تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805706697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محدوديت در سم‌پاشی زمين‌های کشاورزی به دليل بارش باران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: توصیه‌های هواشناسی كشاورزی:
محدوديت در سم‌پاشی زمين‌های کشاورزی به دليل بارش باران
سازمان هواشناسی کشاورزی توصیه‌ها و هشدارهای لازم را برای آگاهی کشاورزان سراسر کشور و اقدامات لازم تا 13 مهر را اعلام و تاکید کرد سم‌پاشی زمین‌های کشاورزی به دلیل بارش باران انجام نشود.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، توصیه ها و هشدارهای مهم کشاورزی تا 13 مهر به این شرح است:

استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان: پخش کود دامی در اراضی به منظور افزایش مواد آلی خاک،پاک سازی راه آب مزراع و باغات، محدودیت در انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی به دلیل باد و رگبار باران در روزهای پنج شنبه و جمعه.

کردستان: محدودیت در محلول پاشی و سم پاشی در روز جمعه به دلیل رگبار باران و رعد و برق، کاشت کلزا در مناطق سردسیر و انجام عملیات تهیه بستر در مناطق معتدل و گرم.

کرمانشاه: محدودیت در محلول پاشی و سم پاشی در روز جمعه به دلیل رگبار پراکنده باران گاهی همراه رعد و برق، کاشت کلزا در مناطق سردسیر و تهیه بستر در مناطق معتدل و گرم.

همدان: محدودیت در محلول پاشی و سم پاشی در روز جمعه به دلیل رگبار پراکنده باران گاهی همراه رعد و برق، تهیه نهاده ها و انجام عملیات آماده سازی زمین جهت زراعت پائیزه در مناطق سرد و معتدل، انجام تنظیمات لازم بر روی کمباین های برداشت ذرت، انتقال محصولات برداشت (نظیر انگور) شده به اماکن سرپوشیده.

لرستان: کاشت کلزا در مناطق سردسیر و انجام عملیات تهیه بستر در مناطق معتدل و گرم، محدودیت در محلول پاشی و سم پاشی در روز جمعه به دلیل وزش باد و بارش پراکنده.

چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد: تهیه نهاده ها و انجام عملیات آماده سازی زمین برای زراعت پائیزه در مناطق سرد و معتدل، محلول پاشی و سم پاشی در ساعات ابتدایی روز به دلیل وزش باد، کاشت کلزا در مناطق سردسیر و انجام عملیات تهیه بستر در مناطق معتدل و گرم.

گیلان و مازندران: انتقال کلونی‌های زنبور عسل به مکان‌های زمستان‌گذرا، محدودیت در انجام عملیات محلول پاشی و سم‌پاشی به دلیل بارش باران و وزش باد در روز پنج شنبه و بارش شدید در رور جمعه، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، آماده‌سازی زمین برای کشت شبدر. خودداری از صید و صیادی به دلیل مواج بودن دریا از عصر روز پنج شنبه تا اواخر وقت جمعه.

گلستان: محدودیت در انجام عملیات محلول پاشی و سم‌پاشی به دلیل بارش نسبتاً شدید در رور جمعه، آماده سازی بستر زمین جهت کشت جو، سم پاشی جهت کنترل شپشک ها و کنه ها در باغات با مشورت با کارشناسان. باغداران مرکبات، انار و زیتون به تدریج نسبت به افزایش دوره آبیاری (فاصله زمانی) در باغات خود اقدام کنند. خودداری از صید و صیادی از عصر روز پنج شنبه تا اواخر روز جمعه به دلیل مواج بودن دریا.

ایلام و خوزستان: آماده سازی و تهیه زمین برای کشت غلات ،کلزا و حبوبات پاییزه در مناطق سردسیر، کاهش مدار آبیاری در محصولات جالیز، سبزی، صیفی و نخیلات، آبیاری باغات در ساعات اولیه صبح، تنظیم و تهویه دما و رطوبت در مرغداری ها و دامداری ها، تنظیم دما و رطوبت گلخانه ها جهت جلوگیری از بروز آفات و بیماری ها.

قم و مرکزی: هرس شاخه های آلوده در باغات مبتلا به آفت به سوسک پوست خوار و قرار دان آنهای پای درختان جهت جمع آوری آفت، انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در ساعات ابتدایی روز، جهت از بین بردن کانون های زمستان گذارانی آفات نسبت به از بین بردن بقایای گیاهی مزارع با جمع آوری یا شخم زدن اقدام گردد، آماده سازی نهاده های کشاورزی جهت کشت پاییزه.

تهران، البرز، سمنان و قزوین: هرس شاخه های آلوده در باغات مبتلا به آفت به سوسک پوست خوار و قرار دان آنهای پای درختان جهت جمع آوری آفت، محدودیت در انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در روز جمعه به دلیل رگبار پراکنده، گاهی با رعد و برق، جهت از بین بردن کانون های زمستان گذارانی آفات نسبت به از بین بردن بقایای گیاهی مزارع با جمع آوری یا شخم زدن اقدام گردد، آماده سازی نهاده های کشاورزی جهت کشت پاییزه.

اصفهان: برداشت ذرت علوفه ای در مناطق سردسیر به منظور جلوگیری از سرمازدگی، آماده سازی اراضی جهت کشت های پائیزه، برداشت سریع تر سیب در مناطق سمیرم و شهرضا با توجه به سرمای هوا و وزش باد، سم پاشی درختان با ترکیبات مسی در شهرستان های آلوده به بیماری آتشک پس از برداشت محصول.

یزد: آبیاری مزارع زعفران و تامین رطوبت کافی در خاک به دلیل نزدیک شدن به فصل گلدهی، تنظیم دما و رطوبت در سالن های گلخانه جهت جلوگیری از طغیان آفات و بیماری ها، برداشت ذرت علوفه ای و انتقال به سیلو به سبب کاهش تدریجی دمای هوا و خطر سرمازدگی، محلول پاشی درختان پسته با عناصر ریزمغذی بعد از برداشت، جهت حفظ جوانه های زایشی محصول سال آینده. انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در ساعات ابتدایی روز به دلیل وزش باد در روز های پنجشنبه، جمعه و شنبه.

خراسان شمالی و خراسان رضوی: محدودیت در محلول پاشی و سم پاشی در روز جمعه به دلیل رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق، توقف آبیاری مزارع پنبه با توجه به نزدیک شدن به زمان برداشت، قطع آبیاری جهت تسریع در برداشت شالیزارهای برنج، تجهیز سیستم های گرمایشی و تامین سوخت گلخانه ها با توجه به کاهش دما، برداشت محصولات سیب زمینی و پیاز و گوجه فرنگی و انتقال به انبارهای استاندارد.

کرمان و خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان: کاشت زود هنگام یونجه پائیزه در مناطق سردسیری و معتدله، در گلخانه ها با تنظیم شرایط دمائی، تهویه و بستر مناسب به کشت خیار، گوجه و بادمجان اقدام شود، لوبیا کاران برای مبارزه با آفت مگس سفید به کلینیک های گیاهپزشکی مراجعه کنند، با توجه به نزدیک شدن کشت پائیزه، از بذر سالم بوجاری و ضدعفونی شده استفاده شود، بسترسازی و کاشت محصولات پیاز غده ای، سیب زمینی و سبزی ها. محدودیت در محلول پاشی و سم پاشی به دلیل وزش باد.

بوشهر: افزایش فاصله دو آبیاری در محصولات ذرت و پنبه با توجه به کاهش نسبی دمای هوا، آمادگی لازم برای مبارزه تلفیقی با آفت پسیل و مگس سفید مرکبات.

هرمزگان: محدودیت در محلول پاشی و سم پاشی به دلیل بارش باران و رعد و برق به خصوص در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه، افزایش فاصله بین دو آبیاری در محصولات ذرت و پنبه با توجه به کاهش نسبی دمای هوا، آمادگی لازم جهت مبارزه تلفیقی با آفت پسیل و مگس سفید مرکبات.

فارس: محلول پاشی و سم پاشی در ساعات ابتدایی روز به دلیل وزش باد، افزایش فاصله بین دو آبیاری در محصولات ذرت و پنبه با توجه به کاهش نسبی دمای هوا، آمادگی لازم جهت مبارزه تلفیقی با آفت پسیل و مگس سفید مرکبات.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن