تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821303809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعل خواستن در سینمای کودک صرف نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک کارگردان و بازیگر سینما؛ فعل خواستن در سینمای کودک صرف نمی شود تهران - ایرنا - کارگردان فیلم ˈچند می گیری گریه کنیˈ با بیان اینکه سینمای کودک فاقد عشق و کار برآمده از دل است، گفت: مشکل اینجاست که فعل خواستن، صرف نمی شود.


شاهد احمدلو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره سلیقه مخاطب دهه نودی فیلم کودک گفت: کودکان ما نیازمند حرف و شاخص های تازه ای در فیلم های ژانر خود هستند.
وی با اشاره براینکه ممکن است سلیقه ها به خاطر سرعت زمان درعرصه پیشرفت تکنولوژی و بروز دنیای رنگارنگی از ابزار جذاب شنیداری و دیداری، شکل تازه ای به خود گرفته باشد، افزود: فراموش نکنیم که کودکان امروز، در واقع همان فرزندان کودکان و نوجوانان نسل های دو دهه 60 و 50 هستند.
وی افزود: بخش وسیعی از مخاطبان دو دهه یاد شده از سینمای کودک و نوجوان به شدت استقبال کردند، حال کودکان امروزه، یعنی فرزندان همان کودکان گذشته با کمک و همراهی خانواده های خود می توانند به تماشای فیلم های این نسل بنشینند.

**رعایت استاندارد های فیلم کودک
کارگردان فیلم سینمایی "پسرها سرباز به دنیا نمی آیند" صحبت های خود را با طرح پرسشی مبنی بر این که، آیا امروز هم به مانند گذشته، فیلم های دلپذیر دهه شصت و هفتاد نظیر "سفر جادویی" یا "مدرسه پیرمرد ها" ساخته می شود؟ اضافه کرد: امروزه سخت می شود به یک استاندارد در زمینه سینمای کودک و مخاطب آن برسیم.
احمدلو با بیان این که، شرایط اجتماعی و اقتصادی انسان ها در جذب مخاطب و نوع نگاه آنان و همچنین بر روح و روانشان تاثیر بسزایی دارد، تاکید کرد: اجتماع پس از خانواده آدمی را تربیت می کند. در این میان، سینما را نیز در عین رویکرد فرهنگی - هنری آن ، می توان به نوعی یک مقوله اجتماعی نیز نامید .

**جلب نظر کودکان با ساخت فیلم خوب
این کارگردان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چگونه می توان کودکان امروزی را راغب به تماشای فیلم کرد؟ اظهار کرد: در گذشته، احترام خاصی برای طیف پویای کودک و نوجوان قائل بودیم، حال اگر احترامی نسبت به آنان وجود نداشته باشد، بدیهی است که دیگر، اعتمادی هم از جانب کودکان برای تماشای فیلم وجود نداشته باشد، بنابراین ابتدا خود ما باید با ساخت کارهای خوب و مناسب، اعتماد آنان را جلب کنیم.
وی ادامه داد: اینجاست که می توانیم از کودکان و نوجوانان توقع داشته باشیم تا به تماشای فیلمی در ژانر خود بنشینند.

**ساخت فیلم کودک یا رفع تکلیف
احمدلو، ساخت برخی فیلم های کودک را از سر رفع تکلیف خواند و خاطرنشان کرد: فیلم های ژانر کودک و نوجوان ما توان رقابت با فیلم های بین المللی را ندارند.
او، با تاکید بر این که، کودکان ما نیازمند حرف و شاخصه های تازه و جدیدی در فیلم ها خود هستند، این خلاء را از فقدان و کمبودهای امروزی سینمای کودک خواند و تصریح کرد: متاسفانه دو گونه فیلم سازی کودک و دفاع مقدس در کشور ما شعاری ساخته می شوند.
کارگردان مجموعه "سه دونگ، سه دونگ" با اشاره به این که، ذهن کودکان امروزی رو به جلو حرکت می کند، گفت: کودک و نوجوان ما وقتی می فهمد، فیلم ساخته شده، نه برای او که برای پول و کسب درآمد برای عوامل آن است، از تماشای فیلم خود داری می کند.
این کارگردان سینما با بیان اینکه عشق به ساخت اثر در سینمای کودک وجود ندارد، افزود: فیلم های دهه 60 گرچه با دست خالی اما در عین حال، با عشق ساخته می شد. باید توجه داشته باشیم که اگر عشق را حذف کنیم، زندگی بی روح می شود، دیگر چه برسد به سینما.
احمدلو گفت: البته با اظهار تاسف باید بگویم که امروزه این سرگردانی و حیات بی روح در سینمای ما وجود دارد و محسوس است.
بازیگر فیلم "دره شاپرک ها" یادآور شد: البته نباید تا این اندازه ناامید کننده هم نگاه کرد چرا که سینمای ایران، ظرفیت ساخت آثاری برای رقابت حتی با کارهای جهانی را نیز در ژانر کودک دارد.
فراهنگ**9246**1601**


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن