تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814955614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغذیه سالم و اصولی کلید سلامتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تغذیه سالم و اصولی کلید سلامتی گچساران - ایرنا - تغذیه سالم و اصولی در طول زندگی کلید سلامتی انسان ها است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، عادات غذایی نادرست در رژیم غذایی روزانه در سنین مختلف عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.
زیاده روی در استفاده از برخی مواد غذایی استفاده کم بعضی دیگر از مواد غذایی در سنین مختلف عوارضی چون لاغری، کوتاهی قد در دوران رشد، ابتلا به اضافه وزن، پوکی استخوان، فشارخون، دیابت و در نهایت بیماری های قلبی و عروقی در بزرگسالی را به دنبال دارد.
کارشناس غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: استفاده از تمام گروه های مواد غذایی برای حفظ سلامتی بدن انسان ضروری است.
امین متقی نژاد افزود: استفاده از گروه شیر و لبنیات که به میزان یک لیوان در هر روز، حبوبات و گوشت ها در اندازه نیم لیوان حبوبات پخته شده و یک قطعه گوشت، گروه نان و غلات شامل برنج، نان ماکارونی به میزان فعالیت بدن متفاوت و گروه میوه ها و سبزیجات چهار نوبت در روز که نیمی از آن سبزی و نیمی به صورت میوه الزامی است.
وی اظهارکرد: حذف هر یک از گروه های غذایی در برنامه غذایی روزانه پیامدهای منفی برای سلامتی بدن انسان دارد که منجر به بیماری های مختلف می شود، مثلا مصرف کم لبنیات منجر به پوکی استخوان، استفاده کم از گوشت ها باعث کمخونی و فقر آهن که سوء تغذیه لاغری و کوتاهی قد را به دنبال خواهد داشت.
این کارشناس غذا و دارو تصریح کرد: استفاده از مکمل های دارویی به میزان مورد نیاز بدن با مشورت پزشک برای جبران کمبود تمام گروه های غذایی یکی از راه های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری هاست.
متقی نژاد تصریح کرد: اطفال زیر شش سال،کودکان سنین رشد، زنان باردار و شیرده و سالخوردگان مهمترین گروه های آسیب پذیری هستند که باید به تغذیه آنها توجه کافی شود.
وی تغذیه بانوان در دوران بارداری و شیردهی را برای سلامتی مادر و فرزند بسیار مهم ارزیابی کرد.
وی سنین 14 تا 18 سالگی را دوران طلایی رشد جسمانی انسان خواند و افزود: بی توجهی به تغذیه نوجوان در این دوران عواقب جبران ناپذیر بر زندگی اجتماعی و فردی آنها دارد.
این کارشناس غذا و دارو از بانوان خواست هر چهار روز یک عدد قرص آهن و یک عدد قرص کلسیم مصرف کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: خودمراقبتی راهکاری مناسب برای افزایش شاخص در جامعه است.
ستار اسدپور افزود: مراجعه مداوم به پزشک،سنجش توده بدنی، اندازه گیری فشار و قند خون نقش مهمی در کاهش ابتلا به بیماری ها دارد.
وی اظهار کرد: متولیان امر سلامت و رسانه دو رکن اصلی برای توانمندسازی مردم در زمینه ارتقای شاخص های سلامت هستند.
وی با اشاره به توزیع قرص آهن در مدارس و خانه های بهداشت برای دانش آموزان، زنان باردار و اطفال تصریح کرد: اجرای برنامه های آموزشی تغذیه مناسب یکی دیگر از برنامه های در حال اجرای کمک به ارتقای شاخص های سلامت در مناطق شهری و روستایی گچساران است.
اسدپور از اجرای برنامه های مدون برای سنجش سلامت کودکان درمدارس، آموزش خانواده برای کاهش بیماری های فشارخون و اجرای برنامه های ویزیت و آزمایش رایگان به مناسبت های مختلف در طول سال به عنوان برنامه های کمک به بالا رفتن سلامت در این شهرستان یاد کرد.
.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیماری های قلبی و عروقی شایع ترین دلایل مرگ و میر در این استان است.
رشید غفاری افزود: مهمترین عامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بیماری فشارخون است.
وی اظهارکرد: تعداد زیادی از جمعیت بالای 30 سال کهگیلویه و بویراحمد از بیماری فشارخون رنج می برند که تنها 10 درصد از این بیماران شناسایی شده و پنج درصد از بیماران مبتلا به فشارخون کار درمانی برای آنها انجام می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: بر اساس یک تحقیق میدانی مصرف بالای نمک، غذاهای سرخ کرده، استفاده از روغن جامد و گوشت قرمز از مهمترین عوامل زمینه ساز بیماری فشارخون در استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش شده است..
غفاری با اشاره به بالا بودن هزینه درمان و خطرناک بودن بیماری های قلبی عروقی بر لزوم توجه جدی به تغییر در سبک زندگی تاکید کرد..
وی مصرف ماهی به صورت منظم و هفتگی، پیاده روی روزانه به مدت نیم ساعت، کاهش مصرف نمک، استفاده از غذاهای بخار پز و آپز به جای غذاهای سرخ کرده را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از این بیماری ذکر کرد.
8143/566


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن