تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814645142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الگوي صحيح مصرف آب را تبيين و اجرايي کنيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مهر ۱۳۹۳ (۱۴:۳۴ب.ظ)
استاندار کرمانشاه خطاب به فرمانداران: الگوي صحيح مصرف آب را تبيين و اجرايي کنيد استاندار کرمانشاه گفت: حفاظت از منابع آبي استان با رويه هاي غير اصولي بايد برچيده شود.
به گزارش خبرگزاري موج از کرمانشاه، نشست شوراي عالي حفاظت از آب استان با حضور استاندار کرمانشاه و مديران اعضاي اين شورا در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد.
رضايي در اين نشست با اشاره به شرايط اقليمي خشک و نيمه خشک کشور که کمتر از يک سوم بارندگي هاي دنيا به کشور اختصاص دارد٬ خاطرنشان کرد: مطمئنا بحران کم آبي در کشور از ضرورت هايي است که بايستي بيش از پيش مورد توجه مسوولين امر کشوري قرار گيرد.
رضايي بابادي تصريح کرد: حيات کشور در گروي ذخاير منابع آبي است که اگر به درستي مورد بهره برداري قرار نگيرد، حيات مردم کشور را با تهديد مواجه مي سازد.
رضايي در ادامه سخنان خود، شناسايي چالش هاي فراوري حفاظت و بهره برداري از منابع آب زيرزميني استان را مهم ارزيابي کرد و گفت: در زمينه ارائه برنامه ها و همچنين ارائه راهکارهاي اجرايي بدين منظور که ديگر مشکل کم آبي در استان نداشته باشيم بايستي از سوي مديران ذيربط استاني تدوين برنامه صورت گيرد.
رضايي افزود: بهره برداري صحيح و بهينه از منابع آبي استان بايستي به فرهنگ مصرف صحيح تبديل شود چون که الگوي مصرف نامناسب از آب لطمات جبران ناپذيري که حيات مردم استان را تهديد کند٬ به دنبال دارد.
رضايي اظهار داشت: پلمپ چاه هاي غير مجاز بايستي يکي از اولويت هاي مهم ادارات ذيربط باشد چون که از هدر رفت منابع آبي غيرمجاز جلوگيري به عمل مي آورد.
استاندار کرمانشاه همچنين بيان داشت: در زمينه مصرف صحيح آب در شهرستان ها و بخش هاي استان با فرمانداران و بخشداران مسامحه اي نخواهيم داشت و تأکيد مي کنيم که الگوي مصرف صحيح آب در کليه نقاط استان تبيين و اجرايي شود.

90 درصد آب مصرفي در استان در حوزه بخش کشاورزي است
همچنين در اين نشست مدير عامل آب منطقه اي استان نيز اظهار کرد: متأسفانه بخش اعظم و اصلي منابع آب استان در حوزه کشاورزي مصرف مي گردد و تنها 5 درصد در حوزه آب شرب و 3 درصد در حوزه بخش صنعت مصرف مي شود.
کياست اميريان همچنين تصريح کرد: برقي کردن و استفاده از کنتور هوشمند در چاه هاي استان بايستي بصورت ويژه اجرايي گردد چون بحران کم آبي در استان جدي است.
شايان ذکر است، در استان کرمانشاه تعداد 23 دشت وجود دارد که 15 دشت آن آزاد و 8 دشت آن ممنوعه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن