تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820877378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی بی سی: اقتصاد ایران رو به ثبات می رود


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



بی بی سی: "اقتصاد ایران رو به ثبات می رود"
"مجمع جهانی اقتصاد" که مقر آن در سوییس است هرساله کشورهای جهان را در شاخص رقابت‌پذیری طبقه‌بندی می‌کند.



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت دولتی انگلیس(بی بی سی) در خبری با عنوان"اقتصاد ایران رو به ثبات می رود"نوشت:  «مجمع جهانی اقتصاد می گوید انتظار دارد اقتصاد ایران امسلا با پشت سرگذاشتن دو سال دشوار امسال رو به ثبات برود.

مجمع جهانی اقتصاد این 'تثبیت شرایط' را فرصتی مهم برای ایران خوانده و پیشنهاد کرده است این کشور با اصلاح نهادهای دولتی، میزان بهره وری از بازارهای مالی و بازار کار را افزایش دهد.

این نهاد غیرانتفاعی مستقر در سوییس، در گزارش سالیانه خود با عنوان "شاخص رقابت پذیری جهانی" ایران را از میان ۱۴۴ کشور جهان در رده ۸۳ قرار داده است.

شاخص رقابت پذیری جهانی بر تصویر هر کشور در سطح جهان و نهادهای مالی بین المللی تاثیر دارد.

مجمع جهانی اقتصاد با ارائه سالانه این گزارش تصویری برای مقایسه تطبیقی کشورهای جهان با توجه به رقابت اقتصادی، میزان تولید و سلامت بازار به دست می دهد.
ایران در 'اقتصادهای مهم نوظهور'

موقعیت ایران نسبت به گزارش سال قبل "شاخص رقابت پذیری جهانی" یک پله تنزل یافته ست، با این حال گزارش تازه مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید ایران در برخی زمینه ها پیشرفت هایی نشان داده است.

بر این اساس، پیدایش این پیشرفت ها ایران را در میان ۲۰ اقتصاد بزرگ نوظهور قرار می دهد.

علاوه بر ایران، کشورهایی نظیر مالزی، عربستان سعودی، چین، ترکیه، روسیه و برزیل نیز در در فهرست ۲۰' اقتصاد مهم نوظهور' جای دارند.

براساس این گزارش جایگاه‌های عربستان سعودی (۲۴)، ترکیه (۴۵)، آفریقای جنوبی (۵۶)، برزیل (۵۷)، و هند (۷۱) تنزل یافته اما چین از نظر شاخص رقابت پذیری جهانی یک پله بالا رفته و در جایگاه ۲۸ جدول قرار گرفته است.

مجمع جهانی اقتصاد برای تدوین این شاخص، موقعیت کشورها را در ۱۲ زمینه از جمله در امور زیربنایی، آموزش، راندمان بازار کار، ابتکار، و آمادگی فنی و تکنولوژیک ارزیابی می کند.

کشور ها در هر زمینه بین یک تا هفت امتیاز دریافت می کنند و ایران در این بررسی بالاترین امتیازها را در زمینه بهداشت و آموزش پایه، و حجم بازار کسب کرده است.»

بی بی سی افزود: پایین‌ترین امتیازهای ایران در این شاخص، به عقیده مجمع جهانی اقتصاد، در زمینه‌های راندمان بازار کار، توسعه بازار مالی، و آمادگی فنی بوده است.
رده‌بندی ۲۰ اقتصاد مهم نوظهور و مقایسه آنها در سه زمینه   راندمان بازار کار رقابت بازار نهادهای عمومی مالزی ۱۹ ۹ ۲۳ عربستان سعودی ۶۴ ۳۳ ۲۶ چین ۳۷ ۸۶ ۴۳ تایلند ۶۶ ۴۷ ۹۳ اندونزی ۱۱۰ ۵۷ ۵۳ لهستان ۷۹ ۴۶ ۵۶ ترکیه ۱۳۱ ۴۴ ۶۷ فیلیپین ۹۱ ۱۰۹ ۷۵ روسیه ۴۵ ۱۱۹ ۱۰۲ آفریقای جنوبی ۱۱۳ ۳۵ ۴۵ برزیل ۱۰۹ ۱۳۵ ۱۰۴ مکزیک ۱۲۱ ۱۱۰ ۱۰۹ کلمبیا ۸۴ ۱۲۷ ۱۲۳ هند ۱۱۲ ۱۱۱ ۶۹ ایران ۱۴۲ ۱۲۱ ۹۸ آرژانتین ۱۴۳ ۱۴۳ ۱۳۸ مصر ۱۴۰ ۱۲۶ ۱۰۱ نیجریه ۴۰ ۷۸ ۱۳۲ پاکستان ۱۳۲ ۱۰۸ ۱۲۵ ونزوئلا ۱۴۴ ۱۴۴ ۱۴۴ منبع: گزارش شاخص رقابت‌پذیری اقتصادی ۲۰۱۵ - ۲۰۱۴


  وضعیت جهانی

بی بی سی تأکید کرد: «سوییس برای پنجمین سال متوالی در گزارش "شاخص رقابت پذیری جهانی" در رده نخست جای گرفته و پس از آن کشورهای سنگاپور، آمریکا، فنلاند، آلمان، ژاپن، هنگ کنگ، هلند، بریتانیا و سوئد در رتبه های بعد قرار دارند.

وضعیت رقابت پذیری اقتصادی آمریکا برای دومین سال متوالی بهبود یافته و جایگاه این کشور را با دو پله ارتقا، نسبت به سال قبل، به مکان سوم منتقل کرده است.

وضعیت آمریکا برای دومین سال متوالی بهبود یافته و جایگاه آن با دو پله ارتقا، نسبت به سال قبل، به مکان سوم منتقل شده است.

با این حال مجمع جهانی اقتصاد هشدار می‌دهد که سلامت اقتصاد جهانی با وجود اصلاحات انجام شده و مشوق‌های مالی همچنان در خطر است.

این گزارش می‌گوید اقتصادهای پیشرو در این شاخص، سابقه مشخصی در زمینه‌های توسعه، بکارگیری استعدادها، و سرمایه گذاری‌های مبتکرانه دارند که همگی "به لطف تعامل و همکاری هماهنگ بین بخش‌های خصوصی و دولتی به دست آمده است."

کلاوس شواب، بنیانگذار و مدیر اجرایی مجمع جهانی اقتصاد گفته است: "موقعیت ژئوپولتیک تحت فشار در جهان، افزایش نابرابری درآمدی، و سخت شدن نسبی شرایط مالی، همگی می‌توانند احیای موقت وضعیت اقتصادی را به خطر اندازند. به همین سبب به اصلاحات ساختاری با هدف رسیدن به رشد پایدار و فراگیر نیاز است."

کشورهای گینه، چاد، یمن، موریتانی و آنگولا در نازلترین سطوح جدول رقابت پذیری قرار دارند.»/110



 




۱۳/۰۶/۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن