تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820461162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلفات برق به زیر 10 درصد کاهش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ایران؛ تلفات برق به زیر 10 درصد کاهش می یابد تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: برای کاهش تلفات به زیر 10 درصد باید تعداد ترانسفورماتورهای کوچک در بخش توزیع را کاهش داده و شبکه 20 کیلوولت را گسترش دهیم.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، همایون حائری روز سه شنبه در مراسم کنفرانس و نمایشگاه بین المللی ترانسفورماتور در سالن نیروگاه برق آلستوم، افزود: توسعه استفاده از واحدهای مقیاس کوچک و گسترش انرژی های تجدیدپذیر از برنامه های کلیدی صنعت برق به منظور کاهش تلفات است.
وی با اشاره به نیاز صنعت برق به طراحی و ساخت ترانسفورماتورهای با تلفات پایین، ادامه داد: باید در تعداد و ظرفیت ترانسفورماتورهای بخش توزیع تجدیدنظر و نوع ترانسفورماتور را متناسب با تغییر شرایط شبکه انتخاب کنیم.
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه در تامین ترانسفورماتور به خودکفایی رسیده ایم، اظهار داشت: در این زمینه کارخانه ایران ترانسفو به عنوان تامین کننده اصلی ترانسفورماتورها از سرمایه های کشور محسوب می شود.
حائری افزود: عدم اعمال شرایط محیطی در طراحی و بالا بودن تلفات از مشکلات ترانسفورماتورهای توزیع محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت توانیر اضافه کرد: ترانسفورماتورهای توزیع به دلیل تعداد بالای آنها در شبکه برق و عدم استفاده از ورقه هسته کم تلفات، دارای هدررفت انرژی بالایی هستند.
حائری با بیان اینکه بهره برداری نامناسب موجب افزایش تلفات می شود، خاطرنشان کرد: برخی از ترانسفورماتورهای ما پربار و برخی دیگر کم بار هستند؛ همچنین وجود شبکه های سیمی هوایی و عدم رعایت تعادل بار موجب افزایش تلفات می شود.
وی گفت: هم اکنون در بخش توزیع 545 هزار دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیتی افزون بر 77135 مگاولت آمپر و 35 هزار دستگاه ترانسفورماتور زمینی به ظرفیت 26 هزار مگاولت آمپر در کشور نصب شده است.
اقتصام(3)1053**1558


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن