تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804930222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آستاراخان امروز میزبان چهارمین نشست سران کشورهای ساحلی خزر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آستاراخان امروز میزبان چهارمین نشست سران کشورهای ساحلی خزر
چهارمین نشست سران کشورهای ساحلی خزر عصر امروز در آستاراخان و با حضور رئیس جمهور کشورمان برگزار خواهد شد.
به گزارش نامه نیوز، چهارمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر با حضور سران پنج کشور ساحلی روسیه، ایران، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان بعدازظهر امروز -دوشنبه- در آستاراخان روسیه آغاز به کار می‌کند.

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان که به منظور شرکت در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیوریوک سفر کرده بود پس از ترک نیویورک و به منظور شرکت در نشست سران خزر عصر دیروز یکشنبه ششم مهر وارد آستراخان شد تا در چهارمین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر شرکت کند.

روحانی در بدو ورود در فرودگاه آستراخان مورد استقبال استاندار این شهر و کارکنان سفارت و کنسولگری ایران در مسکو و آستاراخان قرار گرفت.

رئیس جمهور در بدو ورود گفت: در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر مباحث متنوعی با سران کشورهای ساحلی دریای خزر خواهیم داشت و انشاءالله به نتایج قابل قبولی خواهیم رسید.

لزوم همگرایی کشورهای حاشیه دریای خزر برای حفاظت محیط زیست خزر، تاکید بر اینکه دریای خزر باید دریای صلح و دوستی قلمداد شود، لزوم تداوم مذاکرات گروه کاری خزر به منظور تدوین و نهایی سازی کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر که بخش‌های زیادی از آن تاکنون به تصویب معاونان وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی رسیده از جمله مهمترین مواردی است که مورد اجماع روسای جمهوری حوزه دریای خزر قرار دارد.

لزوم جلوگیری از ورود و مداخله نیروهای نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای در دریای خزر و خودداری کشورهای حوزه خزر از بروز مسابقه تسلیحاتی در دریای خزر و نظامی کردن بزرگترین دریاچه جهان از موارد دیگر مورد اجماع مقامات 5 کشور است.

پایگاه رسمی اطلاع رسانی کاخ کرملین درباره نشست آستاراخان عنوان کرد: در نشست آستاراخان درباره مسائل کلیدی همکاری بین  کشورهای حاشیه دریای خزر و اجرای تصمیمات اتخاذ شده در نشست باکو و همچنین اولویت‌های همکاری بین پنج کشور مذاکره خواهد شد.

چهارمین اجلاس روسای جمهوری 5 کشور حاشیه دریای خزر امضای 4 سند را به همراه خواهد داشت که شامل سه موافقتنامه با عنوان موافقتنامه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر، موافقتنامه حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر و نیز موافقتنامه آب شناسی و هواشناسی دریای خزر، و همچنین اعلامیه پایانی چهارمین اجلاس سران کشورهای خزر است که به امضای 5 رئیس جمهور خواهد رسید.

روسای جمهور چهار کشور ایران، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان از ساعت 13 امروز رسماً ازسوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مورد استقبال رسمی قرار خواهند گرفت.

قرار است روسای جمهوری کشورهای ساحلی خزر در این اجلاس مهم که تا ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی به طول می‌انجامد، پس از گرفتن عکس یادگاری و ملاقات‌های کوتاه دوجانبه، در اجلاس رسمی 5 جانبه به بحث و بیان دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل مهم منطقه خزر بپردازند.

چهارمین اجلاس سران کشورهای خزر پس از شرکت روسای جمهور حاشیه دریای خزر در مراسم نمادین آزادسازی بچه ماهیان خاویاری در دریاچه رود ولگا در ساعت 4 بعد از ظهر، رسماً به کار خود پایان خواهد داد.

حسن روحانی شامگاه امشب پیش از عزیمت به تهران با پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و مسائل مرتبط با مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

سومین نشست سران خزر در راستای بررسی راه‌های توسعه همکاری در دریای خزر و بررسی رژیم حقوقی آن، در ماه نوامبر 2010 میلادی (پائیز 1389 خورشیدی) در پایتخت آذربایجان برگزار شد.

تهران نیز در مهر ماه ۱۳۸۶ میزبان دومین نشست و عشق‌‌آباد در اردیبهشت ۱۳۸۱ نیز میزبان اولین نشست سران خزر بود.

دریای خزر دارای یک هزار و 200 کیلومتر طول و بین 220 تا 550 کیلومتر پهنا و شش هزار و 500 کیلومتر محیط است که از این مقدار 657 کیلومتر ساحل متعلق به ایران است.

از این وسعت کرانه­ ای 1900 کیلومتر به قزاقستان،820 کیلومتر به آذربایجان و 3220 کیلومتر باقیمانده به روسیه و ترکمنستان تعلق دارد.




منبع: فارس


۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن