تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805438994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگی آبروی ورزش گلستان برای افتخارآفرینی در بازی های آسیایی / کبدی بازان فقط به فتح قاره کهن می اندیشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان در گفتگو با مهر/
آمادگی آبروی ورزش گلستان برای افتخارآفرینی در بازی های آسیایی / "کبدی بازان" فقط به فتح قاره کهن می اندیشند
گرگان – خبرگزاری مهر: بازی های آسیایی کره جنوبی در پیش است و نگاه ها به یکی از پرامیدترین ورزش های کاروان اعزامی ایران دوخته شده است؛ ملی پوشان گلستانی کبدی این بار برای فتح آسیا آماده هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، از سال 1375 که رشته کبدی در کشور راه اندازی شد، با تلاش های "محمدرضا مقصودلو" (رییس فدراسیون کبدی) پایه این رشته ورزشی از استان گلستان شکل گرفت. یکسال بعد نخستین دوره کلاس مربیگری و داوری به مدت دو هفته در بندرترکمن برگزار شد و از آن موقع به طور رسمی کبدی در کشور آغاز به کار کرد. باتوجه به گلستانی بودن رییس فدراسیون، بیشترین تعداد کلاس های مربیگری و داوری و همچنین میزبانی مسابقات کشوری به استان گلستان رسید و این منطقه با سرعت بیشتری در این رشته ورزشی پیشرفت کرد. این پیشرفت تا جایی ادامه یافت که اکنون شاهد هستیم اسکلت اصلی تیم های ملی کبدی مردان و زنان کشورمان را ورزشکاران گلستانی تشکیل می دهند. کبدی نه تنها برای استان گلستان بلکه برای ورزش کشورمان همواره منشأ کسب افتخار بوده است. بدون تردید کبدی، آبروی ورزش گلستان است چه آنکه از میان 16 ورزشکار اعزامی گلستان در بازی های آسیایی اینچئوان کره جنوبی که از اواخر شهریور ماه آغاز خواهد شد، 12 نفر متشکل از 7 آقا و 5 خانم کبدی باز هستند. ضمن اینکه اگر به این تعداد، مربی، داور و سرپرست نیز بیافزاییم تعداد نفرات اعزامی از گلستان به بازی های آسیایی بیش از این خواهد بود. از نظر کسب افتخار، کبدی پرافتخارترین ورزش استان گلستان است و در دوره پیشین بازی های آسیایی، تیم ملی با بهره گیری از نمایندگان استان به عناوین نایب قهرمانی در بخش پسران و سومی در بخش دختران دست یافت و اهالی ورزش امید فراوانی به درخشش مجدد کبدی بازان کشورمان دارند. پیش از اعزام تیم ملی کبدی به این رقابت ها، در مورد آخرین وضعیت ملی پوشان و شرایط کنونی کبدی در استان گلستان با "ولی الله مقصودلو" دبیر هیات کبدی استان گفتگویی ترتیب داده ایم. 12 گلستانی در تیم ملی مقصودلو ابتدا به تعداد ملی پوشان گلستانی برای بازی های آسیایی اشاره کرد و گفت: 7 ورزشکار آقا به همراه سرمربی، مربی و 2 داور و 5 ورزشکار خانم به همراه سرمربی و سرپرست نمایندگان کاروان اعزامی کشورمان به بازی های آسیایی از استان گلستان هستند. وی افزود: ملی پوشان برای کسب آمادگی لازم برای حضور در این مسابقات بیش از 10 اردو را پشت سر گذاشته اند و از این تعداد 2 اردوی پسران و 5 اردوی دختران را در گرگان برگزار شده است. مقصودلو با اعلام اینکه «در دوره گذشته در مجموع 21 ورزشکار، مربی، سرپرست و داور از گلستان راهی گوانگژو شده بودند.» اظهار کرد: در دوره گذشته بازی های آسیایی که در کشور چین برگزار شده بود، گلستان در بخش پسران 5 ورزشکار به نام های "میثم عباسی"، "مصطفی نودهی"، "فاضل اتراچالی"، "ابوذر مهاجر" و "سیدمهدی موسوی" و در بخش دختران 8 ورزشکار به نام های "سهیلا صلبی"، "فطمه مومن"، "صدیقه جعفری"، "زهرا معصوم آبادی"، "شیلان شارزولی"، "ملیحه میری" و "سمیرا شعبانی" به همراه یک داور بین المللی به نام "سعیده مقصودلو" داشت.  

  شکست هند دور از دسترس نیست وی درباره عملکرد تیم ملی در دوره گذشته مسابقات نیز گفت: تیم ملی کبدی آقایان پس از هند نایب قهرمان شد و تیم ملی بانوان نیز باوجود شایستگی هایی که از خود نشان داده بودند نتوانستند جایگاه دومی خود را حفظ کنند و به مقام سومی رسیدند. امسال امیدواریم که دختران بتوانند تیم قدرتمند هند را پشت سر بگذارند و به مقام قهرمانی برسند که اتفاقی دور از دسترس نیست. مقصودلو، از هند به عنوان مهم ترین رقیب تیم های مردان و زنان کشورمان نام برد و افزود: در قسمت بانوان تیم های هندوستان و تایلند رقیبان جدی تری هستند و در قسمت آقایان علاوه بر هند و پاکستان که رقیبان سنتی ما محسوب می شوند تیم کره جنوبی (میزبان مسابقات) با استفاده از مربیان هندی و برگزاری اردوهای درازمدت رقیب سرسختی برای ما خواهد بود. امیدوارم جدول گروه بندی به صورتی باشد که با خیال راحت تری بازی ها را انجام دهیم. "هند" همان تیمی است که هیچ گاه در بازی های رسمی نتوانسته ایم شکستش بدهیم. مقصودلو اظهار کرد: تاکنون در بازی های رسمی کبدی سالنی موفق به شکست تیم هند نشده ایم اما در بازی های دوستانه تنها یکبار موفق شدیم بر هندی ها پیروز شویم. باتوجه به پشت سر گذاشتن اردوهای خوب امیدواریم که در بازی های پیش رو برای نخستین بار بر این تیم غلبه کنیم. شرایط برای قهرمانی مهیاست به گفته مقصودلو این بار شرایط برای کسب عنوان قهرمانی مهیاست: در بازی های آسیایی سال 2006 در دوحه قطر تیم اعزامی اسیر دودستگی شد و نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد. در دوره قبلی در چین، تیم ایران دست به جوانگرایی زده بود و نایب قهرمان شدیم اما این دوره همه نیروها بسیج شده اند تا بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم. حمایت از ملی پوشان کافی نیست وی حمایت های صورت گرفته از ملی پوشان را کافی ندانست و گفت: مدیران استانی و شهرستانی تاکنون برای حمایت از ملی پوشان دست به کار نشده اند. بعضی از ملی پوشان متاهل هستند و چندین دور از خانواده به سر برده اند. به هرحال ورزشکار ملی پوش انتظار دارند که به آنها رسیدگی شود و حمایت های لازم صورت بگیرد تا با خیال راحت تری راهی مسابقات شوند. ما هم از مسئولان درخواست می کنیم که از ورزشکاران حمایت شود تا آنها بتوانند برای استان گلستان و کشور عزیزمان افتخار کسب کنند. ولی مقصودلو به اتفاقات پس از کسب افتخار در دوره گذشته نیز گریزی شد و افزود: پس از نایب قهرمانی آقایان در دوره گذشته، یکی از ملی پوشان در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مشغول به کار شد و حمایت های جزئی از افتخارآفرینان گلستانی صورت گرفت. برای جلوگیری از کوچ ورزشکاران استان به استان های دیگر، انتظار داریم که اسپانسری پیدا شود و هزینه های شرکت در لیگ را تقبل کند.    

  حرف نخست را در کشور می زنیم گلستانی ها که حرف نخست را در تیم ملی می زنند در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ همواره مقام های قابل توجهی به دست آورده اند. دبیر هیات کبدی استان در این باره گفت: در آخرین دوره رقابت های لیگ برتر کبدی تیم هیات گلستان پس از نماینده آذربایجان شرقی در مکان دوم قرار گرفت. نفرات اصلی تیم آذربایجان از گلستان بودند و توانستند عنوان قهرمانی را به دست بیاوردند وگرنه کبدی بازان استان همواره حرف نخست را در کشور زده اند. در آخرین دوره لیگ دختران نیز تیم استان به مقام قهرمانی دست یافت. ولی مقصودلو معتقد است در کبدی ساحلی نیز گلستان وضعیت ایده آلی دارد. وی گفت: در کبدی ساحلی هم گلستان جایگاه بسیار خوبی دارد. در آخرین مسابقه قهرمانی کشور دختران و پسران استان با شایستگی به مقام قهرمانی دست یافتند. این افتخارات در حالی به دست آمده اند که استان هایی مانند آذربایجان شرقی، اصفهان و سیستان و بلوچستان با اعتباری بالغ بر 5 برابر گلستان در کبدی فعال هستند اما هرگز نتوانسته اند به اندازه نصف ما افتخار کسب کنند چون از ابتدا نیروی فنی و مربی نداشتند. ما نیروهای زیادی داریم اما نمی توانیم از وجود آنها استفاده کنیم چون مکانی نداریم. مقصودلو معتقد است: حتی اگر به اندازه یک دهم بسکتبال برای کبدی هزینه شود ما راضی هستیم. تا به حال نتایج خیلی خوبی گرفته ایم و اگر هزینه ها بیشتر شود، هم بازیکنان در استان باقی می مانند و هم افتخارات ورزش استان بیشتر می شود. بودجه کبدی محدود است این افتخارات در شرایطی به دست آمده که مکان تمرینی مناسبی در استان برای کبدی بازان گلستانی وجود ندارد. مقصودلو در این باره گفت: ما در مرکز استان جایی برای تمرین نداریم و بیشتر بازیکنان فنی در مرکز استان متمرکز هستند. در سال های گذشته در برخی شهرستان ها و بخش ها کلاس های آموزشی فعال داشتیم اما به دلیل اعتبارات بودجه ای محدود که تنها به اندازه اعزام به مسابقات است، نمی توانیم برنامه ای برای حمایت از مربیان داشته باشیم و کلاس های شهرستان ها تعطیل شده اند. به همین دلیل در شهرستان ها فعالیت کمتری نسبت به مرکز استان وجود دارد و اکثر ملی پوشان از این منطقه هستند. کیفیت را بر کمیت ترجیح داده ایم به گفته وی، کبدی در استان از نظر کیفیت بهتر از کمیت بوده است: از نظر کمیت و تعداد ورزشکار در سطح استان وضعیت خوبی نداریم اما از نظر کیفی بسیار خوب عمل کرده ایم. هرگاه تیمی از استان راهی مسابقات قهرمانی کشور شده با دست پر بازگشته است. به عنوان مثال تعداد کبدی بازان استان در رده جوانان در مجموع 20 نفر است که از این تعداد 12 نفر عازم مسابقات می شوند و با عنوان قهرمانی بازمی گردند. از نظر همگانی کردن کبدی عملکرد خوبی نداشتیم اما وجود مربیان بادانش موجب درخشش همین تعداد اندک ورزشکاران شده است. دبیر هیات کبدی استان در پایان اظهار امیدواری کرد که یک سالن در مرکز استان به این رشته پرمدال اختصاص یابد: یک خانه کبدی در شهرستان سرخنکلاته و یک سالن در روستای محمدآباد در اختیار ما قرار دارد. خانه کبدی سرخنکلاته دارای تجهیزات خوبی است. عمده تمرین ورزشکاران در مرکز استان است و قول داده اند تا اواخر سال جاری یک سالن اختصاصی به کبدی استان اختصاص دهند.




۱۳۹۳/۶/۱۵ - ۱۳:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن