تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819225059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمینه برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز مهران فراهم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام مروارید:
زمینه برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز مهران فراهم است
ایلام - خبرگزاری مهر: استاندار ایلام گفت: زمینه برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز مهران فراهم است.



به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مروارید ظهر سه شنبه در مرز مهران اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی برای رونق بخشیدن به مرز مهران و افزایش صادرات و بهبود وضعت معیشت و اقتصاد مردم استان در حال پیگیری است. وی افزود: مرز مهران یکی از ظرفیت های بسیار عالی استان است و متقاضیان بسیاری برای سرمایه گذاری در پایانه مرزی مهران اعلام آمادگی کرده اند و برای گسترش پیوندهای اقتصادی با عراق برنامه ریزی لازم و مناسب تری انجام شود و روابط با تجار و سرمایه گذاران عراقی و همچنین بخش دولتی این کشور افزایش یابد چراکه گسترش پیوندهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای همسایه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است. وی همچنین از آمادگی استان برای افزایش مراودات و ارتباطات بین مقامات دو استان خبر داد و تصریح کرد: در این خصوص می‌توان نماینده‌ای از استانداری واسط در ایلام حضور یابد و برای افزایش ارتباطات و همچنین رفع مشکلات و مسائل موجود و توسعه بیشتر مناسبات اقدامات لازم را صورت داد‌.

مروارید افزود: با توجه به مرزهای مشترک طولانی استان ایلام و کشور عراق، مسئولان ارشد استان برای توسعه و گسترش همکاری ها با کشور همسایه اهمیت فراوانی قائل شده اند. مروارید با اشاره به بالا رفتن حجم مراودات تجاری مرز مهران تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در شمال عراق پیش آمده حجم صادرات از مهران به سمت عراق را بیشتر شده است که باید برنامه ریزی لازم برای تردد راحت‌تر و سهولت صادرات مرز در نظر گرفته شود‌. این مسئول تصریح کرد: استان ایلام همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود مرزهای طولانی در کنار ظرفیت های گوناگون و مناسب در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی از بهترین شرایط برای گسترش همکاری های فرهنگی و پیوندهای اقتصادی با کشور عراق برخوردار است.

وی افزود: امکانات لازم و زیرساخت های کافی در پایانه مرز رسمی و بین المللی مهران به عنوان پیش زمینه توسعه اقتصادی استان فراهم است که می توان از این ظرفیت برای گسترش پیوندهای اقتصادی و صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به استان های مختلف عراق ایلام بیشترین بهره گرفت. مروارید اضافه کرد: راه اندازی شعبه های بانک های ایرانی و تردد کامیون های ایرانی حامل کالا در استان واسط و تخلیه بار آنها در درون خاک عراق از مواردی است که می تواند در شتاب دادن صادرات به این کشور تاثیرگذار باشد و سفارت ایران در بغداد می تواند در رایزنی با مقام های دولت مرکزی این کشور به رفع شدن این مشکل ها کمک شایان کند. باید برای افزایش صادرات و شتاب بخشی روند صادرات در مرز مهران تمهیدهای لازم اندیشیده شود که این مهم در دیدار با استاندار واسط عراق مورد بررسی قرار گرفت و تفاهم نامه ای نیز در این خصوص امضا شده است.  


۱۳۹۳/۶/۲۵ - ۲۱:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن