزلی است. این پیشرانه که اندازه یک نوشابه خانواده ۱٫۵ لیتری حجم دارد با سوخت گازوئیل کار کرده و توانایی تولید ۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۱ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.  






۱۷/۰۷/۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن