تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799445602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گودرزي: صداي غير متخصصان ورزشي از همه بلندتر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۳ (۱۳:۲۶ب.ظ)
گردهمايي مديران کل ورزش و جوانان سراسر کشور گودرزي: صداي غير متخصصان ورزشي از همه بلندتر است وزير ورزش و جوانان با تاکيد به اين نکته که هدف وزارت ورزش و جوانان نگاه متوازن به چهارمولفه ورزش يعني تعليم تربيتي، همگاني، قهرماني و حرفه اي است، گفت: عمده اعتبارات ورزشي بايد براي عموم جامعه صرف شود.
به گزارش خبرگزاري موج، صبح امروز گردهمايي مديران کل ورزش و جوانان سراسر کشور با حضور وزير ورزش و جوانان، معاونان و مديران کل ستادي وزارتخانه برگزار شد.

*تحليل درست مسائل ورزشي نياز امروز جامعه ورزش است
در ابتداي اين نشست دکتر محمودگودرزي با تاکيد به تحليل درست نسبت به مسائل ورزشي که نياز امروز جامعه ورزش است، گفت: اميدوارم بعد از بازي هاي آسيايي نکات مهم آسيب شناسي و تحليل شوندتا بتوانيم به سمت شرايط مطلوب پيش برويم.
وي با اشاره به برخي چالش هاي پيش روي ورزش کشور، اظهار داشت: ورزش ما درگيرمعضلات فراواني است؛ به عنوان مثال چالش هاي ساختاري، نيروي انساني، چالش هاي محيط حقوقي و قانوني ورزش و منابع و توسعه که هر کدام از آن ها مي تواند اين حوزه را تحت تاثير قرار دهد.
گودرزي خاطرنشان کرد: منشاء واکاوي اين چالش ها تغيير نگرش در مديريت ورزشي است که متاسفانه در ورزش مسائل حاشيه اي، ‌متن را در بر مي گيرد و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها بيشتردرگير منابع اند تا مسائل ؟ و تکميلي ورزش .

*تنش زدايي از اولويت هاي اصلي ما در ورزش است
وزير ورزش و جوانان با اشاره به اين نکته که ورزش خود يک عنصر چالش برانگيز است،‌گفت: چالش در وزارتخانه بد نيست؛ مثل تلاطم در يک مسابقه ورزشي. اما چالش هايي که از اين دست نيست وعارض مي شود محيط را متلاطم مي کند.
وي ادامه داد: در يکي دو ورزش پول نقش اصلي را ايفا و زراندوزان را جذب خودمي کند که فساد برانگيز است. اين گروه مي خواهند تريبون داشته باشند تا به خواسته هاي خود برسند؛ اين ها مسائل پاکي در ورزش نيست.
گودرزي با تاکيد به اين که تنش زدايي از اولويت هاي اصلي ما در ورزش است، گفت: آرامش حوزه ورزش به زيان کساني است که در هياهو به موفقيت مي رسند. ان ها دنبال آب گل آلود کردن هستند ومابايد در جهت آرام سازي محيط و حرکت بر محور عقل و خرد حرکت کنيم.

وي با بيان اين که ما بايد بر همين اساس، ‌شروع به فعاليت کنيم تا به توسعه ورزش کشور برسيم، اظهار داشت: توسعه يعني فرهنگ سازي وحرکت به سمت علاقه مندکردن مردم به ورزش. ورزشي براي بهبود جسمي سالم تر و در نتيجه زندگي بهتر.

*وجه قهرماني ورزش براي معرفي کشور به جهانيان لازم و ضروري است
وزير ورزش و جوانان در ادامه اين نشست با تاکيد به اين نکته که وجه قهرماني ورزش بايد توسعه يابد گفت: ورزش کردن بيد در بين مردم ما نهادينه شود تا به يک جامعه فرهنگي ورزشي تبديل شويم. ورزش قهرماني اثرات مثبت زيادي در پي دارد و جذابيت هاي ان باعث بروز علاقه مندي در افراد مي شود.
وي با مثال زدن مسابقات واليبال در اين خصوص افزود: مدت زمان برگزاري مسابقات واليبال مردم بيشتر به سمت ورزش روي آوردند وميزان جرم و جرائم در اين مدت کاهش يافت. هم چنين نمي توان تاثير ورزش به خصوص قهرماني و حرفه اي آن را بر اقتصاد نيز انکار کرد.

*به دنبال ايجاد نگاه متوازن به 4 مقوله ورزش هستيم
گودرزي با تاکيد به اين نکته که هدف وزارت ورزش و جوانان نگاه متوازن به چهارمولفه ورزش يعني، تعليم تربيتي، همگاني، قهرماني و حرفه اي است، گفت: عمده اعتبارات ورزشي بايد براي عموم جامعه صرف شود.
وي افزود: در عدم توازن است که حاشيه ها متولد مي شوند و اينکوتاهي در توزيع سهم و حق باعث بروز فساد خواهد شد.

*صداي غير متخصصان ورزشي ها از همه بلندتر است
وزير ورزش و جوانان با تاکيد به اين نکته که افراد غير متخصص نبايددر مديريت ورزشي ورود پيدا کنند و در حال حاضر صداي آن ها از همه بلندتر است، گفت: ساختار ورزش بايد به سمت تخصصي شدن پيش برود و اين سازمان تخصصي و تخصص گرا بايد در مسير جذب افراد خبره و کارآمد حرکت کند.

*در تدوين استراتژي بايد تهديدات را پيش بيني کرد
گودرزي در ادامه گردهمايي مديران کل ورزش و جوانان استان ها با اشاره به اين نکته که اگر در تدوين استراتژي تهديدات پيش بيني نشوند ديگرسياست گذاري و برنامه ريزي معنا پيدا نمي کند، اظهار داشت: تا کنون ساخت و سازهاي ورزشي و کلنگ زني اين اماکن با عدم برنانه ريزي جامع و کامل همراه بوده است يعني بدون درنظر گرفتن شرايط آينده اين پروژه ها آماده ساخت شده اند.
وي افزود: بايد در وحله نخست اولويت بندي کرد که چه پروژه هايي، در چه محيط جغرافيايي و با چه تراکم جمعيتي ايجاد و راه اندازي شوند.

وزير ورزش و جوانان صحبت هاي خود را در چند سطح ادامه داد، وي در خصوص اقدامات وزارتخانه در دولت يازدهم گفت: در ساختار ورزش ما لايحه «قانون ورزش» را توسط کارگروهي متخصص در 15 ماده تدوين کرده ايم که طي چند روز آينده به تصويب مجلس خواهد رسيد، در ضمن قانون جامع ورزش نيز در حال تدوين است.

گودرزي در خصوص ساختار تشکيلاتي وزارتخانه ، بحث ارتقاي ورزش زنان، تدوين راهبردهاي دو حوزه ورزش و جوانان، راه اندازي شوراي عالي ورزش و شوراي عالي جوانان، تلاش در جهت تحصيح و تکميل اساسنامه فدراسيون ها، تخصص گرايي در ورزش، برگزاري انتخابات کميته ملي المپيک و انتخابات مجامع فدراسيون ها، خصوصي سازي و نگاه متوازن به ورزش، پيگيري پاداش ورزشکاران، مبارزه با بداخلاقي و فساد در ميادين ورزشي، شفاف سازي و کاهش دستمزدها و حذف افرادي که نامشروع به ورزش وارد شده بودند نکاتي بيان کرد.
وي ادامه داد: هم چنين در بخش همگاني 10 درصد اعتبارات را به اين حوزه اختصاص داديم که اميدواريم هرسال اين اعتبارات افزايش يابد، توسعه کمي و کيفي ورزش زنان و پر کردن اوقات فراغت آن ها، تکميل پروژه هاي نيمه تمام ، ساماندهي امور جوانان با بهره گيري از ظرفيت هاي بالقوه آن ها، آگاه سازي 18 دستگاه ونهادي که وظيفه خدمت رساني به جوانان را دارند، مددکاري و مشاوره به جوانان، توسعه منابع انساني مربوط به اين حوزه از ديگر اقدامات ما در وزارت ورزش و جوانان است.

گودرزي خاطرنشان کرد: جذب 100 درصدي اعتبارات شش ماه نخست سال، رسيدگي به معارضين، فعاليت هاي گسترده در حوزه بين الملل، ايجاد مراکز استعداديابي ، تقويت شوراي رهبردي استان ها نيز از ديگر اقداماتي بود که انجام داده ايم. هم چنين تجميع فدراسيون هاي ورزشي در يک مکان، بازسازي ورزشگاه هاي بزرگ و حياتي کشور، ايجاد سازمان نظام ورزشي، تقويت هرم نيروي انساني و تقويت تيم هاي ملي از اموري است که در دست اقدام داريم.

دکتر گودرزي در پايان گفت: ما رويکردو برنامه هاي عملياتي مان مشخص است که اميدوارم بتوانيم در اين مدت کوتاه خير و برکات را براي کشور فراهم کنيم.

در اين جلسه ايرج رحماني با تقدير از مديران کل استاني که در راس ورزش و جوانان استان ها فعاليت کردند مديران جديدي که بعد از حضور دکتر گودرزي روي کار آمدند را معرفي کرد.
بر همين اساس رحماني به معرفي سلطان حسيني به عنوان مديرکل اصفهان، گل محمدي مديرکل البرز، قاسمي مديرکل چهارمحال و بختياري، صبوريان مديرکل خراسان رضوي، کياني زاده مديرکل خوزستان، حسيني مديرکل زنجان، علي زاده مديرکل سمنان، مشهدي آقايي مديرکل قزوين، جولايي مديرکل کردستان، جوهري مديرکل کرمانشاه، ايزدپور مديرکل کهگيلويه وبويراحمد، رهنما مديرکل گيلان، محمودي نيا مديرکل کرمان، شريعتي مديرکل يزد، عابدي مديرکل قم،‌حسين زادگان مديرکل مازندران و امين رشيد لمير مديرکل خراسان شمالي پرداخت.
در اين گردهمايي براي شادي روح عميديان مديرکل خراسان جنوبي از سوي حاضرين نيز طلب غفران و رحمت الهي شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن