تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819256966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش خبرنگار فارس از مرو قدیم برگزاری جشن میلاد امام رضا در مرو ترکمنستان با حضور مقامات ایران+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش خبرنگار فارس از مرو قدیم
برگزاری جشن میلاد امام رضا در مرو ترکمنستان با حضور مقامات ایران+تصاویر
جشن ولادت حضرت امام‌رضا (ع) با حضور جمع کثیری از عاشقان به اهل بیت، در جوار منزل قدیمی این امام همام، در مرو قدیم برگزار شد.

خبرگزاری فارس: برگزاری جشن میلاد امام رضا در مرو ترکمنستان با حضور مقامات ایران+تصاویر



به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به مرو ترکمنستان، مراسم جشن میلاد هشتمین امام شیعیان جهان، در اطراف دیواره‌های بجا مانده از منزل آن حضرت در مرو قدیم در جنوب ترکمنستان برگزار شد. در این مراسم، سفیر ایران در عشق‌آباد، طی سخنانی به بیان خلاصه‌ای از تاریخ پر افتخار حضور 2 ساله حضرت امام رضا(ع) در مرو قدیم و نیز ابعاد مختلف شخصیت والای آن حضرت پرداخت. «سید محمد موسی هاشمی گلپایگانی» افزود: حضور حضرت امام رضا(ع) در مرو قدیم در واقع برکت و عامل  نزدیکی دو ملت مسلمان ایران و ترکمنستان است. سفیر ایران در عشق‏‌آباد با اشاره به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی ملت ایران و ترکمنستان از دولت ترکنستان بابت حمایت از برگزاری این مراسم و نیز توسعه و گسترش روابط و فرهنگی ترکمنستان و ایران صمیمانه تشکر کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» دبیرکل مجمع جهانی اهل‏ بیت (ع) و مشاور فرهنگی رئیس جمهور کشورمان که در راس یک هیات سیاسی-فرهنگی به ترکمنستان سفر کرده‏ است، طی سخنانی ضمن تشریح ویژگی‏‌های حضور حضرت امام رضا (ع) در منطقه، این واقعه مبارک را عامل پیوند فرهنگی، معنوی و مذهبی مسلمانان ایران و ترکمنستان قلمداد کرد و خواستار تداوم برگزاری همه ساله چنین مراسم هایی مبارک در قدمگان آن حضرت در مرو شد. حجت‌الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به اقتدار و دستاوردهای همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‎‏های علمی، تکنولوژیکی افزود: ایران هم اکنون از نظر رشد علمی جایگاه 15 در جهان را به خود اختصاص داده است. این مقام عالی رتبه روحانی کشورمان گفت: سطح روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان ایران و ترکمنستان بسیار بالا بوده و آینده مناسبات میان دو کشور با توجه به عزم راسخ روسای جمهور محترم دو کشور بسیار روشن و درخشان است. «فاطمه» زائر 76 ساله ترکمن که برای زیارت به این منطقه سفر کرده بود، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: من از کوچکی علاقه و ارادت خاصی نسبت به حضرت داشتم و پس از فروپاشی شوروی سابق نیز با سفر به مشهد مقدس، مرقد مطهر  ایشان را زیارت کرده و از حضور در آنجا فیض بردم. وی ضمن استقبال از برگزاری این مراسم گفت: اینکه مسلمانان ایران و ترکمنسنان به صورت مشترک مراسم مبارک و پرفیض ولادت را برگزار می‏‌کنند، خوشحال و شادمان هستم. در مراسم امسال که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، علاوه بر مقامات محلی ترکمنستان، کارکنان و سرکنسول افغانستان نیز حضور داشتند. مرو قدیم در دهه آخر سال 200 هجری پایتخت حکومت اسلامی بود. منزل امام هشتم در محلی معروف به کاخ مأمون‏‌الرشید قرار دارد و حضرت رضا (ع) ‌در مدت 2 سالی که در مرو اقامت داشتند، قسمت‏‌های مجلل کاخ مأمون را برای سکونت انتخاب نکردند بلکه در گوشه‏‌ای از حیاط کاخ در منزلی معمولی زندگی می‌کردند. بنا به تحقیق تاریخ‏ نویسان و جغرافی‏‌دانان، علیرغم گذشت سال‏‏‌ها و خراب شدن آن کاخ مجلل آثاری از خانه آن حضرت باقی مانده که در بین مردم ترکمنستان به «قدمگاه حضرت امام رضا(ع)» معروف است.



















انتهای پیام/.

93/06/16 - 17:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن