تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820272128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوش داروی بهبود فضای کسب و کار توسعه دولت الکترونیک است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نوش داروی بهبود فضای کسب و کار توسعه دولت الکترونیک است زنجان - ایرنا - سرپرست دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: نوش داروی بهبود فضای کسب و کار و خروج اقتصاد کشور از شرایط کنونی، توسعه دولت الکترونیک است.


حسین میرشجاعیان حسینی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: یکی از مسیر های تحقق دستیابی به دولت الکترونیک ایجاد پنجره واحدی برای ارایه خدمات دولتی به شهروندان است.
وی دفاتر خدمات سرمایه گذاری را نمونه پنجره واحدهای راه اندازی شده عنوان کرد و مقاومت برای گسترش خدمات الکترونیک و افزایش پهنای باند اینترنت را اقدامی بی مورد خواند.
شجاعیان اظهار کرد: با افزایش روز افزون گرایش جامعه به استفاده از خدمات الکترونیک، هر نوع مقاومتی در این زمینه خواه ناخواه با شکست مواجه می شود.
سرپرست دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: مسوولان باید بیش از آنکه مقاومتی در این زمینه داشته باشند، اقدام به اجرای برنامه های دولت الکترونیک همزمان با فرهنگ سازی برای مردم کنند.
وی خاطرنشان کرد: در غیراین صورت خدمات الکترونیک افزایش و رواج می یابد، اما همراه با فساد و نه به آن شکلی که انتظار می رفت.
شجاعیان ادامه داد: لازمه بهبود فضای کسب و کار در جامعه ایجاد بسترهای لازم در چهار لایه اجتماعی، اقتصادی، قانونی و سیاسی است.
سرپرست دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: حاکمیت باید ثبات لازم در قوانین و عرصه سیاست را ایجاد کند تا بتوان در بستر این ثبات اقدام به رفع موانع و اصلاح مشکلات کرد.
وی افزود: بهبود فضای کسب و کار یکی از اجزای توسعه و بخش خصوصی است و باید برای تحقق آن اجازه بزرگ شدن به بخش خصوصی را داد.
شجاعیان بر لزوم کوچک شدن دولت و خروج اقتصاد و بنگاه های تولیدی از دست دولت و شرکت های وابسته به آن تاکید کرد و این اقدام را زمینه ساز بزرگ و قدرتمند شدن بخش خصوصی برشمرد.
سرپرست دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: زمانی که بخش خصوصی بزرگ و قدرتمند شد می تواند در سیاست ها و اجرای قوانین موثر بر روند پیشرفت و توسعه تاثیر گذار شود.
وی تاکید کرد: منظور از بهبود فضای کسب و کار، ایجاد فضایی برای فعالیت بهتر و موثرتر بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط است.
شجاعیان تغییرات لحظه ای قوانین را زمینه ساز توسعه فساد خواند و یادآورشد: یکی از اساسی ترین مباحث در بهبود فضای کسب و کار ایجاد ثبات در قوانین است.
سرپرست دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: ثبات در قوانین منجر به افزایش کیفیت آن شده و فعالان در عرصه اقتصادی می توانند با برنامه ریزی بر روی آن دست به فعالیت بزنند.
وی با بیان اینکه در ایران مردم با شبکه ای از قوانین مشبک مواجه اند که گاه با همدیگر تداخل و گاه تزاحم دارد، تصریح کرد: باید قوانین را به گونه ای وضع کرد که منجر به بهبود بخش فضای کسب و کار باشد.
شجاعیان اظهارکرد: با توسعه دولت الکترونیک می توان پرونده ها را بر اساس وضعیت ثابت و مشخص، کارها و درخواست ها بر اساس استانداردها، نظارت آسان بر رویه انجام امور، کاهش هزینه ها و جلوگیری از فساد اداری پیگیری کرد.
سرپرست دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: هم اکنون 10 تا 15 درصد از اقتصاد بخش خصوصی مربوط به بنگاه های کوچک و متوسط است و باید برای بهبود فضای کسب و کار و تولید آنان برنامه ریزی منسجم و مناسبی داشت.
وی 20 درصد از اقتصاد ایران را اقتصادی زیر زمینی عنوان کرد و آن را به معنای وجود فعالیت های اخلاقی از راه های غیر قانونی خواند.
شجاعیان استفاده از ظرفیت این 20 درصد اقتصاد کشور را در بهبود فضای کسب و کار موثر خواند و بر لزوم شناسایی و ساماندهی آنها تاکید کرد.
7319/596


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن