تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803628215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست‌مريزاد سينماي ايران به كارگردان يك فيلم دفاع مقدسي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دست‌مريزاد سينماي ايران به كارگردان يك فيلم دفاع مقدسي
محمد‌علي باشه آهنگر از جمله كارگرداني‌هاي ايراني است كه با وجود گذر سن و سال او از 50، هنوز مي‌توان او را در عرصه فيلمسازي جوان دانست و صاحب آينده.
نویسنده : ايرج فتح‌اللهي 
محمد‌علي باشه آهنگر از جمله كارگرداني‌هاي ايراني است كه با وجود گذر سن و سال او از 50، هنوز مي‌توان او را در عرصه فيلمسازي جوان دانست و صاحب آينده.

اين كارگردان كارآزموده كه با گذران تحصيلات كارگرداني از دانشكده سينما و تئاتر دانشگاه هنر و در كسوت بازيگري و نويسندگي در عرصه كارگرداني حضور يافته است، نشان داده كه مي‌توان او را از كارگردانان خوش‌ذوق انقلابي دانست كه دردمندي و انقلابي‌گري و تعلق خاطر به عرصه جهاد و شهادت همواره همراه او و آثار اوست. حضور او در مقام كارگرداني فيلم بلند از سال 78 و با ساخت «نيمه گمشده» آغاز شد. او در ادامه و سه سال بعد «نبات داغ» را ساخت، اما ساخت و عرضه فيلم قابل تحسين «فرزند خاك» در سال 1386 نشان داد كه او را مي‌توان يكي از اميدهاي سينماي انقلاب دانست. فرزند خاك به دلايل متعدد آنگونه كه مي‌بايد ديده نشد اما اين چيزي از محاسن اين فيلم بسيار خوب نمي‌كاهد.

«بيداري رؤياها» ديگر فيلم اين فيلمساز دفاع مقدسي هم با بازي درخور امين حيايي، گذشته از برخي صحنه‌هاي آن كه اگر از فيلم جدا هم مي‌شد در كشش و داستان فيلم خلأ ايجاد نمي‌كرد، فيلمي درخور و قابل اعتنا در سينماي ايران به‌طور عام و در سينماي دفاع مقدس به طور خاص بود.

 باشه‌آهنگر دغدغه‌هاي دفاع مقدسي خود را همراه داشت و پس از مدت‌ها بست‌نشستن در آبادان و خرابه‌هاي به يادگار مانده از سال‌هاي دفاع مقدس، آخرين فيلم خود يعني ملكه را در سال 1390 ساخت. باشه‌آهنگر تلاش نمود در اين فيلم با ادبياتي جهان شمول به جنگ بپردازد، اما در بيان اين گفتمان با لكنت‌ها و خلأ‌هايي مواجه شد. با اين وجود و با قدري اغماض از اين ماجرا، آنقدر طرح اصلي فيلم، كارگرداني و بازي‌ها و طراحي‌هاي صحنه در اين فيلم از قوام بهره‌مند بود كه نمي‌شد به راحتي از اين فيلم گذشت. با اين وجود اين فيلم با بداقبالي مواجه شد و آنچنان كه بايد و شايد در سي‌امين جشنواره فيلم فجر با روي خوش داوران روبه‌رو نشد.

اما روز گذشته و در حالي كه اعضاي خانه سينما گرد هم آمده بودند تا بهترين توليدات سينماي ايران را معرفي كنند، اين محمدعلي باشه‌آهنگر بود كه با كسب 10تنديس از شانزدهمين جشن سينماي ايران توانست سرآمد فيلم‌هاي ايراني باشد. «ملكه» اگرچه نتوانسته بود آنچنان كه بايد از داوران جشنواره فيلم فجر دلربايي كند، اما خانه سينما در حالي به او اهدا شد كه بارها اين خانه و برخي انتخاب‌ها و اعضايش نشان‌داده‌اند كه بي‌ميل به درآوردن اداهاي روشنفكري نيستند.
اين جايزه به واقع خسته نباشيد و دست‌مريزاد سينماي ايران است به باشه آهنگر، كارگردان بي‌ادعاي سينماي دفاع مقدس كه سال‌ها براي اين سينما تلاش و به آن اهتمام نموده است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن