تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802222126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت مجموعه کامل پمپ گوگرد برای نخستین بار در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > بوشهر اخبار کوتاه/
ساخت مجموعه کامل پمپ گوگرد برای نخستین بار در کشور
بوشهر - خبرگزاری مهر: ساخت مجموعه کامل پمپ گوگرد برای نخستین بار در کشور، احداث کتابخانه استاندارد در گناوه، اجرای 50 ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در شهرستان عسلویه عنوان خبرهای کوتاه استان بوشهر است.



به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کارگاه مرکزی مجتمع پارس‌جنوبی اظهار داشت: مرکز تحقیقات علمی و فنی خودکفایی کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس‌جنوبی، برای نخستین بار در کشور موفق به تدوین دانش فنی و ساخت مجموعه‌ کامل پمپ گوگرد شد.

محمد صیادی افزود: پمپ گوگرد پالایشگاه دوم از نوع پمپ سانتریفیوژ عمودی است که دمای کارکرد این پمپ‌ها به منظور انتقال سیال گوگرد دمای 145 درجه سانتیگراد بوده و دبی نرمال 80 مترمکعب بر ساعت و فشار 6.1 بار است. به‌ طوری که قبل از راه‌اندازی پمپ از طریق لاین بخار، مراحل پیش‌گرم توسط جداره دوم پوسته انجام می‌شود تا در اصل یک مرحله پیش‌گرم قبل از ورود گوگرد مذاب صورت پذیرد.

این مسئول تصریح کرد: این پمپ جزو یکی از مهم‌ترین پمپ‌های پالایشگاه محسوب می‌شود که به ‌دلیل انباشت گوگرد در مخزن و همچنین از بعد زیست‌محیطی دارای حساسیت‌های خاصی است. از طرفی با توجه به دمای بالای مذاب گوگرد به‌عنوان سیال پمپ، تمهیدات ویژه‌ای در مهندسی معکوس آن، به ‌ویژه در مراحل طراحی تلرانس‌های ابعادی و هندسی قطعاتش صورت گرفته است.

صیادی اضافه کرد: عمده مشکل این پمپ‌ها فرسودگی ناشی از کارکرد در محیط خورنده، وجود ناخالصی‌ها و نفوذ بخار در پروسه‌ پمپاژ گوگرد گزارش شده است، به‌ طوری که توقف کار این پمپ‌ها به علت انباشت گوگرد در مخزن موجب توقف تولید می‌شود.

احداث کتابخانه استاندارد در گناوه مدیر کل کتابخانه‎های عمومی استان بوشهر با تأکید بر احداث کتابخانه استاندارد مرکزی 2 هزار و 200 متر مربعی در شهر گناوه گفت: در خصوص روستاهای موجود باید برای روستاهای مال خلیفه‌ای و مال قائد به ترتیب کتابخانه تیپ 1 و کتابخانه تیپ 2 احداث شود و روستاهای شول و سربست نیز کتابخانه سیار منظور شود.

سید علی هاشمی ادامه داد: وجود نیروهایی تحصیل کرده، مکتبی، متدین و ولایتمدار در کتابخانه‌های شهرستان می‌تواند در مؤلفه‌های مختلف فرهنگی در جامعه مؤثر باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کتاب، کتابخوانی و مطالعه عنوان کرد: ایشان در مورد وضعیت کتابخوانی و فرهنگ مکتوب بارها ابراز نگرانی و تأسف کرده‌اند و فرموده‌اند: من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می‌افتم، قلبا غمگین و متأسف می‌شوم. اجرای 50 ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در شهرستان عسلویه

فرمانده سپاه شهرستان عسلویه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: در شهرستان عسلویه در هفته دفاع مقدس بیش از 50 برنامه اجرا می‌شود.

خلیل رفعتی مهم‌ترین رویدادهای هفته دفاع مقدس در شهرستان عسلویه را برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، همزمانی مراسم رژه با دیگر مراکز شهرستان‌ها و استان‌ها در روز 31 شهریور و اجرای مسابقات ورزشی بومی محلی و تیر اندازی ویژه مدیران شهرستان عنوان کرد.

فرمانده سپاه عسلویه بیان کرد: سنگربندی و مناسب‌سازی ادارات، برگزاری همایش‌ها با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در عسلویه است.  


۱۳۹۳/۶/۲۶ - ۱۶:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن