تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820302465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلايل توقف نمادهاي فرابورسي اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۵ب.ظ)
دلايل توقف نمادهاي فرابورسي اعلام شد سازمان بورس و اوراق بهادار وضعيت نمادهاي فرابورسي متوقف بيش از هفت روز در تاريخ 19 شهريور ماه و اقدامات صورت گرفته و در حال پيگيري را جهت اطلاع سهام داران منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، طي اطلاعيه اداره نظارت بر ناشران فرابورسي، علت توقف سهام بيمه دي، با نماد "ودي" که از تاريخ 30 آذر ماه 92 متوقف است، عدم ارائه پيش بيني عملکرد سال مالي 93 و عدم ارائه صورت هاي مالي سه ماهه سال 93 است. در اين زمينه پيگيري هاي مکرري، از جمله مکاتبات و جلساتي برگزار شده است، اما؛ از زمان توقف نماد معاملاتي صرفا صورت هاي مالي سال 92 ارايه شده است.
بر طبق اين اطلاعيه، بيمه دي ملزم است تا مجمع سال 92 را برگزار و پيش بيني حسابرسي شده سال مالي 93 و آخرين عملکرد واقعي سال مالي 93 را به سازمان بورس ارسال کند.
شرکت پالايش نفت تهران با نماد "شتران" نيز از تاريخ 28 فروردين ماه 93 به دليل عدم ارائه پيش بيني سود هر سهم سال 93 با سرمايه جديد (با توجه به افزايش سرمايه) و صورت هاي مالي ميان دوره اي 3 ماهه منتهي به 31خرداد ماه93 متوقف است که اين شرکت موظف است پيش بيني سود هر سهم سال 93 با سرمايه جديد و صورتهاي مالي ميان دوره اي 3 ماهه منتهي به تاريخ 31/03/93 را براي بازگشايي نماد به سازمان بورس ارسال کند.
در ميان شرکت هاي فرابورسي، بانک دي با نماد "دي" از تاريخ 24 تير ماه 93 به دليل عدم ارائه پيش بيني سال 93 با توجه به تغيير مفروضات بودجه و احتمال تعديل و برگزاري مجمع عمومي فوق العاده و عادي ساليانه با توقف نماد رو به رو بوده است. اداره نظارت بر ناشران فرابورسي، در اين راستا مکاتباتي را با شرکت انجام داده و شرکت به منظور بازگشايي بايد، پيش بيني سال 93 بر اساس مفروضات جديد و احتمال تعديل و تصميمات مجمع عمومي فوق العاده را به منظور بازگشايي به سازمان بورس ارسال کند.
بانک سرمايه با نماد "سمايه" نيز از تاريخ 29 تيرماه 93 متوقف است. اين شرکت علي رغم تذکرات نماينده سازمان بورس در مجمع، با وجود عدم ثبت افزايش سرمايه نسبت به تقسيم سود اقدام کرده است.
اين شرکت به منظور بازگشايي نماد بايد نسبت به حل و فصل تقسيم سود در مجمع عمومي عادي سالانه با توجه به عدم ثبت افزايش سرمايه اقدام کند.
شرکت پالايش نفت لاوان با نماد "شاوان" که از تاريخ 30 تيرماه 93 به دليل عدم ارائه اطلاعات و صورت هاي مالي ميان دوره اي 3ماهه منتهي به 31/03/93 و پيش بيني سود هر سهم سال 93 بر اساس عملکرد واقعي 3 ماهه متوقف شده است، بايد با ارسال صورت هاي مالي ميان دوره اي 3 ماهه منتهي به 31/03/93 و آخرين پيش بيني سود هر سهم سال 93 نسبت به بازگشايي نماد اقدام کند.
شرکت پالايش نفت شيراز با نماد "شراز" نيز از تاريخ 30 تيرماه 93 به دليل عدم ارائه اطلاعات و صورت هاي مالي ميان دوره اي 3 ماهه منتهي به 31/03/93 و پيش بيني سود هر سهم سال 93 بر اساس عملکرد واقعي 3 ماهه باتوقف نماد رو به رو بوده که اين شرکت نيز ملزم است براي بازگشايي هر چه سريعتر نماد نسبت به ارسال مدارک صورت هاي مالي ميان دوره اي 3 ماهه منتهي به 31/03/93 و آخرين پيش بيني سود هر سهم سال مالي 93 اقدام کند.
ديگر نماد متوقف در فرابورس، سيمان لار سبزوار است که از تاريخ 14 مرداد ماه به دليل تعديل با اهميت به موجب ارائه اطلاعات 6 ماهه حسابرسي شده منتهي به 29/12/92 به مبلغ (278) ريال به ازاء هر سهم، علي رغم ارائه پيش بيني سود هر سهم سال مالي 93 به مبلغ 46 ريال متوقف است. در اين خصوص مکاتباتي انجام شده و شرکت به منظور بازگشايي نماد بايد پيش بيني سود هر سهم سال مالي 93 بر اساس آخرين عملکرد واقعي شرکت و ارائه دلايل تعديل و هم چنين پيش بيني سال مالي 94 را به سازمان ارسال کند.
نفت ايرانول هم به دليل تعديل مثبت بيش از 20 درصد سود هر سهم سال مالي منتهي به 29/12/93 و عدم ارائه پيش بيني تعديل شده با توجه به تعديل مذکور از دهم شهريور ماه متوقف شده و بايد تعديل پيش بيني سود هر سهم سال مالي 93 را به بازار ارائه کند.
تعديل منفي بيش از 20 درصد سود هر سهم سال مالي منتهي به 29/12/93 و عدم ارائه پيش بيني تعديل شده با توجه به تعديل مذکور هم دليل توقف نماد بازرگاني و توليدي مرجان کار از تاريخ 12 شهريور ماه است. اين شرکت بايد تعديل پيش بيني سود هر سهم سال مالي 93 را به منظور بازگشايي به سازمان بورس ارسال کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن