تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798762127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از نمایشگاه «لوازم‌التحریر مصلی امام خمینی (ره)» قدرت‌نمایی چینی‌ها و جولان تصاویر غربی/ وقتی «گوسفند» طرح ایرانی _ اسلامی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نمایشگاه «لوازم‌التحریر مصلی امام خمینی (ره)»
قدرت‌نمایی چینی‌ها و جولان تصاویر غربی/ وقتی «گوسفند» طرح ایرانی _ اسلامی می‌شود
نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی» در مصلی امام خمینی (ره) در حالی آغاز به کار کرده است که اکثر تصاویر نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر این نمایشکاه برگرفته از فرهنگ غرب است.

خبرگزاری فارس: قدرت‌نمایی چینی‌ها و جولان تصاویر غربی/ وقتی «گوسفند» طرح ایرانی _ اسلامی می‌شود



گروه کتاب و ادبیات، رقیه عزیزی شیرکوهی؛ نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی» از 19 لغایت 28 شهریور سال جاری با حضور 700 شرکت داخلی در شبستان مصلی امام خمینی (ره) به ارائه محصولات فرهنگی اسلامی _ ایرانی به اقشار مختلف جامعه پرداخته است.  

  چندی پیش مائده شیرپور، مسئول ارتباط با رسانه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ورود هر نوع تصاویر و برند خارجی که برگرفته از انیمیشن‌های غربی باشد را کاملاً در نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی» ممنوع اعلام کرده بود، اما با حضور در نمایشگاه مصلی، شاهد فروش محصولات فرهنگی با تصاویر غربی نظیر «باربی»، «باب اسفنجی»، «انگری‌برد»، «توت‌فرنگی کوچولو» و غیره بودیم.  

  در سالی که به نظر می‌رسد، توجه به تولیدات ایرانی و سبک زندگی اسلامی _ ایرانی در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رفت در چنین نمایشگاهی از ورود اجناس چینی و با طرح‌هایی برگرفته از شخصیت‌های غربی جلوگیری شود که متأسفانه نه تنها جلوگیری به عمل نیامد بلکه ظواهر امر حاکی از آن است که غرفه‌هایی با این مضمون از جایگاه بهتر و پر رفت‌و‌آمدتری در محل شبستان برخوردار هستند و غرفه‌هایی که صرفاً اقدام به پخش تولیدات اسلامی _ ایرانی کرده‌اند در حاشیه قرار گرفته‌اند.

  به قدری محصولات فرهنگی با تصاویر و برندهای غربی در نمایشگاه نوشت‌افزار و مد و لباس مصلی امام خمینی (ره) زیاد بود که تولیدات محصولات نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی زیاد به چشم نمی‌آمد اما به خاطر تبلیغات خوبی که در خارج از شبستان مصلی برای محصولات تولیدکنندگان ایرانی نظیر «آزاده» و «روشنا» صورت گرفته بود، باز هم بیشترین مخاطبان این نمایشگاه در غرفه‌ آزاده و هُدهُد جمع شده و به خزید ملزومات خود می‌پرداختند.

  به قدری فضای نمایشگاه پر شده از تصاویر و برند غربی که در بخش پوشاک نیز شاهد ارائه لباس‌هایی برای مخاطبان کودک و نوجوان با تصاویر و برند غربی هستیم اما بخش مانتو، چادر و پوشاک مردانه بسیار زیباتر و بهتر از بخش پوشاک کودکان و نوجوانان بوده و کاملاً اسلامی _ ایرانی است.  

  در بخش کیف مدرسه شاید اندک غرفه‌ای را می‌توان یافت که به ارائه کیف مدرسه بدون درج تصاویر غربی پرداخته باشد به گونه‌ای که اکثر کیف‌ها از جنس چینی و بدون کیفیت اما با قیمت‌های بسیار بالا بودند.

  با حضور در نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی» با تعدادی از تولیدکنندگان، غرفه‌داران و بازدیدکنندگان این نمایشگاه به گفت‌وگو پرداختیم که در ذیل آن را می‌خوانید: * کریمی: عدم در نظر گرفتن سن مخاطبان در تولید دفاتر تحریر و نوشت‌افزار علی کریمی یکی از غرفه‌داران نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر«ایام» درباره این نمایشگاه اینگونه بیان می‌کند: برخی از دفاتر تحریری که توسط تولیدکنندگان از جمله نوشت‌افزار «ایام» برای مخاطبان تولید ‌شده است، دخترانه‌پسند نیست حتی بعضی از دفاتر برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه نیز مناسب نیست و برای بچه‌های 7 _ 8 ساله است.  

  وی با بیان اینکه تعداد دفاتر تحریر برای مخاطبان سنی 15 ساله بسیار اندک است، ادامه می‌دهد: استقبال از نمایشگاه نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر مصلی امام خمینی (ره) خوب است و ما نیز در غرفه «ایام» از تعداد بازدیدکنندگان خوبی برخوردار بوده‌ایم. * راستگو: جولان نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر چینی در نمایشگاه مصلی حسین راستگو یکی از غرفه‌داران نوشت‌افزار «هُدهُد»، می‌گوید: دفاتر تحریر هُدهُد به خاطر قیمت مناسب و تصاویر نسبتاً خوب از استقبال خوبی در این نمایشگاه برخوردار است، همچنین تصاویر دفاتر «والیبالیست‌ها» و «رویانا» جزو تصاویر پرفروش این برند به شمار می‌روند.  

  در این میان وحید اسلامی، نماینده مؤسسه «زندگی»، بیان می‌کند: به طور وحشتناکی نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی» پر شده از محصولات چینی آن هم با تصاویر غربی. وی می‌افزاید: دفاتر چینی با تصاویر غربی آنقدر در این نمایشگاه زیاد است که ما نمی‌توانیم به سهولت به رقابت با این موضوع بپردازیم در صورتی که مسئولان می‌توانستند در حمایت از کار و تولید ایرانی به ترویج تولید نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر با تصاویر اسلامی _ ایرانی در این نمایشگاه اهتمام ویژه‌ای بورزند.  

  * علی‌نقی: استقبال والدین از محصولات فرهنگی «شهر موش‌ها» بی‌نظیر است هادی علی‌نقی مدیرفروش نوشت‌افزار «شهر موش‌ها» در نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی»، می‌گوید: زیاد در قید و بند فروش محصولات شهر موش‌ها نیستیم بلکه می‌خواهیم محصولات خودمان را به مخاطبان ارائه کرده تا آنها با تولیدات ما آشنا شوند. وی ادامه می‌دهد: علاقه والدین به نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر «شهر موش‌ها» بسیار بیشتر از خود کودکان و نوجوانان است یعنی استقبال والدین دهه 50 به بعد بیشتر از دهه 80 و 90 است، که این موضوع برای ما نیز جالب‌ بود.  

  علی‌نقی می‌افزاید: بیشتر محصولاتی که در بخش نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر در این نمایشگاه به مخاطبان عرضه شده است، چینی هستند و تنها برندهایی همانند «آزاده»، «روشنا»، «قاصدک» و «ایام» را می‌توان یافت که تولیدات اسلامی _ ایرانی به بازدیدکنندگان ارائه کرده‌اند. * رمضان‌پور: تأثیر بی‌توجهی به ساخت انیمیشن‌های خوب و تأثیر در ترویج فرهنگ غرب در کشور به غرفه «نشر فطروس» سری زده و با «محمد رمضان‌پور» مدیر این نشر همکلام ‌شدیم، این تولیدکننده ایرانی نسبت به سخنان خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا همه تصاویر دفاتر تحریر شما غربی است، واکنش نشان داده و می‌گوید: برخی از تصاویری که بر روی نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی __ ایرانی توسط تولیدکنندگان ایرانی استفاده شده است، انحصاری بوده و کسی نمی‌تواند به سهولت از آن استفاده کند. وی ادامه می‌دهد: برخی از مسئولان فرهنگی با حضور در نمایشگاه مصلی نسبت به این موضوع نیز نقد داشتند اما در نهایت به آنها قول دادیم که سال آتی تولیدات خود را کاملاً ایرانی _ اسلامی در نظر بگیریم.  

  رمضان‌پور بیان می‌کند: معتقدم امتیاز استفاده از تصاویر انیمیشن‌هایی که از صدا و سیما پخش می‌شود، در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار گیرد تا آنها به سهولت بتوانند به نشر فرهنگ ایرانی بپردازند اما متأسفانه اکثر تولیدکنندگان با مشکل دسترسی آسان با تصاویر خوب و تأثیرگذار در مخاطبان کودک و نوجوان مواجه هستند. به طور مثال اگر در حال حاضر شاهد محبوبیت باب اسفنجی و انگری‌برد در میان کودکان و نوجوانان هستیم به خاطر ساخت مکرر انیمیشن و بازی‌هایی است که حتی در تلفن همراه و تبلت در دسترس مخاطب قرار گرفته است اما برای تولیدات ایرانی، هیچ نوع پیوست فرهنگی نظیر ساخت انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای در نظر گرفته نشده است که این موضوع نیز در عدم ترویج فرهنگ ایرانی بسیار تأثیرگذار است. * وقتی «گوسفند» طرح ایرانی _ اسلامی می‌شود!! غرفه «ابن‌الرضا» در بخش نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر، جزو غرفه‌هایی است که بیشتر تصاویر آن نیز غربی و برگرفته از فرهنگ غرب نظیر بتمن، باربی، توت‌فرنگی کوچولو، گربه اشرافی و غیره است از فروشنده سئوال کردیم چرا اکثر تصاویر کیف‌ها و دفاتر تحریر شما از تصاویر، برندها و انیمیشن‌های غربی است، او دو طرح گوسفند را به ما نشان می‌دهد و می‌گوید این دو گوسفند هم مربوط به ایران است.  

  همه مشتریان با تعجب به او نگاه‌ می‌کنند و می‌گویند خب چرا طرح ایرانی نمی‌آورید، و تنها طرح گوسفند را ساخت ایران معرفی می‌کنید در صورتی که همان دو کیف نیز تولید کشور چین است، باز می‌خندد و سری تکان داده و می‌گوید: ما همین محصولات را داریم بیشتر از این هم تصاویر ایرانی نداریم. بر اساس این گزارش، به غرفه‌های دیگر نظیر تولیدی «امیرسام» و «اسدی» نیز مراجعه کردیم به جز مشاهده تصاویری نظیر «لوک خوش‌شانس»، «انگری برد»، «کیتی»، «میکی مونز»، «توت‌فرنگی کوچولو» و تصاویر غربی دیگر، تصویر دیگری را مشاهده نکردیم. * آصف‌فر: تصاویر دفاتر تحریر «شکرستان» بسیار زیبا و دلنشین است در این میان پانیز آصف‌فر یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه مصلی وقتی متوجه می‌شود که ما خبرنگار و عکاس هستیم به سراغ ما آمده و می‌گوید: ساعت برپایی نمایشگاه اصلاً خوب نیست اگر این نمایشگاه تا 15 مهر ادامه داشت، خیلی خوب بود چراکه دانش آموزان در اوایل مهر به مدرسه رفته و مشخص می‌شود که به چه تعداد دفتر تحریر یا نوشت‌افزار نیازمند هستند.  

  وی ادامه می‌دهد: نمایشگاه مصلی خیلی عالی است به گونه‌ای که فکر نمی‌کردم اینقدر تصاویر نوشت‌افزارهای ان زیبا باشد، دخترم هم طرح «شکرستان» را خیلی دوست دارد چراکه تصاویر برنده «آزاده» بسیار زیبا و دلنشین است به همین منظور تعدادی از این دفاتر تحریر را برای دختر 7 ساله‌ام خریداری کردم. در ادامه «فرانک ناصر دلیر» یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه مصلی، عنوان می‌کند: از اتوبان آزادگان شهرک مرتضی‌گرد برای خرید پوشاک و لوازم‌التحریر به این نمایشگاه آمده‌ام. قیمت نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر بسیار بالا است، به گونه‌ای که قیمت‌ها همانند بازار بوده و با قیمت فروشگاه‌های اطراف محل سکونت‌مان هیچ فرقی نمی‌کند، همچنین در حوزه پوشاک نیز باید بگویم که مانتوها نیز اصلاً به روز نیستند. * حدیدی: لزوم حمایت جدی وزارت آموزش و پرورش از تولیدکنندگان نوشت‌افزارهای ایرانی در پایان به غرفه «آ زاده» رفته و با علی حدیدی، تولیدکننده نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر شکرستان، کلاه قرمزی، پهلوانان و سنجد به گفت‌وگو پرداختیم، وی می‌گوید: تعداد بازدیدکنندگان غرفه «آزاده» بسیار مطلوب است. وی با اشاره به ارائه دفاتر تحریر و ملزومات مدرسه با تصاویر و برند غربی، می‌افزاید: معتقدم برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید همه دستگاه‌های مربوطه به عرصه ورود یافته و به تولیدکنندگان ایرانی کمک کنند که این حمایت حتماً نباید مالی باشد بلکه با حمایت‌های معنوی نیز می‌توان به کمک فرهنگ شتافت.  

  حدیدی اضافه می‌کند: لزوم برپایی سمینارهای نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی با حضور تولیدکنندگان ایرانی در وزارتخانه آموزش و پرورش و مناطق آن به وضوح احساس می‌شود یعنی بنده معتقدم تصاویر اسلامی _  ایرانی باید در آموزش و پرورش و در میان معلمان و مدیران مدارس مفهوم‌سازی شود. وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید ترویج دهنده فرهنگ اسلامی _ ایرانی در میان دانش‌آموزان باشند، ادامه داد: وزارت تعلیم و تربیت تنها به محتوای کتاب توجه دارد در صورتی که پایه و اساس و ریشه کار فرهنگی را می‌توان در آموزش و پرورش پیدا کرد. به گونه‌ای دیگر اگر این وزارتخانه حامی معنوی تولیدکنندگان نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی باشد، و نمایشگاه‌هایی را در مناطق آموزش و پرورش برگزار کند، قطعاً خانواده‌ها نیز در جریان تولید این نوع محصولات فرهنگی قرار خواهند گرفت.

  بر اساس این گزارش، نمایشگاه «فروش تجهیزات کمک آموزشی، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی» به حدی تحت تأثیر اجناس و کالاهای برگرفته از انیمیشن‌های خارجی و قهرمانان غربی و نامتناجنس با فرهنگ ایرانی_ اسلامی قرار گرفته است، که برخی از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی که برای تولیدات‌شان مقروض بانک‌ها و مؤسسات اعتباری شدند تا در این راستای به ترویج فرهنگ ایرانی _ اسلامی قدم بردارند، را دچار نگران کرده است.  اما نکته بسیار مهم و تأسف‌بارتر آنجاست که برخی تولیدکنندگان داخلی نیز تنها برای فروش بیشتر و جلب مشتری اقدام به تولید کالاهایی با تصاویر شخصیت‌های کارتونی و انیمیشن‌های غربی می‌کنند. نمایشگاهی که هدف اصلی آن عرضه تولیدات اسلامی _ ایرانی است، اکنون به محلی برای جولان شخصیت‌ها و نماد‌های غربی مبدل شده است. انتهای پیام/و

93/06/25 - 14:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن