تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815747179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیچ مسئولیتی به اندازه شغل زندانبانی و کار در زندان سخت و طاقت فرسا نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رییس کل دادگستری استان فارس: هیچ مسئولیتی به اندازه شغل زندانبانی و کار در زندان سخت و طاقت فرسا نیست خبرگزاری پانا: مدیرکل زندانهای فارس در دیدار با رئیس کل جدید داگستری استان فارس گفت: اصلاح و تربیت مطلوب زندانیان با اجرای طرح های آموزش علوم قرآنی و حرفه آموزی در استان انجام می شود.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور ساعت 13:12



به گزارش خبرگزاری پانا، علی القاصی اظهار داشت: مسئولیت بسیار سنگینی که زندانبانان و رسالتی که مجموعه زندان برعهده دارند از حیث معنوی از جایگاه و ارزش بسیار والایی برخوردار است.
رییس کل دادگستری استان فارس افزود: تعدادی از همنوعان ما به دلیل نقض قوانین توسط دستگاه قضایی و حاکمیتی در یک محیط بسته به نام زندان نگهداری می شوند و زندانبانان در جهت اصلاح و بازسازی شخصیت آنها قدم بر می دارند.
القاصی با بیان اینکه کار کردن در محیط زندان با افرادی که جامعه تحمل نگهداری آنها را نداشته و به حقوق دیگران تعرض، امنیت و آسایش جامعه و امنیت عمومی را سلب کرده اند؛ بسیار سخت و طاقت فرساست تأکید کرد: هیچ مسئولیتی به اندازه شغل زندانبانی و کار در زندان سخت و طاقت فرسا نیست، چرا که زندانبانان افرادی را پذیرش و تحمل می کنند که جامعه با این وسعت و بزرگی تحمل آنها را نداشته و به اشکال و شیوه های مختلف حقوق دیگران را مورد تعرض قرار داده اند.
وی با تقدیر از زحمات مسئولین زندانها به لحاظ مسئولیت خطیر و پاسخگویی به مقامات قضایی اظهار داشت: هدف از نگهداری زندانیان، اصلاح و بازپروری شخصیت آنها می باشد و به همین دلیل اهمیت کار زندانی قابل توجه و تقدیر می باشد.
این مقام قضایی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر تنبیه فرد به منظور پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تجری مجرم و اصلاح آنان می باشد.
القاصی یادآور شد: افرادی که به دلیل نابسامانیهای اقتصادی، اجتماعی و یا غیرعمد، معلول یکسری مشکلات برای جامعه شده اند با رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه باید زمینه بازگشت آنها فراهم شود.
رییس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد: لازمه رسیدن به این اهداف، فراهم نمودن امکانات و تجهیزات از حیث نیروی انسانی، پشتیبانی، خدماتی و آموزشی است و باید ظرفیت و توانایی لازم را با امکانات محدود که دراختیار داریم برای این وظیفه مهم فراهم نماییم.
وی همچنین با تأکید بر حمایت از خانواده زندانیان گفت: باید نگاه حمایتی به زندانی و خانواده وی داشته باشیم و مسائل و مشکلات زندانیان را به موقع پیگیری و به مسئولین قضایی انتقال داده شود.
القاصی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان، تنها نهادی است که رسماً بخشی از حمایت های ابتدایی خانواده ها را پوشش می دهد و باید با دعوت از مسئولین امر و خیرین، رویکرد و نگاه آنها را به زندان و زندانیان تغییر داد.
رییس کل دادگستری استان فارس تأکید کرد: رویکرد ما باید اصلاحی و تا آنجایی که امکان دارد افرادی که به زندان معرفی می شوند مشخص، و زندان باید محل نگهداری افرادی باشد که مخل امنیت عمومی هستند و با آنها برخورد شود.
وی همچنین با تأکید بر تعامل با مجموعه قضایی استان گفت: در تعامل با مجموعه قضایی استان، هرچه ارتباط با قضات، مدیران، و حوزه های قضایی بیشتر باشد و قضات مشکلات زندانها و زندانیان را از نزدیک مشاهده نموده و مشکلات به آنان منتقل شود، قطعاً در تصمیم گیری در اجرای احکام و تعیین مجازات مؤثر است.
القاصی اظهار داشت: یکی از مسائل و مشکلات در مجموعه زندانها، فضای فیزیکی زندانهاست که امیدواریم با پیگیری مسئولین زندان و مجموعه قضایی این مشکلات مرتفع تا سازمان زندانها بتواند در بحث اصلاح و تربیت زندانیان و انجام رسالت خطیر خود به خوبی عمل نماید.
احمدی مدیرکل زندانهای فارس نیز در این دیدار اظهار داشت: زندانیان استان فارس از حوزه های مختلف در 18مرکز اصلاحی و تربیتی نگهداری می شوند و زندانها با تراکم جمعیت کیفری روبرو هستند که برای رفع این مشکل در شهرستان های لارستان، قیروکارزین و کازرون پروژه های عمرانی درحال اجرا می باشد. وی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده، فاز اول و ساخت زندان در شهرستانهای نورآباد و فیروزآباد انجام و در صورت تأمین اعتبار در سال جاری عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد و همچنین برای شهرستان های فسا، زرین دشت و لامرد نیز زندان و بازداشتگاه پیش بینی شده است که درصورت تأمین زمین و تصویب سازمان، عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل زندانهای فارس افزود: در زندانهای استان علاوه بر اجرای پروژه های عمرانی در راستای اصلاح و تربیت مطلوب زندانیان، در زمینه آموزش علوم قرآنی، حرفه آموزی، اشتغال، بهداشتی، فرهنگی، تربیتی و بهسازی و امنیت درون و بیرون زندانها نیز اقدامات گسترده ای انجام می شود. احمدی همچنین با اشاره به فعالیتهای ستاد دیه استان تصریح کرد: ستاد دیه استان در جذب کمک های مردمی، آزادسازی زندانیان و فرهنگ سازی در سطح شهر کارهای خوبی انجام داده و به عنوان یکی از ستادهای دیه برتر در کشور مطرح می باشد. وی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان نیز به عنوان یک نهاد حمایتی در بضاعت خود کارهای خوبی انجام داده، اما این فعالیتها باید گسترش یافته و به گونه ای باشند که بتوانیم با درآمدزایی بیشتر، کمک بیشتری به خانواده زندانیان به عنوان قربانیان اصلی جرم، داشته باشیم. مدیرکل زندانهای فارس در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به شناخت و تجربه رئیس کل جدید دادگستری استان فارس از زندانیان و خانواده های آنها زمینه کاهش جمعیت کیفری بیش از گذشته در استان فراهم شود.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن