تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799543220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی های آسیایی؛ المپیک قاره کهن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بازی های آسیایی 2014 بازی های آسیایی؛ المپیک قاره کهن تهران - ایرنا - بازی های آسیایی یک رویداد ورزشی چند رشته ای است که هر4سال یکبارباحضورورزشکاران کشورهای سراسرقاره کهن برگزار می شود و به دلیل اینکه بعد از بازی های المپیک، بزرگترین رویداد ورزشی جهان به شمار می رود، لقب المپیک آسیا را یدک می کشد.


به گزارش ایرنا، این بازی ها نخستین بار در سال 1950 میلادی به میزبانی شهر دهلی نو در هند برگزار شد.
دومین دوره بازی های آسیایی به فاصله 3 سال به میزبانی فیلیپین برگزار شد اما از آن به بعد بازی ها هر چهار سال یکبار برگزار شده است.
آخرین و شانزدهمین دوره نیز در سال 2010 به میزبانی شهر گوانگژو در چین برگزار شد.
در این بازی ها مدال های طلا، نقره و برنز به نفرات اول تا سوم هر رشته اعطا می شود و تا کنون در مجموع 3882 مدال طلا، 3862 مدال نقره و 4548 مدال برنز در میان ورزشکاران شرکت کننده در بازی ها، توزیع شده است.
** هفدهمین دوره بازی های آسیایی؛ اینچئون کره جنوبی
بازی های آسیایی 2014 هفدهمین دوره بازی های آسیایی است این مسابقات از 28 شهریور تا 12 مهر با حضور ورزشکاران 45 کشور در 36 رشته ورزشی مختلف انجام خواهد شد.
کره جنوبی بعد از بازی های 1986 سئول و 2002 بوسان، سومین بار است که میزبانی این بازی ها را بر عهده دارد. مقامات برگزاری اعلام کرده اند برای این بازی ها 40 سالن مسابقه و 56 سالن تمرین وجود خواهد داشت و در مجموع 439 مدال طلا بین ورزشکاران توزیع خواهد شد.
** 28 رشته المپیکی و 8 رشته غیر المپیکی
بازی های آسیایی 2014 در 36 رشته ورزشی بر گزار خواهد شد که شامل 28 ورزش المپیکی که در برنامه المپیک 2016 ریودوژانیرو قرار دارند به همراه 8 رشته دیگر یعنی بیسبال (شامل بیسبال مردان و سافت بال زنان)، بولینگ، کریکت، کبدی، کاراته، سپک تاکرا، اسکواش و ووشو می شود.
این فهرست در 9 دسامبر 2010 در جلسه شورای اجرایی کمیته المپیک آسیا در مسقط قطعی شد و به این ترتیب شش رشته ورزشی اسکیت، ورزش های صفحه ای (شطرنج، شیانگ چی و ویچی)، بیلیارد، دراگون بوت و رقص ورزشی که در بازی های آسیایی دوره گذشته بر گزار شدند، از فهرست مسابقات حذف شده اند.
رشته های تیر و کمان رشته کامپاند، جودو تیمی و سه گانه مختلط امدادی هم برای نخستین بار در این دوره بازی های آسیایی حضور دارند.

** انتخاب میزبان
شهر اینچئون کره جنوبی روز 17 آوریل سال 2007 با کسب 32 رأی در مراسم رأی گیری برای میزبان هفدهمین دوره بازی های آسیایی، انتخاب شد. رقیب اینچئون در میزبانی شهر دهلی نو بود که با 13 رأی نتوانست میزبانرا به دست بیاورد.

** ایران در بازی های آسیایی 2014
کاروان ایران با 276 ورزشکار در 22 رشته هفدهمین دوره بازی های آسیایی شرکت می کند. این در حالی است که کاروان ایران در بازی های آسیایی 2010 با 370 ورزشکار (282 مرد و 86 زن) شرکت کرده بود که با کسب 20 مدال طلا، 14 نقره و 25 برنز برای نخستین بار به عنوان چهارم دست یافت.
تکواندو (زنان ومردان)، تیروکمان (زنان و مردان)، دوومیدانی (زنان و مردان)،قایقرانی (زنان و مردان)،کبدی (زنان و مردان)،کاراته (زنان و مردان) ، تیراندازی (زنان و مردان )، ووشو (زنان و مردان) ، فوتبال (تیم امید)،وزنه برداری، هندبال، جودو، بسکتبال، بوکس، دوچرخه سواری، شمشیربازی، کشتی آزاد و فرنگی، والیبال سالنی، شنا، ژیمناستیک، تنیس روی میز (زنان و مردان) و بدمینتون (زنان و مردان) ۲۲ رشته اعزامی ایران به این بازها هستند.
ورزشی**9126


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن