تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803614856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سومین غرفه بازیافت زباله شهرداری انزلی گشایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سومین غرفه بازیافت زباله شهرداری انزلی گشایش یافت انزلی - ایرنا - سومین غرفه بازیافت زباله شهرداری بندرانزلی در منطقه مرکزی شهر با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های گیلان ، شهردار انزلی ، جمعی از مسوولان و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد و ورزشکاران افتتاح شد .


به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه انزلی به لحاظ گردشگری مهمترین شهر استان است گفت : با توجه به همین مساله ، شهر انزلی بعنوان شهر پایلوت در مدیریت پسماند انتخاب شده است .
" افشین پور علی " با اذعان به اینکه برغم قوانین موجود ، مدیریت پسماند در کشور مغفول مانده بود ، افزود : امروز شخص استاندار و ادارات مرتبط در کل استان ، برای نیل به سلامت عمومی ، بهداشت جامعه و محیط زیستی مطلوب در گیلان بویژه شهرستانهای توریست پذیر تاکید ویژه در مدیریت پسماند دارند .
وی ، پیشرفت مدیریت پسماند در انزلی را قابل ملاحظه عنوان و اضافه کرد : خوشبختانه بندر انزلی در این زمینه الگویی پیشرو محسوب می شود و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد .
پور علی خاطرنشان کرد : یقینا برای دست یابی به این هدف و رسیدن به نقطه مطلوب ، سازمان مدیریت پسماند شهرداری های گیلان همواره یاریگر این مجموعه شهری خواهد بود .
* همراهی مردمی ضامن موفقیت طرح
شهردار انزلی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هر جا مردم پذیرای طرحی باشند و با آن همراهی کنند موفقیت طرح تضمین می شود گفت : امروز مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا به میزان 60 درصد در بندر انزلی محقق شده است .
"رضا پور شعبان " افزود : امیدواریم بتوانیم با همکاری هم تا پایان امسال میزان تفکیک زباله از مبداء را در انزلی به 75درصد برسانیم .
وی یادآور شد : در مقوله مدیریت پسماند ، آموزش در درجه نخست اهمیت قرار دارد لذا در هر سطح می بایست با استفاده از تمامی ابزارها و امکانات موجود ، اهمیت تفکیک از مبدا را برای خانوارها ، ادارات ، مدارس و تمامی سطوح به روشنی تبیین کنیم .
شهردارا انزلی بر بازبینی مستمر شیوه های عمل به منظور دست یابی به بهترین راهکار برای مدیریت پسماند تاکید و تصریح کرد : امروز در کنار افتتاح غرفه بازیافت ، اختتامیه فعالیتهای پاکسازی تابستانه با عنوان "مسیر سبز - ساحل پاک" را نیز داریم که در چهار هفته متوالی انجام شد .
پور شعبان اظهار کرد : از مجموعه متولیان امر گردشگری می خواهیم برای توفیق در این روند ، نسبت به نوع عملکرد واحدهای گردشگری تابعه خصوصا در حاشیه ساحل دقت بیشتری را لحاظ کنند .
یکی از اعضای انجمن مردم نهاد طرفداران توسعه انزلی به نمایندگی از جامعه فعالان و دوستداران محیط زیست شهرستان نیز در سخنانی گفت : یقینا حرکت صورت گرفته در یک بازه زمانی چهار هفته ای برای پاکسازی ساحل حرکتی در خور اعتنا بود و لازم است با پایان این طرح با یک بازنگری نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شود تا بتوانیم یک الگوی درست برای تحقق رویای مسیر سبز - ساحل پاک برسیم .
" لیلا مسروری " تصریح کرد : قبل از آنکه به سراغ نهادی برویم هر یک از ما موظفیم یک مدیر پسماند باشیم و آن را از خانه هایمان شروع کنیم .
وی افزود : اگر به خرید می رویم محصولاتی را تهیه کنیم که بسته بندی قابل بازیافت دارند ، اگر مصرفمان اجازه میدهد در خرید محصولات مختلف از بسته های بزرگتر آنها تهیه کنیم با خودمان کیسه های پارچه ای که حجم کمی می گیرند داشته باشیم و در یک کلام بفکر آینده خودمان و کودکانمان باشیم .
وی خاطرنشان کرد : یقینا اگر امروز اطرافمان انبوه زباله های پراکنده است محصول رفتار نامناسب خودمان است .
وی در بخش دیگر از سخنان خود خواستار استقلال عمل و حمایت بیشتر شهرداری بویژه در امر مدیریت پسماند توسط استانداری شد و افزود : به نظر می رسد شهرداریهای استان با آزادی عمل بیشتر و در دست داشتن ابتکار عمل می توانند ورود موفق تری برای مدیریت پسماند مناسب وضعیت فرهنگی و مصرفی و اقلیمی شهر خود داشته باشند .
مسوول واحد بازیافت و کارخانه کمپوست انزلی نیز در این مراسم غرفه ها و کلبه های بازیافت را بعنوان محلی برای ارتباط چهره به چهره شهروندان و عاملان بازیافت عنوان کرد .
" شهرام توانا " گفت : پیش بینی شده که هنگام دریافت پسماندهای خشک و بازیافتی به شهروندان بسته های آموزشی رایگان ، کتاب های آموزشی برای کودکان و حتی اقلامی ما به ازای حجم پسماند تحویلی ارایه شود که هم کار کرد تشویقی داشته و هم جنبه آموزشی دارد .
" مجید زین العابدین پور" مجری طرح نیز با اشاره به اینکه تفکیک پسماند از مبدا در 10 فاز پیش بینی شده و امروز فاز 5 افتتاح شده است گفت : بزودی فاز بعدی در منطقه "میان پشته " انزلی آغاز می شود .
وی افزود : با آغاز مهرماه ، فاز دوم آموزش در مدارس را نیز آغاز خواهیم کرد .
در ادامه مراسم حاضران در آخرین مرحله پاکسازی ساحل طرح تابستانه مسیر سبز - ساحل پاک شرکت کرده و بین کلیه خانواده های حاضر در پلاژهای مسیر و لب ساحل نیز کیسه زباله توزیع شد .
شهرستان بندر انزلی در 40 کیلومتری مرکز استان با 140 هزار نفر جمعیت دارای سرانه تولید زباله بیشتر از میانگین کشوری است .
طرح تفکیک زباله از مبدا در انزلی ابتدا از ادارات ، بعد از آن مدارس و سپس در خانوارها و درانتها در اصناف آغاز شد .
سومین کلبه بازیافت زباله بندر انزلی در مجاورت پارک ساحلی پاسداران آغاز بکار کرده است که فعلا در روزهای فرد از ساعت 9 صبح الی 13 و عصرها از ساعت 16 الی 19 آماده دریافت پسماندهای خشک اعم از پت و پلاستیک ، کاغذ ، قوطی های فلزی و شیشه است .ک/2
620/7560/604


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن