تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803652982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوآپ فرآورده نفتی متوقف شد/ ایران کریدور ترانزیت بنزین به عراق


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > انرژی در گفتگو با مهر اعلام شد:
سوآپ فرآورده نفتی متوقف شد/ ایران کریدور ترانزیت بنزین به عراق
عضو هیات مدیره اتحادیه فرآورده‌های نفتی ایران با تشریح دلایل توقف سوآپ فرآورده‌های نفتی یکی از دلایل توقف سوآپ سوخت به عراق را فعالیت گروه تروریستی داعش عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی آماده ترانزیت و انتقال بنزین امارات به عراق و اقلیم کردستان عراق است.



سید حمید حسینی در گفتگو با مهر با اشاره به توقف سوآپ فرآورده‌های نفتی از کشورهای همجوار به عراق، گفت: شرکت ملی پالایش و پخش نفتی هیچ گونه محدودیتی برای توقف سوآپ سوخت ایجاد نکرده بلکه به دلیل شرایط خاص امنیتی عراق سوآپ فرآورده نفتی به این کشور همسایه متوقف شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه در طول چند ماه گذشته تاکنون در چندین نوبت مرزهای غربی کشور باز و بسته شده است، تصریح کرد: به دلیل فعالیت گروه تروریستی داعش در عراق شرکت‌های سوآپ کننده فرآورده های نفتی تمایلی برای سوآپ سوخت به عراق را ندارند.

این مقام مسئول با یادآور یانکه پیش از این سوآپ گازوئیل و گاز مایع از مسیر ایران به عراق و بالعکس انجام می شد، بیان کرد: علاوه بر این بخش عمده نفتای مورد نیاز صنایع پتروشیمی ایران توسط عراق وارد و تامین می شد.

حسینی با بیان اینکه پیش بینی می شود از مهر ماه سال جاری سوآپ فرآورده‌های نفتی به ویژه از کشورهای حاشیه دریای خزر رونق بگیرد، تبیین کرد: با توجه به برنامه‌ریزی وزارت نفت برای ذخیره سازی سوخت مایع در نیروگاه‌های نیمه شمالی کشور، امکان انجام سوآپ و تامین سوخت مایع این نیروگاه‌ها وجود دارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فرآورده‌های نفتی ایران همچنین با اشاره به وجود بحران تامین بنزین در عراق و اقلیم کردستان عراق، گفت: شرکت های خصوصی امکان تامین بنزین مورد نیاز عراق با ترانزیت و یا سوآپ بنزین از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات متحده عربی را دارند.

وی با اشاره به محدودیت‌های ذخیره سازی بنزین در مبادی مرزی در غرب کشور، تاکید کرد: ایران باید از این فرصت برای ترانزیت و سوآپ بنزین به عراق و در اختیار گرفتن بخشی از بازار سوخت این کشور همسایه استفاده کند.

حسینی همچنین از آمادگی شرکت‌های خصوصی برای انجام سوآپ نفت خام از کشورهای حاشیه دریای خزر خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت ملی نفت ایران هنوز نرخ جدید سوآپی نفت خام از کشورهای حوزه دریای خزر را اعلام نکرده است.

بیژن زنگنه اخیرا در گفتگو با مهر در تشریح آخرین اقدامات برای از سرگیری سوآپ نفت کشورهای حاشیه دریای خزر توسط ایران، گفت: دستوراتی را به منظور از سرگیری سوآپ نفت صادر کرده ام.

وزیر نفت با اعلام اینکه تمامی شرکت های سوآپ کننده نفت می توانند بر اساس شرایط جدید اقدام به سوآپ نفت از مسیر ایران بکنند، تصریح کرد: از سرگیری سوآپ نفت با حفظ منافع ملی انجام می‌گیرد اما قطعا برای از سرگیری این تجارت نفتی با مشکلاتی روبرو هستیم.

به گزارش مهر، جمهوری اسلامی ایران در طول 13 سال انجام سوآپ نفت کشورهای حاشیه دریای خزر بیش از 254 میلیون بشکه نفت از مسیر ایران، نفت سوآپ شد که حدود 880 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور به همراه داشت.
 
محمود آستانه عضو هیات مدیره شرکت نیکو اخیرا در گفتگو با مهر با اشاره به انجام مذاکرات با 4 تا 5 شرکت بین‌المللی به منظور از سرگیری سوآپ نفت، گفته است: بر این اساس مذاکرات اولیه با ویتول سوئیس انجام گرفته و این شرکت هم به منظور از سرگیری سوآپ نفت اعلام آمادگی کرده است.

مشاور وزیر نفت با اعلام اینکه شرکت‌های خارجی و بخش خصوصی برای از سرگیری سوآپ نفت به دنبال تضمین‌هایی از شرکت ملی نفت ایران هستند که این عملیات را به یک باره قطع نکنند، تصریح کرده است: بسته به نوع و مدت زمان امضای قرارداد بسته‌های جدید تشویقی نفتی ایران نصیب شرکت‌های خارجی و بخش خصوصی داخلی خواهد شد.
 


۱۳۹۳/۶/۱۴ - ۱۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن