تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819776431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده دشستان: بخشنامه خرید خرمای تضمینی نخلداران بوشهری لغو شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده دشستان: بخشنامه خرید خرمای تضمینی نخلداران بوشهری لغو شد بوشهر- ایرنا- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از لغو بخشنامه خرید خرمای تضمینی با هدف تعیین و ابلاغ نرخ جدید خبر داد.


حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به گلایه مندی نخلداران از پایین بودن نرخ خرید خرمای تضمینی با پیگیری ها و اعلام نارضایتی کشاورزان به وزارت جهاد کشاورزی، جلسات متعددی با معاون وزیر برگزار و مقرر شد فعلا خرید خرما از کشاورزان با قیمت هرکیلویی 11هزار ریال متوقف شود.
وی گفت: بدلیل افزایش نرخ دستمزد کارگر ،نهاده های کشاورزی و بسته بندی خرما نرخ اعلام شده با هزینه تولید همخوانی ندارد.
رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر افزود: نرخ جدید هر کیلوگرم خرید خرما باید طوری باشد که بتواند بخشی از هزینه های نخل داران از تولید تا برداشت را پوشش دهد.
موسوی نژاد گفت: برای جلوگیری از کاهش نرخ خرما و زیان به نخلداران، خرمای تولید پارسال که توسط تعاونی روستایی خریداری شده بود به هیچ عنوان وارد بازار داخلی نخواهد شد.
موسوی نژاد افزود: براساس قول معاون وزیر جهاد کشاورزی مطالبات نخلداران بابت خرید خرمای تضمینی پارسال که در مردادماه امسال توسط تعاون روستایی خریداری شد در نیمه اول مهرماه پرداخت می شود.
وی گفت: اکنون بخش بازاریابی وزارت جهاد کشاورزی درحال بازاریابی و دستیابی به بازارهای جدید خرما در خارج از کشور است.
رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: وزرات جهاد کشاورزی متعهد شد بازاری مناسب برای عرضه خرمای دشتستان با قیمتی مناسب شناسایی کند.
وی با قدردانی از همراهی و همکاری وزیر جهاد کشاورزی و مهندس صفایی، معاون وزیر برای رفع مشکلات باغداران و نخل داران دشتستان گفت: با توافق انجام شده در سال جدید نخلداران استان بوشهر نگران فروش خرمای تولیدی خود نباشند.
مدیرتعاون روستایی استان بوشهرنیز گفت: وجه خرماهای نخلداران به صورت چک لیست به حساب آنان پرداخت می شود.
علی قنبری افزود: تعاون روستایی استان بوشهر با پیگیری استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و با همکاری دولت به خرید تضمینی هفت میلیون و 691هزار و 582کیلو خرمای سال 92 مانده روی دست نخلداران اقدام کرد.
وی بیان کرد: مطالبات نخلداران بابت خرمای سال 92 افزون بر 81 میلیارد و 870 میلیون ریال است که به محض اعلام مجوز سازمان مرکزی نسبت به پرداخت اقدام می شود.
استان بوشهر با بیش از شش میلیون اصله نخل سالانه 170 هزار تن خرما تولید می کند که به دلیل نبود صنایع فرآوری و بسته بندی مناسب، بازاریابی صادرات به خارج کشور و فعالیت دلالان هر ساله به افت قیمت و ضرر و زیان نخلداران می انجامید که به همت دولت امسال با تعیین قیمت تضمینی و خرید خرماهای تولید سال 92 مانده روی دست باغداران آنان از ورشکستگی نجات یافتند.
538/628


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن