تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821036240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يکصد و پنجمين سالگرد تولد رهبر فقيد غنا برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۳۹ب.ظ)
با حضور رايزن فرهنگي ايران در غنا؛ يکصد و پنجمين سالگرد تولد رهبر فقيد غنا برگزار شد مراسم يکصد و پنجمين سالگرد تولد قوام نكرومه، رهبر فقيد غنا، به همت جامعه‌گرايان غنا و وزارت اطلاعات اين كشور در روز جمعه 28 شهريور در سالن کنفرانس دولتي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، روز جمعه 28 شهريور مراسم يکصد و پنجمين سالگرد تولد قوام نكرومه، رهبر فقيد غنا در سالن کنفرانس دولتي، توسط انجمن جامعه‌گرايان غنا و وزارت اطلاعات اين كشور برگزار شد.
در اين مراسم معاون وزير امور خارجه و وزارت اطلاعات، شخصيت‌هاي دولتي و نمايندگان بعضي کشورهاي خارجي از جمله سفراي الجزاير، سودان و صحرا، رايزن فرهنگي ايران در غنا، فرزند ارشد قوام نکرومه، اساتيد دانشگاه و عامه‌ي مردم حضور داشتند.
اجراي موسيقي سنتي غنا توسط گروه‌هاي هنري دانش‌آموزي و دكلمه‌ي شعر توسط يک شاعر جوان، از جمله پيش‌برنامه‌هاي اين مراسم بود كه با سخنراني سخنران برنامه رنگ و بوي رسمي به خود گرفت.
سخنران اصلي بيش از يک ساعت درباره‌ي انديشه‌ها و مبارزات سياسي قوام نکرومه و جايگاه آن در جريان پان‌افريکانيسم سخن گفت.
وي در سخنان خود ابعاد مختلف اجتماعي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي و ارزش‌هاي انساني مطرح شده در آثار قوام نکرومه را توضيح داد و گفت: متأسفانه جوامع آفريقايي از آن آرمان‌ها فاصله‌ي زيادي دارد.
وي همچنين به نقش استعمار و استثمار انگليس در عقب‌ماندگي آفريقا اشاره کرد. اين سخنران در سخنان خود گفت: حدود 60 درصد منابع طبيعي جهان در آفريقا قرار دارد؛ در حالي که فقط يک درصد از درآمد سالانه‌ي کل جهان نصيب آفريقا مي‌شود.
شايان ذکر است؛ بخش اعظم تفکرات قوام نکرومه در مبارزه براي استقلال و آزادي، با مفاهيم اديان آسماني و آموزه‌هاي قرآني همانگ است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن