تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820868092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار هزارسال تاريخ، هنر، دين، ادبيات و زبان در سوئد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۸:۴۲ب.ظ)
چهار هزارسال تاريخ، هنر، دين، ادبيات و زبان در سوئد انتشارات دانشگاه اوپسالا کتاب «ايران: چهار هزارسال تاريخ، هنر، دين، ادبيات و زبان» را به ويراستاري دکتر کارينا جهاني، مديرگروه زبان هاي ايراني و دکتر اشک دالن استاد اين دانشگاه منتشرکرد.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين کتاب حاوي مجموعه مقالاتي به زبان سوئدي است که در کنفرانس ايران شناسي در سال 2010 به صورت سخنراني ايراد شده است. اين کنفرانس توسط فرهنگستان علوم انساني سوئد و موزه مديترانه استکهلم برگزار شد.
کتاب درچهار بخش تنظيم شده است. در بخش اول که « بازگشت به ريشه ها: هنر، موسيقي و باستان شناسي در ايران» نام گرفته، شامل مقالاتي از بو لاوِرگِرِن، کارين اُدال، کريستيان يورانسون و مهرداد فلاح زاده است. بخش دوم «دولت و دين: پرتوهايي از تاريخ ايران: مقالاتي در زمينه‌ي تاريخ و اديان ايراني به قلم اشک دالِن، اندِرش هولتدگُرد و داويد تورفِيِل را شامل مي شود. در بخش سوم کتاب تحت عنوان « ادبيات در زمان: پژوهش درحوزه‌ ادبيات زبان‌هاي ايراني» مقالاتي در مورد ادبيات فارسي، کردي و پشتو به قلم بو اوتاس، فرهاد شاکلي و اندِرش ويدمارک ارائه شده است.
بخش چهارم و نهايي کتاب به نام «زبان هاي ايراني در گذشته و حال: گزيده اي از يک زمينه ي تحقيقاتي» نيز به جستارهايي در مورد دستور زبان و روش هاي تحقيقي اجتماعي - زباني از جوديت يوسِفسون، هلنا بني شرکا و کارينا جهاني اختصاص دارد.
پيشگفتار کتاب را کارل نيلَندر باستان شناس سوئدي نوشته است. اشک دالِن در مقدمه نيز مقاله اي با عنوان «ايرانشناسي چيست؟» دارد که در آن به معرفي جامع اين رشته به علاقه مندان پرداخته است. کتاب در کتابفروشي فردوسي در استکهلم قابل ابتياع است.
گفتني است که تحقيقات ايران شناسي تنها به مرزهاي جغرافيايي و سياسي امروز کشور ايران محدود نمي شود، بلکه تمامي «ايرانِ بزرگ» قديم را با قدمت طولاني اش و اديان و زبان ها و فرهنگ آن از مديترانه تا اعماق آسياي مرکزي دربرمي گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن