تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798624153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قبادی به فارس گفت استقبال از طر‌ح‌های ایرانی باوجود برخی تصاویر نامتعارف در نمایشگاه/ نیاز جدی تولیدکنندگان فرهنگی به حمایت دولت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قبادی به فارس گفت
استقبال از طر‌ح‌های ایرانی باوجود برخی تصاویر نامتعارف در نمایشگاه/ نیاز جدی تولیدکنندگان فرهنگی به حمایت دولت
دبیر کارگروه مد و لباس کشور بر لزوم حمایت جدی دولت از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی به ویژه لوازم‌التحریر تأکید کرد و گفت: استقبال از تصاویر اسلامی _ ایرانی در نمایشگاه مصلی علی‌رغم وجود برخی تصاویر نامتعارف بسیار باشکوه و بی‌نظیر است.

خبرگزاری فارس: استقبال از طر‌ح‌های ایرانی باوجود برخی تصاویر نامتعارف در نمایشگاه/ نیاز جدی تولیدکنندگان فرهنگی به حمایت دولت



حمید قبادی، دبیر کارگروه مد و لباس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره عرضه دفاتر تحریر با تصاویر غربی در نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی»، بیان داشت: نخستین نمایشگاه کاربردی محصولات مد و لباس، کیف و کفش و نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی از 19 شهریور سال جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.  

  وی اضافه کرد: این نمایشگاه با هدف ارائه محصولات ایرانی و طراحی‌هایی منطبق با هویت اسلامی _ ایرانی برپا شده است و تلاش دارد ظرفیت‌های موجود و فعالیت‌های شکل گرفته طی چند سال اخیر را به اقشار مختلف جامعه نشان دهد. * هر روز شاهد حضور یک مولد جدید در عرصه تولید محصولات فرهنگی اسلامی _ ایرانی هستیم قبادی ادامه داد: شاید چند سال پیش درباره هویت‌سازی در حوزه «نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر»، «مد و لباس» و «کیف و کفش» صحبتی به میان می‌آمد کمی با ابهام یا با ناامیدی مواجه بودیم اما طی اقدامات گسترده صورت گرفته طی 3 سال اخیر، شاهد آن هستیم که بخش خصوصی و دوستداران ایران اسلامی تلاش‌های گسترده‌ای در جهت معرفی نمادها و شاخص‌های الهام گرفته از هویت اسلامی _ ایرانی اعم از قهرمانان ملی، شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، اسطوره‌های تاریخی، طبیعت گوناگون و رنگارنگ ایران صورت گرفته و بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها در این دوره از نمایشگاه در معرض دید و استفاده مردم قرار گرفته است.  

  وی افزود: تا پیش از این شرایط عرضه محصولات مورد نظر عمدتاً در اختیار کشورهای حوزه شرق آسیا و بعضاً اروپایی قرار داشت اما با تلاش‌هایی که جوانان ایرانی و علاقه‌مندان به اهداف بلند انقلاب اسلامی صورت گرفته، شاهد آن هستیم که هر روز یک مرکز مولد جدید به این حوزه اضافه می‌شود؛ به طوری که تعداد بسیاری از این مؤسسات به طور فعال در نمایشگاه شرکت کرده و تولیدات خودشان را عرضه می‌کنند. * استقبال از تصاویر اسلامی _ ایرانی علی‌رغم وجود برخی تصاویر نامتعارف در این نمایشگاه این مقام مسئول گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته این گروه از غرفه‌ها یعنی غرفه‌های تولیدکنندگان نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی جزو شلوغ‌ترین و پراستقبال‌ترین غرفه‌های نمایشگاه به شمار می‌روند. به گفته وی، این اقدام شروع قدرتمندی برای معرفی ظرفیت‌ها بود، اما تا رسیدن به نتایج گسترده و ملموس شدن آن در جامعه، فاصله داریم که باید به آن دسترسی پیدا کنیم.  

  قبادی عنوان کرد: کشور در حوزه «نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر» به طور میانگین نیازمند 150 تا 200 میلیون جلد دفترتحریر است، این در حالیست که محصولاتی که با محوریت ایرانی _ اسلامی تولید می‌شوند، در حدود 10 الی 15 میلیون نسخه است و ما کمتر از 10 درصد بازار مصرف را در دست گرفته‌ایم. البته این نمایشگاه برعکس است و عمده محصولات با محوریت اسلامی _ ایرانی به مخاطبان ارائه شده است. * افتخار ما فعال‌سازی نخستین تشکل صنفی و فرهنگی در حوزه نوشت‌افزار است وی با بیان اینکه معتقدم باید در تولید نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی تلاش کرد، افزود: در این میان اقدامات خوبی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون اصل 90 صورت گرفته است و امسال نیز شاهد همکاری و هم‌افزایی جدی در تولید این محصولات بوده‌ایم. قبادی بیان کرد: حدود 3 ماه قبل از بازگشایی مدارس، در جلسه کمیسیون اصل 90، جلساتی در خصوص گسترش و ارائه محصولات ایرانی _اسلامی به اقشار مختلف جامعه برپا شد و برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت گرفت تا در نهایت با برنامه‌ریزی بخش خصوصی و نهادهای دولتی این برنامه‌ریزی شکل گرفته و روند تولیدات در این جریان قرار گرفت.  

  وی درباره مجمع مراکز تولیدکنندگان نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی، عنوان کرد: این مجمع با حضور 12 مؤسسه فعال از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز دریافت کرد و با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که اولین تشکل صنفی و فرهنگی در حوزه نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی فعال شده و در این راستا قدم برمی‌دارد. * تولیدکنندگان محصولات فرهنگی به ویژه لوازم‌التحریر نیازمند حمایت جدی دولت هستند قبادی ادامه داد: عمده فعالیت بخش خصوصی با تصمیم‌گیری این مجمع در حال اجرا است. در این نمایشگاه نیز نظارت بر محتوا بر عهده مجمع مراکز تولیدکنندگان نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی، است که انصافاً تلاش‌های خوبی هم انجام شده و جای تقدیر دارد اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله زیادی داریم. وی با اشاره به این مطلب که تولید محصولات فرهنگی به ویژه نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی به کمک و حمایت جدی دولت نیازمند است، گفت: در حوزه کیف و کفش، وضعیت بهتری را داریم گرچه به مباحث فرهنگی آن تازه ورود پیدا کرده‌ایم که باید به آن نیز توجه شود. قبادی اضافه کرد: در حال حاضر با اطمینان می‌توان گفت؛ اکثر محصولات ارائه شد، در نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی»، کاملاً  ایرانی است.  

  * استفاده از نشان «با افتخار محصولات این غرفه ساخت ایران است» در این نمایشگاه وی درباره نشان خاصی که تولیدکنندگان ایرانی سر در غرفه‌ها با عنوان «با افتخار محصولات این غرفه ساخت ایران است» نصب کرده‌اند، ادامه داد: این نشان توسط بنیاد ملی مد لباس تهیه و در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار گرفته و سر در غرفه‌ها نصب شده است که دارای طراحی بسیار زیبا و با تصویر پرچم جمهوری اسلامی است. قبادی افزود: در حوزه «کیف و کفش» باید گفت که در حال بازیابی مسیر و تولید این محصول هستیم به گونه‌ای که تولیدات ما در این بخش کاملاً ایرانی است. اگر هم در این نمایشگاه با کیف‌هایی برخورد کرده‌اید که دارای تصاویر غربی یا تولید چین بوده‌اند به خاطر این است که یا از چشم بازرسان ما به دور بوده یا نتوانسته‌اند تشخیص دهند که این محصول ایرانی است یا خارجی. وی با اشاره به این مطلب که محصولات فرهنگی با کیفیتی در این نمایشگاه به مخاطبان عرضه شده است، گفت: نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی» در بخش «پوشاک»، وضعیت به مراتب بهتری را نسبت به سایر محصولات دارد و در حوزه عفاف و حجاب، نمونه‌های خوب اسلامی _ ایرانی را به مخاطبان ارائه کرده‌ایم که این مهم نیز از استقبال خوبی برخوردار بوده است.  

  * نمره این نمایشگاه، نمره قابل قبولی است قبادی اضافه کرد: در بخش «نمایش»، آثار برگزیده لباس‌های اسلامی _ ایرانی را داریم که این آثار مربوط به لباس‌هایی است که در جشنواره‌ها حائز رتبه شده‌اند، این غرفه نیز  در 700 متر مربع عرضه شده است به گونه‌ای که برای نخستین بار زمینه رویارویی بین تولیدکنندگان ایرانی با طراحان در این نمایشگاه فراهم شده است. وی نمره نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی» را نمره‌ای قابل قبول دانست و افزود: اکثر محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شده است، ایرانی بوده و نمره قابل قبولی را در این حوزه به خود اختصاص می‌دهند. قبادی بیان کرد: در بخش «نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر»، حداقل 50 غرفه صرفاً به ارائه محصولات فرهنگی با تصاویر اسلامی _ ایرانی می‌پردازند که طراحی و تصاویر همه آنها صددرصد ایرانی است. حتی برخی از طرح‌های دفاتر خنثی‌کننده و تأثیرگذار در مخاطبان کودک و نوجوان است.  

  * سرمایه‌گذاری نمایشگاه «نوشت‌افزار» در مصلی کاملاً بر عهده بخش خصوصی بوده است وی درباره استقبال از این نمایشگاه، گفت: استقبال خانواده‌های متدین و مذهبی و جامعه متوسط تهران از نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی»، بسیار خوب بوده است و ما هر روز شاهد افزایش تعداد بازدیدکنندگان هستیم به طوری که تعداد بسیاری از مردم تقاضای تمدید زمان را داشتند اما به دلیل مشکلات خاص نمایشگاهی، این مهم امکان‌پذیر نیست. قبادی بیان کرد: نمایشگاه به این گستردگی شاید با نواقص و اشکالاتی هم مواجه باشد اما برای برپایی آن طی سال‌های آتی در بر طرف کردن نواقص، اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت چراکه نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی»، کاملاً توسط بخش خصوصی برپا شده است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در بخش اجرا به این نمایشگاه، کمک می‌کنند. وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در برپایی این نمایشگاه کاملاً توسط بخش خصوصی تأمین شده است، ادامه داد: در این بزرگی کار شاید نواقصی هم وجود داشته باشد، و با ورود محصولات غیرایرانی و تصاویر غربی مواجه شویم اما همه اینها خارج از چارچوب‌هایی است که برای برپایی این نمایشگاه تعریف شده است که گروه‌های ناظر و بازرس ما در حال پیگیری این موارد هستند.  

  * تخلف 2 غرفه‌دار و تعطیلی غرفه مربوطه برای یک روز کاری قبادی درباره تخلفات صورت گرفته توسط غرفه‌داران و تولیدکنندگان، گفت: تاکنون 2 غرفه به دلیل استمرار در تخلف به مدت یک روز تعطیل شدند و از فعالیت آنها جلوگیری شد، تعدادی از غرفه‌ها نیز از واحد نظارت نمایشگاه تذکر دریافت کرده‌اند. وی بیان کرد: برخی از کارتون‌ها و انیمیشن‌های غیر ایرانی که تصاویر آنها را در دفاتر تحریر مشاهده می‌کنید،‌ جزو برنامه‌هایی است که از رسانه ملی پخش می‌شود اما  محوریت و حساسیت ما این است که توصیه لازم را بر تغییر نگرش و توجه بیشتر به الگوهای اسلامی _ ایرانی به تولیدکنندگان ایرانی ارائه کنیم به گونه‌ای دیگر برنامه ممنوعیت و غیرمجاز بودن این موارد را در دستور کار نداریم. انتهای پیام/و

93/06/26 - 08:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن