پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1849750077
شاعر «ک مثل کُپُل» یک روحانی است
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۵
یکی از برنامههای تلویزیونی محبوب بسیاری از کودکان دهه 60 سریال یا جُنگ «مدرسه موشها» بود که با شعر «ک مثل کُپُل...» آغاز میشد. اما کمتر کسی میداند که شاعر این شعر کودکانه یک روحانی است. این روحانی سالهاست تلویزیون را ترک کرده و به کنج خلوت علمی خود رفته و تحصیل و تدریس علوم دینی را در پیش گرفته است. شاعر «ک مثل کپل» حجتالاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم حسینی ژرفاست. این روزها که موشهای خاطرهانگیز در قالب فیلم سینمایی «شهر موشها 2» برگشتهاند ابوالقاسم حسینی ژرفا در گفتوگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره چگونگی سرایش شعر «ک مثل کپل...» اظهار کرد: من بیشتر از 30 سال است در حوزه علمیه در کسوت روحانیت هستم. علت اینکه تا به حال نخواستهام درباره این موضوع صحبت کنم؛ چه کار «مدرسه موشها» و چه خیلی از سرودههای دیگری که برای کودکان و نوجوان داشتهام، این است که ممکن است آدمها با این مباحث وارد حاشیه شوند. او در ادامه درباره ماجرای سرودن این شعر گفت: من در آن زمان در رادیو و تلویزیون در جمع دوستان ادارهکننده گروه کودک و نوجوان کار میکردم. البته کارمند رسمی نبودم و هیچوقت هم نشدم. آقای ناصر عنصری رییس آن گروه بودند. آقای علیرضا رضاداد هم در همان گروه بودند. بنده به همراه آقای رضاداد از آموزش و پرورش به رادیو و تلویزیون رفته بودیم. حسینی ژرفا افزود: اگر اشتباه نکنم، خانمی به نام پروین اسدی تهیهکننده «مدرسه موشها» بودند. همسرشان هم از تهیهکنندههای تلویزیون بود که دو - سه سال بعد از آن ماجرا هم به خارج از کشور رفتند و من دیگر خبری از آنها ندارم. من با خانم پروین اسدی مرتبط بودم. کار برای نوروز آن سال نوشته شده بود. شاید سال 61 یا 62 بود. وقت گرفته بودند و استودیوی تلویزیون را برای زمان مقرری گرفته بودند. آن موقع گرفتن استودیو کار سختی بود. دو - سه استودیوی خاص وجود داشت و در برنامههای مناسبتی اگر زمان برنامهای به هم میخورد، کل روند برنامه مختل میشد. او سپس اینگونه تعریف کرد: در گروه کودک به همراه آقای عنصری، آقای رضاداد و دوستان دیگر نشسته بودیم که خانم اسدی با نگرانی آمدند و فرمودند شعری که برای تیتراژ «مدرسه موشها» گفته شده، رد شده است. زمان بسیار محدودی حدود نیم ساعت به وقت آفیش استودیو مانده بود. ایشان با ناراحتی گفتند من برای ضبط وقت گرفتهام. اگر شعر نرسد، برنامه به هم میخورد. دو - سه روز هم بیشتر تا عید نمانده بود. من از قبل اهل شعر بودم. آن زمانها هم حداکثر حدود 20 سال داشتم. به آقای عنصری و خانم اسدی عرض کردم اگر اجازه بدهید، خودم شعر را میگویم. خانم اسدی خیلی خوشحال شدند. چون من از نیروهای اصلی گروه بودم، خیالشان راحت بود که دیگر خیلی مسأله تصویب ندارد. حساسیتهای اول انقلاب خیلی زیاد بود. آن موقع گاهی یک تصویر یا کلمه که الآن در فرهنگ جامعه کاملا عادی شده، حساسیتبرانگیز بود.
حجتالاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم حسینی ژرفا
این شاعر ادامه داد: من به اتاق مجاور رفتم. 10 تا 15 دقیقه طول کشید. بسمالله گفتم، تمرکز کردم و این شعر را در هفت - هشت بیت سرودم که همین شعر «ک مثل کپل / صحرا شده پر ز گل...» بود. البته بعد که خواستند آهنگش را بگذارند، یکی - دو کلمه را تغییر دادند. از اتاق که بیرون آمدم، خانم اسدی خیلی تعجب کردند و خوشحال شدند. شعر را برای اجرا به گروه دادند و قصه تمام شد. بعد هم من به جهت روحیات خودم که انزواطلبم، به قم آمدم و مشغول تحصیل و بعد تدریس شدم. همیشه هم هنر را دنبال میکنم، اما خودم را دور نگه داشتهام. این همه قصه من است و هرگز نه از کسی گله دارم که چرا نامم در کار نیامده و نه دلبستگیای به این مسائل دارم. او افزود: آن سالها من در صداوسیما بیشتر با نام خانوادگیام که «حسینی» است، معروف بودم. «ژرفا» تخلص شعری من است. حالا هم در حوزه علمیه «حسینی ژرفا» و «ژرفا» نامیده میشوم. آن موقع به این نام شناخته نمیشدم؛ به همین دلیل ممکن است همکاران آن دوره مرا به نام «حسینی ژرفا» نشناسند. حسینی ژرفا در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر هم در زمینه شعر کودک فعالیتی دارد یا نه، گفت: گهگاهی برای دل خودم شعر کودک مینویسم. حتا دوست داشتم در مجموعه شعرم که با عنوان «چشم شرقی» منتشر شد، بعضی شعرهای کودکم را بیاورم، اما بنا به این ملاحظه که در حوزه علمیه آدمها به آثار و درسهایشان شناخته میشوند و انجام بعضی کارها اگرچه عیبی ندارد، اما بیرون از صلاح شناخته میشود، این کار را نکردم. او همچنین عنوان کرد: زمانی حدود دو دهه از شاعران پرکار بودم، اما الآن مدتی است که خیلی بهندرت در جمعی حاضر میشوم که حتا شعرهای بزرگسالم را بخوانم. من هم مثل اکثر شاعران انقلاب غزل کار میکنم. گاهی شعر نو هم مینویسم، اما غزل بیشتر تاب تحمل موضوعات انقلاب را داشت. در شعر انقلاب نوعی عرفان جمعی وجود داشت و غزل میتوانست برای گفتن از آن پاسخ بدهد؛ به همین جهت نسل من و شاعرانی مثل علیرضا قزوه و عبدالجبار کاکایی که با هم بودیم، شاید بی آنکه دلمان بخواهد، به غزل وابسته شدیم. این شاعر در پاسخ به این سؤال که آیا با مرضیه برومند – کارگردان «مدرسه موشها» - هیچ آشناییای ندارد، گفت: خانم برومند را من در ساختمان آنجا میدیدم. ولی من و آقای رضاداد جوانهای تازهسال بودیم که آن سالها تازه به تلویزیون رفته بودیم و طبیعی بود که کارگردانهایی که از ما باتجربهتر بودند با ما ارتباط مستقیم نداشته باشند، مگر اینکه برای بازخوانی متون و تصاویر نیازی پیش بیاید. او افزود: موضوع دیگر این بود که من بیشتر در قسمت نوجوان بودم و خانم برومند کار نوجوان نمیساختند، به همین دلیل من در خدمتشان نبودم. البته کودک و نوجوان یک گروه بود به ریاست ناصر عنصری، ولی در تقسیمبندی کارها من در بخش نوجوان بودم. آن زمان سریالی به نام «نانآوران» ساخته شد که من با سرکار خانمی که تهیهکننده آن بود، ارتباط مستقیم داشتم یا با آقای جلیلی، فیلمساز مشهور، ارتباط داشتم که در بخش نوجوان بودند، اما با خانم برومند ارتباطی نداشتم. او همچنین اظهار کرد: در آن سالها تلویزیون مثل الآن نبود. خیلی وقتها نامها زده نمیشد. شاید هفت - هشت سرود هم با تم نوجوان یا کودک در همان سالها ساخته شد که من گفتم، ولی اصلا حتا کلمهای از آنها به خاطرم نمیآید که نشانی بدهم. آن سالها خیلی از بخشهای برنامههای کودک و نوجوان مبتنی بر سرود بود و به سرود اعتنای بیشتری میشد. هر روز دست کم یک سرود داشتیم. سرودسازی رواج داشت. آن موقع مرحوم بیگلری آهنگساز کارها بودند و تعدادی از شعرهای آن سرودها را هم بنده میگفتم. حسینی همچنین گفت: مقداری هم متن برای رادیو و تلویزیون نوشتهام. سالهای 60 تا 64، حدود 90 درصد متنهای برنامههای مناسبتی را مینوشتم. حدود سی – چهل برنامه کامل مناسبتی برای رادیو نوشتهام که خیلی طولانی و یکی – دو ساعته بودند که در آنها گهگاهی مصاحبه کار میشد و بقیه متنخوانی بود. آن موقع رادیو خیلی فعال بود. ما هم دو – سه نفر بودیم که برنامه مینوشتیم. بیشترین همکاری من با رادیو و تلویزیون همان کارها و فعالیت در ساختمان رادیو در میدان ارگ بود که خاطرات خیلی خوبی هم از آن دارم. او درباره علت کنارهگیریاش از رادیو و تلویزیون گفت: این سالها را نمیدانم، اما قضایی که آن زمان بهویژه در تلویزیون وجود داشت، فضایی بود نیازمند آدمهایی که از روابط عمومی بسیار قوی برخودار باشند، اجتماعی و بانشاط باشند و به تعبیر روانشناسانه برونگرا باشند، اما من از نوجوانی اهل مطالعه و اندیشیدن بودم. زمانی علی معلم روی یکی از شعرهای من نوشته بود که شعرش هم مثل اسمش ژرفاست. آدمهای این تیپی نمیتوانند در مجموعههایی فعالیت کنند که برونگرایی حرف اول را میزند. در چنین فضاهایی افراد باید خیلی فعال باشند. من به یاد دارم که در آن سالها هر بار سفر خارجی پیش میآمد، من خودم کناره میگرفتم. تا به حال هم در طول عمرم یکی - دو سفر خارجی بیشتر نرفتهام. اینها روحیات من است، به همین دلیل احساس کردم نمیتوانم خیلی خودم را با تلویزیون وفق بدهم. بعد هم به حوزه آمدم. حالا هم حدود 40 کتاب دارم. حسینی ژرفا سپس عنوان کرد: هنوز ارتباط معنوی و تماسیام با صداوسیما بیشتر از خیلیهاست و دست کم چند ساعت در روز تلویزیون و همینطور فیلمهای سینمایی میبینم و ارتباطم با هنر و موسیقی زیاد است. کارهای علمی هم در زمینه هنر انجام میدهم. در حوزه ما مدرسه اسلامی هنر داریم و دانشجویان فلسفه هنر و حکمت هنر پذیرش میکنیم. ارتباط من با فیلم و هنر هنوز هم برقرار است. متن اجراشده شعر «مدرسه موشها»: «ک مثل کپل صحرا شده پر ز گل گ مثل گردو بنگر به هر سو ب مثل بهار هپچه، هپچه فکر کن بسیار پ مثل پسته نباش خسته ایییشش! م مثل موش قیو، قیو، موش برخیز و بکوش برخیز و بکوش خ مثل خونه نگیر بهونه آ مثل آواز قصه شد آغاز» به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «شهر موشها 2» به کارگردانی مرضیه برومند از روز چهارشنبه، پنجم شهریورماه، بر پرده سینماهاست. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
دفاع فیس بوکی معاون اول روحانی از فرجی دانا/به داشتن وزیری مثل او افتخار می کنم
دفاع فیس بوکی معاون اول روحانی از فرجی دانا به داشتن وزیری مثل او افتخار می کنم معاون اول رییس جمهور در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فیس بوک با اشاره به پیگیری برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر علوم تصریح کرد که بهداشتن وزیری مثل دکتر فرجی دانا در حوزه دانشگاهی افتخار میکنمترویج افکار کسی که اسلام را دین جهل میداند از رد اسلام تا توهین به روحانیت؛ کارنامه شاعری که ارشاد به کتاب تک
ترویج افکار کسی که اسلام را دین جهل میدانداز رد اسلام تا توهین به روحانیت کارنامه شاعری که ارشاد به کتاب تکریم او مجوز داد وزارت ارشاد با اعطای مجوز انتشار کتابی در تکریم و ترویج افکار یک شاعر ضددین و فراری بار دیگر علامت سوال بزرگی را مقابل عملکرد این وزارتخانه در عمر یکسالهموضع معاون اول روحانی در قبال استیضاح وزیر علوم/ به داشتن وزیری مثل دکتر فرجی دانا افتخار میکنم
موضع معاون اول روحانی در قبال استیضاح وزیر علوم به داشتن وزیری مثل دکتر فرجی دانا افتخار میکنم جامعه > آموزش - ایسنا نوشت معاون اول رییس جمهور در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فیس بوک با اشاره به پیگیری برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر علوم تصریح کرد کهمهمترین اخبار رسانههای مجازی کشور «دلواپسی» اصلاحطلبان از «جهنم» روحانی/ شاعر هتاکی که
مهمترین اخبار رسانههای مجازی کشوردلواپسی اصلاحطلبان از جهنم روحانی شاعر هتاکی که ارشاد به کتاب تکریم او مجوز داد خطرناکترین ویروس دنیادلواپسی اصلاحطلبان از جهنم روحانی از مهمترین اخبار رسانههای مجازی و مکتوب کشور است گروه مجازی خبرگزاری فارس به منظور سهولت در ارائمعرفی تازه ترین اثر «کاظم جیرودی» مثل دلِ آبی باش
معرفی تازه ترین اثر کاظم جیرودیمثل دلِ آبی باشجیرودی که سرد و گرم دهر را چشیده با کوله باری از اندیشه و کلمه به استقبال مخاطب آمده است او در کتابش مدام در حال تلنگر و هشدار است خبرگزاری فارس - حسین قرایی کاظم جیرودی از جمله شاعران پیشکسوت به شمار می رود که در حیطه های نشر نیزتقدیر از دو وزیر روحانی برای تفاهمنامهای که دولتهای مختلف دنبال اجرای آن بودند
تقدیر از دو وزیر روحانی برای تفاهمنامهای که دولتهای مختلف دنبال اجرای آن بودند فرهنگ > کتاب - مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب با ارسال نامهای به وزرای امور اقتصادی و دارایی و فرهنگ و ارشاد از اقدام آنها برای قطعیت بخشیدن به قانون معافیت مالیاتی ناشران قدردانی کرد بهنقد و بررسی کتاب «جلسه شعر» اسماعیل امینی/۱ بیابانکی: کتاب «جلسه شعر» یک اثر مرجع برای شاع
نقد و بررسی کتاب جلسه شعر اسماعیل امینی ۱بیابانکی کتاب جلسه شعر یک اثر مرجع برای شاعران جوان است جلسات شعر دیگر بزرگ و ریشسفید ندارندسعید بیابانکی گفت بخش زیادی از شعرمان به انحطاط کشیده شده است یعنی جلسات شعر بعد از مدت کوتاهی شروع و بعد تعطیل میشوند احساس میکنم که یک چضیافت موسیقایی متبسم و عقیلی/ «تو» به یاد شاعران ایرانی اجرا میشود
فرهنگ و هنر موسیقی و هنرهای تجسمی ضیافت موسیقایی متبسم و عقیلی تو به یاد شاعران ایرانی اجرا میشود گروه موسيقي مضراب به آهنگسازي و سرپرستي حميد متبسم و خوانندگي سالار عقيلي 11 مهرماه در برج ميلاد به روي صحنه مي رود به گزارش خبرگزاری مهر افشين معصومي مدیر موسسه نغمه حتجلیل از مؤدب در سیزدهمین «شب شاعر»
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۶ سیزدهمین شب شاعر سازمان هنری رسانهای اوج به تقدیر از علیمحمد مؤدب میپردازد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در این مراسم چهرههایی مانند محمدعلی بهمنی یوسفعلی میرشکاک مصطفی محدثی خراسانی رضا اسماعیلی زهیر توکلی ناصر فیض اسماعیلنمایش و نقد مستند «شاعران مشروطه» در سالن سینماحقیقت
نمایش و نقد مستند شاعران مشروطه در سالن سینماحقیقتمستند شاعران مشروطه ساخته امیر فرض اللهی در در پانزدهمین برنامه از دوره جدید کانون فیلم سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش عمومی درآمده و سپس مورد نقد و بررسی قرار میگیرد به گزارش خبرگزاری فارس این فیلم 52 دقیقحضور موشیرو میشونه شوخی پایانی فیلم است/ ماجرای استفاده از ترانه «ک مثل کپل»
فرهنگ و هنر سینمای ایران مرضیه برومند و شهر موشها 2 حضور موشیرو میشونه شوخی پایانی فیلم است ماجرای استفاده از ترانه ک مثل کپل مرضیه برومند کارگردان شهر موشها2 که این روزها برای اکران آماده میشود درباره استفاده از ترانه و موسیقی در فیلم و همچنین سابقه ترانه ک مثل کپلعکس/ اگر روحانی 88 مناظره می کرد
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷ ۵۲ به گزارش ایسنا این تصویر طرح روی جلد مجله صدا می باشد روحانی انتهای پیامهمراهی مجلس با انتقاد روحانی از صداوسیما
همراهی مجلس با انتقاد روحانی از صداوسیما عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه صداوسیما حتی در انتخاب نمایندگان مجلس برای حضور در برنامههای مختلف یکجانبهگری میکند گفت این سازمان در شبکههای مختلفی گزینشی فعالیت می کنند و بهگونهای که ابتدا با مشخص کردن اهداشاعری که فلسطین را ترک نکرد
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱ ۳۳ موسی بیدج با اشاره به درگذشت سمیح القاسم او را شاعر مقاومت فلسطین نامید که هرگز فلسطین را ترک نکرد این مترجم زبان عربی در گفتوگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا با اشاره به درگذشت سمیح القاسم شاعر فلسطینی به دلیل بیماری سرطسیزدهمین «شب شاعر»/2 صاعقه مودب
سیزدهمین شب شاعر 2صاعقه مودبمودب ادبیات برآمده از ارزشهای انقلاب را به تشکلی رساند که امروز کار وزارتخانهای را در حوزه ادبیات انقلاب در سطح کشور پیش میبرد چقدر صفا و صمیمیت عجین است با شهرستان ادب در کنار علی محمد مودب خبرگزاری فارس – گروه ادبیات انقلاب اسلامی سال یکی ازگفتوگوی مشروح فارس با حجتالاسلام قربانپور بنیانگذار سبک «پرشین کیکبوکس» هستم/ بروسلی هنوز هم طرف
گفتوگوی مشروح فارس با حجتالاسلام قربانپوربنیانگذار سبک پرشین کیکبوکس هستم بروسلی هنوز هم طرفدار دارد تربیت ۵۰۰۰ روحانی رزمیکارقبل از ورود به حوزه علمیه ورزش رزمی را فرا میگیرد و بعدها همزمان با تحصیل ورزش را دنبال میکند حجتالاسلام حمید قربانپور بنیانگذار سبک پرشین کیکعاشقانههای یک روحانی دوست داشتنی
عاشقانههای یک روحانی دوست داشتنی تاریخ انتشار سه شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 03 00 | شماره خبر 1619927544896942438 تعداد بازید 1 انتخاب شخصیت یک روحانی بهعنوان محور اصلی داستان فیلم فرشتهها باهم میآیند در کنار خط سیر داستانی و زاویهای که فیلمنامهنویس برای نگاه حالت و رو-