تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835959065
گفتوگو با فریدون محرابی، بازیگر و کارگردان نمایش رادیویی
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
گفتوگو با فریدون محرابی، بازیگر و کارگردان نمایش رادیویی
فریدون محرابی، لیسانس بازیگری را از دانشگاه هنر و معماری و فوقلیسانس کارگردانی و بازیگری را از دانشکده سینما و تئاتر دریافت کرده است.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فریدون محرابی، لیسانس بازیگری را از دانشگاه هنر و معماری و فوقلیسانس کارگردانی و بازیگری را از دانشکده سینما و تئاتر دریافت کرده است. او در سریالهایی چون مدار صفر درجه، مرگ تدریجی یک رویا، به کجا چنین شتابان، آشپزباشی، خانه بیپرنده و دیگر کارهای تلویزیونی ایفاگر نقشهای مثبت و منفی بوده است.
حساسیت و وسواسی که محرابی در انتخاب کارهایش دارد، باعث شده در نقشهای تکراری دیده نشود. محرابی به جای آن که پرکاری را جزو اولویتهای خودش قرار بدهد به تنوع نقش اهمیت میدهد.
او این حساسیت را فقط در تئاتر و تلویزیون ندارد، بلکه به عنوان یکی از بازیگران و کارگردانهای رادیویی هم سالهاست نقشهای متنوع رادیویی را پشت میکروفن مرکز نمایش رادیویی به واقعیت تبدیل کرده و کارگردانی نمایشهای مختلفی را برای این رسانه عهدهدار بوده است.
زمانی او کارگردانی نمایش رادیویی را آغاز کرد که خیلیسخت به جوانها اجازه میدادند وارد عرصه کارگردانی شوند، اما او با نشان دادن تواناییهایش و بهره بردن از کارهای خلاقانه توانست به گروه کارگردانان نمایش رادیویی بپیوندد.
محرابی قبل از آن که وارد دنیای نمایشهای رادیویی شود در تئاتر فعالیت میکرد. اولین کار حرفهای او با تئاتر شروع شد و در دیگر عرصههای هنری ادامه پیدا کرد. با او درباره فعالیت در رادیو به گفتوگو نشستهایم.
شما سالهاست در نمایشهای رادیویی نویسندگی، کارگردانی و بازیگری را تجربه میکنید. کدام یک از این رشتهها به لحاظ روحی بیشتر شما را راضی میکند؟ این مساله سلیقهای است، اما من بازیگری را به هر کار دیگری ترجیح میدهم و بیشتر دوستش دارم. در عرصه نمایشهای رادیویی، کارگردانی نمایشهای مختلف همچون «شاه لیر» و « ربهکا» را در کارنامه دارید که جزو آثار خوب رادیو است، اما به بازیگری بیشتر از کارگردانی علاقهمند هستید؟ به دلیل اینکه تخصصم بازیگری است و روی این مقوله هم تمرکز دارم. در کنارش هر وقت کارگردانی اثری به من پیشنهاد شده پذیرفتهام، اما دغدغه اصلیام بازیگری است و بیش از هر چیز خودم را بازیگر میدانم. در ارتباط با نمایشهای رادیویی باید بگویم نمایشهای ما طبق استانداردهای بینالمللی تولید و پخش میشود، حتی در خاورمیانه حرف اول را میزنیم و آثار ما در دنیا جزو چند کار برتر است. بنابراین این مدیوم نهتنها قابل دفاع، بلکه قابل تحسین است. من جایی کار میکنم که استانداردهای کارم برتر از استانداردهای بینالمللی است. بنابراین کار را در این مدیوم دوست دارم و مرتب آن را تجربه میکنم. همیشه هم تلاش کردم کارم را به بهترین شکل انجام بدهم. بیشتر مردم این کمالگرایی را دارند و این ویژگی منحصر به من نیست. همین حس باعث میشود کارهای خاص انجام بدهم و تلاش کنم بهترین باشم. زمانی که دانشجو بودم، وارد عرصه نمایشهای رادیویی شدم. همیشه دوست داشتم بیانم را قوی کنم و کسب تجربه در مدیوم رادیو برایم جالب بود. فضای نمایشهای رادیویی را دوست داشتم. به قول همکاران و دوستان، استعدادم هم در این زمینه خوب بود و بارها کسانی که در هنر این مملکت درجه یک هستند، مرا مورد تشویق قرار دادند که بهتر است به فعالیتم در این رسانه ادامه و کارهای خوب و خلاقانه انجام بدهم. با وجود سختیهایی که در رادیو وجود دارد، اما به کارم در این رسانه ادامه دادم. کار در فضای رادیو را خیلی دوست دارم. خوشبختانه تلاشهایم نتیجه داد و زمانی اولین نمایش رادیویی را کارگردانی کردم که محال بود به یک جوان این کار را بسپارند و بیشتر کارها را کارگردانان پیشکسوت کارگردانی میکردند، حتی محال بود یک جوان در جشنوارههای بینالمللی هم خودش و هم عوامل و بازیگران کارش جایزه بگیرند، اما همه این اتفاقهای خوب برای من افتاد. به عنوان یکی از جوانانی که توانستید به عرصه کارگردانی نمایشهای رادیویی راه پیدا کنید، از این تجربه برایمان بگویید. کارگردانی نمایش رادیویی مراحلی داشت که من آن را سالم طی کردم و الان بر این باور هستم که کار نمایش رادیویی گروهی است و به هیچوجه انفرادی نیست. ما عکاس و نقاش نیستم، بلکه باید گروهی کار کنیم تا بتوانیم یک اثر درخشان تولید کنیم. من کارگردانی نمایشی مثل «طبل حلبی» اثر گونترگراس را در کارنامهام دارم که در هفت قسمت کارگردانی و یکی از نقشهایش را هم بازی کردم. کارگردانی این نمایش کار دشواری بود، چرا که باید بازیهای این نمایش بیبدیل در میآمد تا حق مطلب ادا میشد. در نمایشهای شاه لیر و ربهکا خلاقیت دیگری انجام دادیم. تا آن زمان وقتی میخواستیم فلاش بک (رجعت به گذشته) را در نمایش رادیویی نشان بدهیم، معمولا از موسیقی و اکو استفاده میکردیم؛ ولی من برای اولین بار در این نمایش برای این بخشها، موسیقی و اکو را حذف کردم و صداسازی کردم که خوشبختانه خروجی خیلی خوبی داشت.وقتی برای اولین بار این کار را انجام دادم، خیلیها با من همکاری نکردند، اما شهناز دهکردی نخستین تهیهکننده رادیو بود که در این زمینه با من همراه شد و با ساند افکت و صداسازی نمایش را ضبط کردیم و از این روش در دیگر نمایشهای رادیویی هم استفاده شد. ریتم در نمایش رادیویی چه جایگاهی دارد، زیرا گاهی شاهد هستیم برخی نمایشها بیجهت ریتم طولانی دارند؟ ریتم در نمایش رادیویی اهمیت زیادی دارد. روزی که به رادیو آمدم به این مساله خیلی توجه کردم و برایم سرعت خیلی مهم بود. زمانی ریتم در یک اثر هنری کند میشود که منظور خاص از این کار داشته باشیم. به نظرم ریتم کند به نمایش رادیویی لطمه میزند. به همین دلیل ریتم مناسب در نمایش رادیویی همیشه جزو اولویتهای کارم است. بزرگان ادبیات نمایش همیشه به ریتم کار و احترام به شعور مخاطب تاکید دارند و من هم تلاش میکنم به این دو مورد توجه کنم. خوشحالم در این راه دوستانی داشتم که مرا همراهی و حمایت کردند. گرچه بعضیها هم بودند که نهتنها حمایت نکردند، بلکه به من لطمه هم زدند، ولی به قول معروف وقتی آب راه خودش را پیدا کند، به مسیرش ادامه خواهد داد. به نظرم در نهایت آنچه باقی میماند، اثر هنری است. استادان شما در رادیو چه کسانی بودند؟ در رادیو از خسرو فرخزادی، مهین نثری، صدرالدین شجره، بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی، زندهیاد احمد آقالو و ژاله علو بسیار آموختم. اشاره کردید علاقهمند به انجام بهترین و خاصترین کارها هستید. اگر بخواهید نگاهی به کارنامهتان داشته باشید، فکر میکنید این اتفاق برایتان افتاده است؟ بله، خوشبختانه این اتفاق افتاده، اما راهی طولانی پیش رو دارم، چون آنقدر ناشناختهها زیاد است و دنیای هنر بیکرانه، که هر چقدر یاد بگیرم و تجربه کنم باز کم است. من زمان و انرژی زیادی برای کارهایم در رادیو گذاشتم. مدیوم برایم فرقی نمیکند، بلکه همیشه تلاشم را برای کارم کردم، حتی در زمینه بازیگری و کارگردانی نمایش رادیویی مشغول نگارش یک کتاب هستم که اطمینان دارم برای خیلیها مفید خواهد بود. امیدوارم امسال چاپ شود. با نگارش این کتاب دین خودم را به این حوزه ادا کردم. تا چه میزان حق انتخاب نمایشنامهها را دارید تا روی آن کار کنید؟ انتخاب با ما نیست. فقط باید خوش شانس باشیم و نمایشنامههای خوب برای کار کردن به دست ما برسد. خوشبختانه نمایشهای بزرگ جهان مثل شاه لیر و ربهکا قسمت من شد و این دو نمایش را به ترتیب در 21 قسمت و چهار قسمت کارگردانی کردم. البته برخی مواقع هم پیش میآید نمایشنامههایی را خودمان برای کار انتخاب یا نمایشنامههایی را تنظیم میکنیم و برای تولید پیشنهاد میدهیم. بیشتر علاقهمند هستید روی نمایشنامههای ایرانی کار کنید یا خارجی؟ فرقی نمیکند. وقتی نمایشنامهای خوب باشد ترجیح میدهم هر دوی آنها را کار کنم. در مقام کارگردان آیا انتخاب بازیگران برای نمایشنامههای داخلی و خارجی با یکدیگر فرق دارد؟ بله، متفاوت است. هر بازیگری با توجه به جنس صدا، ظرفیت بازی، لحن و متناسب با نقش انتخاب خواهد شد. به عنوان مثال اگر بازیگری در نمایش ایرانی نقش حاجی فیروز را بازی میکند، طبیعی است با همان صدا و بیان نمیتواند نقش هملت را بازی کند؛ مگر آن که هملت را به شکل سیاهبازی اجرا کنیم. هر نقشی صدا، لحن، ریتم و حال و هوای خودش را میطلبد. بنابراین به خاطر تفاوت نقشها و فرهنگها، بازیگر باید متناسب با کیفیت رفتاری نقش عمل کند. با توجه به این که در این سالها روی نمایشنامههای داخلی و خارجی بسیاری کار کردید، به نظرتان مخاطب با متنهای داخلی بیشتر ارتباط برقرار میکند یا خارجی؟ هر اثر هنری که تاثیرگذار باشد با مخاطب ارتباط برقرار میکند. بسیاری از نمایشنامهها در دنیا نوشته میشود که به صورت ترجمه در دسترس قرار میگیرد. به نظرم بسیار حیف است که ما بخواهیم نمایشنامههای ایرانی و خارجی را از هم به این صورت تفکیک کنیم. نمایشنامههای ایرانی با فرهنگ و شکل زندگی مردم ما همخوانی بیشتری دارد، به دلیل این که شخصیتها از خود افراد جامعه شکل میگیرند، اما فراموش نکنیم غیر از شخصیتپردازی و خط داستانی، مفاهیم انسانی در بسیاری از نمایشنامهها نهفته است که این مرز را از بین میبرد. آنچه در نمایشنامه بسیار مهم است غیر از خط داستانی، شکل، فرم و برداشت درام نمایشنامه است که مربوط به ساختار نمایشنامه میشود. نمایشنامه و نمایشنامهنویسی در ایران هنوز جای رشد و تکامل بیشتری دارد. به این معنا که از لحاظ تکنیک و فرم بسیاری از نمایشنامهها در دنیا دارای بنیاد و بنیان قوی است. آنچه در نمایشنامه ایرانی اهمیت دارد این است که ما نمایشنامههای خوبی داریم که مفاهیم، شکل و فرم دراماتیک با تکنیکهای خاص در هم میآمیزد تا بتواند کشش لازم برای جذب مخاطبان داشته باشد. تنظیم رادیویی تا چه میزان در اقتباس نمایشنامههای خارجی نقش دارد؟ این مساله خیلی مهم است و باید سلامت اقتباس در تنظیمکنندهها وجود داشته باشد. برخی مواقع دخل و تصرف در یک نمایشنامه به درام لطمه میزند و بعضی وقتها کمک میکند. زمانی که اقتباس میشود دست تنظیمکننده باز است و میتواند اعمال نظر بیشتری داشته باشد، ولی آنچه در رادیو مهم است این که تنظیمکننده رادیو باید به درام و نمایشنامهنویسی مسلط باشد و ادبیات و درام ایران و جهان را بشناسد تا بتواند از رونویسی فراتر رفته، صحنههای متفاوت نمایش را با ظرفیت نمایش در رادیو تطبیق و سازگار کند. به نظرتان ما تنظیمکنندههای خوبی داریم؟ متاسفانه تنظیمکنندههای خیلی خوب کم داریم. در صحبتهایتان اشاره کردید نمایشهای رادیویی ایران حرف اول را در خاورمیانه میزند. حرفتان بر اساس آمار است یا تحقیقات میدانی خودتان؟ نتیجه تحقیقات خودم است. اگر به نمایشهای رادیویی ایران و دیگر کشورها گوش بدهید، متوجه این ماجرا میشوید، ضمن این که من داور بینالمللی جشنواره رادیو هم بوده و نمایشهای رادیویی کشورهای دیگر را هم شنیده ام، واقعا جایگاه نمایشهای رادیویی ایران خیلی بالاست و میتوان گفت بیبدیل و منحصر به فرد است.به نظرم از ظرفیت نمایشهای رادیو خیلی استفاده نمیشود. این اشکال به آدمها برمیگردد نه به نمایشهای رادیویی. به همین دلیل در دورههایی درخشان است. این مساله فقط شامل نمایشهای رادیویی نمیشود. اگر تئاتر الان ایدهآل نیست، فی نفسه به خاطر تئاتر نیست، بلکه برای نمایشهایی است که کار میکنیم. اگر نگاه حرفهای و دلسوزانه به نمایشهای رادیویی داشته باشیم و از افراد متخصص بهره ببریم، نمایشها فوقالعاده خواهند شد. جامعه ما به هنرمند نیاز دارد، نه به تعدادی کارگر هنر. برخی فقط بازی میکنند یا مینویسند و کارگردانی میکنند، اما هنرمند نیستند. این در حالی است که هنر در درون خودش آموزش میدهد. وقتی از هنر برای آموزش استفاده میشود، پایههای بنیادی و تفکر فرهنگی جامعه را در زمان خودش میسازد و بد نیست هرازگاهی به این مساله فکر کنیم. معتقدم در زمانهای زندگی میکنیم که هنرمندانه زیستن دشوار است. به هر حال برای من این مهم است که قبل از هنرمند شدن، هنر زندگیکردن را یاد بگیرم. بنابراین باید سعی کنیم با انجام کارهای خوب پاسخگوی لطف مردم باشیم. هنر بسیار ارزشمند و نامحدود است و نیاز به عشق و زحمت فراوان دارد که انسان بتواند به درک وسیعتری از زندگی و کائنات برسد.
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]
صفحات پیشنهادی
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در گفتوگو با فارس خبر داد نمایش شاخصهای جدید در انتظار دستور کمیته شا
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در گفتوگو با فارس خبر دادنمایش شاخصهای جدید در انتظار دستور کمیته شاخص سازمان بورس انتشار شاخص قیمت طی 30 روز آیندهمدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با اشاره به اینکه شاخصهای جدید به لحاظ محاسباتی اقدامات آن انجام شده است و نمایش آانتقاد کارگردان نمایش «پینوکیو» از موسیقیهای عجیب و غریب در تئاتر کودک و نوجوان
انتقاد کارگردان نمایش پینوکیو از موسیقیهای عجیب و غریب در تئاتر کودک و نوجوان خبرگزاری پانا کارگردان نمایش پینوکیو اعتقاد دارد نباید کلیشهها را در آثار کودکان و نوجوانان به کار برد از جمله استفاده از شعر و موسیقی در نمایشهای کودکانه ضروری و حتمی نیست ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ شهرمدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین خبر داد راهیابی نمایش رادیویی قزوین به جشنواره جایزه بزرگ رادیویی (URTI) فرانسه
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین خبر دادراهیابی نمایش رادیویی قزوین به جشنواره جایزه بزرگ رادیویی URTI فرانسهمدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت نمایش رادیویی تلألو برف از صدا و سیمای مرکز قزوین به بیست و ششمین جشنواره بینالمللی جایزه بزرگ رادیویی URTI فرانسه راه یافت ابوالحسننمایش رادیویی «باغبون باشی» با موضوع محافظت از محیط زیست تدوین شد
به همت دانشجویان مركز آموزش علمی - كاربردی جهاد دانشگاهی كرج نمایش رادیویی باغبون باشی با موضوع محافظت از محیط زیست تدوین شد خبرگزاری پانا نمایش رادیویی باغبون باشی با موضوع محافظت از محیط زیست توسط دانشجویان مركز علمی كاربردی جهاددانشگاهی كرج تدوین شد و در سومین جشنواره گلمیزگرد کارگردان و بازیگران «انقلاب زیبا»+عکس
میزگرد کارگردان و بازیگران انقلاب زیبا عکس مجموعه تلویزیونی انقلاب زیبا به تهیهکنندگی رامین عباسیزاده و کارگردانی بهرنگ توفیقی از جمله سریالهای شبانه تلویزیون است که اثر موفقی محسوب میشود این سریال که بدون حاشیه و سر و صدا ساخته شد نشان داد که انقلاب اسلامی هنوز زواسینمای ایران به نیروی متخصص نیاز دارد/ سینما فقط کارگردان و بازیگر نیست
فرهنگ و هنر سینمای ایران خسرو سینایی در گفتگو با مهر سینمای ایران به نیروی متخصص نیاز دارد سینما فقط کارگردان و بازیگر نیست خسرو سینایی کارگردان سینما معتقد است سینمای ایران نیاز به نیروی جوان متخصص دارد و متاسفانه کمبود متخصص در سینمای ایران باعث شده تا بهترین ایده های سینماسیاستهای سینمایی حوزه در بخش بینالملل در گفتوگو با مریم نقیبی حوزه هنری به دنبال مخاطب کشورهای مسلمان و خاو
سیاستهای سینمایی حوزه در بخش بینالملل در گفتوگو با مریم نقیبیحوزه هنری به دنبال مخاطب کشورهای مسلمان و خاورمیانه نمایش تولیدات حوزه هنری در 10 جشنواره معتبر سینماییمدیر بخش بینالملل سازمان سینمایی سوره با اشاره به اینکه نمایش تولیدات حوزه هنری در 10 جشنواره معتبر سینمایی گفتدر گفتوگو با فارس مطرح شد آغاز پیشتولید مستند «اینجا کاخ باکینگهام است»/ کارگردان «گاو خشمگین»، سراغ مستندی
در گفتوگو با فارس مطرح شدآغاز پیشتولید مستند اینجا کاخ باکینگهام است کارگردان گاو خشمگین سراغ مستندی با موضوع فتنه ۸۸ رفتمهدی نقویان مستندساز از آغاز تولید مستند اینجا کاخ باکینگهام است با محوریت چگونگی به سلطنت رسیدن ملکه الیزابت خبر داد مهدی نقویان مستندساز در گفتوگنمایش هنرمند مهابادی به جشنواره بین المللی جایزه بزرگ رادیویی فرانسه راه یافت
نمایش هنرمند مهابادی به جشنواره بین المللی جایزه بزرگ رادیویی فرانسه راه یافت مهاباد - ایرنا - نمایش رادیویی هنرمند مهابادی با عنوان برترین مرگ سال به بخش داوری بیست و ششمین جشنواره بین المللی جایزه بزرگ URTI فرانسه راه یافت به گزارش خبرنگار ایرنا این نمایش کوتاه رادیویی کهکودکان و نوجوانان از تئاتر 30درصد سهم دارند/ فقر شیراز در حوزه نویسنده و کارگردان خوب نمایش کودک و نوجوان
استانها جنوب فارس در گفتگو با مهر مطرح شد کودکان و نوجوانان از تئاتر 30درصد سهم دارند فقر شیراز در حوزه نویسنده و کارگردان خوب نمایش کودک و نوجوان شیراز – خبرگزاری مهر رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس سهم تئاتر کودک و نوجوان را از بین کلیه تئاترهایی که در شیراز برگزار می شودروایت کارگردان «قصهها» از نمایش فیلم در ونیز/ پاسخ بنیاعتماد به خبرنگاران حاشیهساز چه بود؟
روایت کارگردان قصهها از نمایش فیلم در ونیز پاسخ بنیاعتماد به خبرنگاران حاشیهساز چه بود کارگردان فیلم سینمایی قصهها نمایش بیحاشیه این فیلم را در جشنواره ونیز نکتهای پراهمیت دانست آفتاب به گزارش خبرآنلاین رخشان بنی اعتماد با اشاره به حضور فیلم قصهها در جشنواره ونیروایت کارگردان «قصهها» از نمایش فیلم در ونیز/ پاسخ بنیاعتماد به خبرنگاران حاشیهساز چه بود؟
روایت کارگردان قصهها از نمایش فیلم در ونیز پاسخ بنیاعتماد به خبرنگاران حاشیهساز چه بود فرهنگ > سینما - کارگردان فیلم سینمایی قصهها نمایش بیحاشیه این فیلم را در جشنواره ونیز نکتهای پراهمیت دانست به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین رخشان بنی اعتماد با اشاره به حضنمایش رادیویی باغبون باشی میزبان کودکان در باغ گلهای کرج
استانها مرکز البرز با هدف ترویج حفاظت از محیط زیست نمایش رادیویی باغبون باشی میزبان کودکان در باغ گلهای کرج کرج – خبرگزاری مهر رئيس مركز علمي كاربردي جهاد دانشگاهي كرج گفت نمایش رادیویی باغبون باشی با هدف ترویج محافظت از محیط زیست برای کودکان در باغ گلهای کرج به ارائهدر گفتوگو با فارس عنوان شد روایتی از جنایات داعش در مستند «کارگردان در سایهها»
در گفتوگو با فارس عنوان شدروایتی از جنایات داعش در مستند کارگردان در سایههامهرداد کاظمی کارگردان مستند کارگردان در سایهها گفت با حمایت همه جانبه دستگاهها نهادها و سازمانهای دولتی از تهیه و تولید مجموعه مستند کارگردان در سایهها بار دیگر طراحی قدرتهای استکباری و دشمنان اسلهمایون اسعدیان در گفتوگو با فارس: صداگذاری «ضدنور» به پایان رسید/نمایش در سیوسومین جشنواره فیلم فج
همایون اسعدیان در گفتوگو با فارس صداگذاری ضدنور به پایان رسید نمایش در سیوسومین جشنواره فیلم فجرهمایون اسعدیان تهیه کننده فیلم سینمایی ضدنور از پایان صداگذاری و میکس نهایی این اثر سینمایی که کارگردانی آن را کاوه سجادی حسینی بر عهده دارد خبر داد همایون اسعدیان تهیهکننده فیلم سبازیگر جوانی که به تازگی کارگردانی می کند
بازیگر جوانی که به تازگی کارگردانی می کندافسانه پاکرو را به عنوان بازیگر میشناسیم اما او این روزها قالب کار خود را تغییر داده و به عنوان یک فیلمساز وارد عرصه مستندسازی شده است پاکرو پس از ساخت فیلمهای کوتاه این بار با فیلم مستند داستانی فروشی در هشتمین جشنواره فیلم پرویتیروئید بازیگری و کارگردانی در سینما و تلویزیون
تیروئید بازیگری و کارگردانی در سینما و تلویزیون تاریخ انتشار شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 07 10 | شماره خبر 1642480356898482191 تعداد بازید 1 پرکاری در کل صفت ناپسندی نیست که در بسیاری موارد خوب هم هست اما وقتی پای حرفههایی مثل نوشتن سرودن بازیگری یا کارگردانی به میان میآید-
گوناگون
پربازدیدترینها