تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820340611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جایگزینی مینی بوس های فرسوده


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: طرح جایگزینی مینی بوس های فرسوده


علیرضا فیض بخش رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، از متقاضیان شرکت در این طرح خواست برای ثبت نام از طریق سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اقدام کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از آغاز ثبت‌ نام جایگزینی مینی‌ بوس ‌های فرسوده از هفته آینده خبر داد.   

وی با اشاره به طرح از رده خارج شدن خودروهای سنگین نیز گفت: این طرح نیز در دست اقدام است و در صورتی که پیشنهاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در هیئت دولت به تصویب برسد هر راننده کامیون که خودروی خود را از رده خارج کند می تواند پول نقد نیز دریافت کند.

طرح جایگزینی مینی بوس های فرسوده

فیض بخش همچنین به طرح از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده که از سه سال پیش اجرا نشده است اشاره کرد و گفت: این طرح امسال اجرا شده است و تاکنون 36 هزار نفر از متقاضیان برای شرکت در این طرح در سامانه ستاد سوخت ثبت نام کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال، 60 هزار تاکسی فرسوده از رده خارج شود.

فیض بخش تعداد مراکز اسقاط موجود در کشور را 120 مرکز برشمرد و افزود: دولت در نظر دارد این مراکز را با مشارکت بخش خصوصی افزایش دهد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور همچنین از متقاضیان ایجاد مرکز اسقاط خودروهای فرسوده خواست  هرچه سریعتر درخواست خود را به این ستاد اعلام کنند تا مجوزهای لازم صادر شود.

همچنین، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از کاهش مصرف روزانه سه میلیون لیتر بنزین در ماه های خرداد، تیر و مرداد امسال خبر داد.

فیض بخش با اشاره به اینکه ستاد سوخت کشور برای کاهش مصرف بنزین طرح های مصوبی را اجرایی کرده است، گفت: با وجود اینکه امسال یک میلیون کارت سوخت جدید برای وسایل نقلیه صادر شده است، اما میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد سه میلیون لیتر کاهش نشان می دهد.

وی افزود: این ستاد تصمیمات دیگری را نیز در دستور کار خود دارد که اگر مصوب شود معادل 6 میلیون لیتر در روز تا پایان امسال مصرف سوخت سهمیه‌ای کاهش می یابد.

فیض بخش ابطال سوخت خودروهایی را که عمومی تلقی می‌شود اما در واقع عمومی نیست یکی از برنامه های ستاد سوخت دانست و تاکید کرد: با ابطال این کارت‌ها پیش بینی می شود  6 میلیون لیتر از مصرف بنزین سهمیه‌ای کاسته شود.

وی همچنین از اجرای طرح ساماندهی مصرف گازوئیل در کشور خبر داد و گفت: جزئیات بیشتر این طرح که در آستانه اجرا قرار دارد متعاقبا اعلام می شود.

فیض بخش به اهمیت اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، واردکنندگان خودرو ملزم هستند به ازای هر خودروی وارداتی با مصرف بنزین 6 تا 10 لیتر  چهار دستگاه خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

وی در پاسخ به اینکه اجرای این طرح به دلال بازی رونق می بخشد، گفت : وظیفه این ستاد اجرای قانون است هرچند وجود دلال بازی را در این عرصه نمی توان کتمان کرد.

فیض بخش گفت : متاسفانه ستاد سوخت در سالهای اخیر بدون اینکه نظارتی برای اسقاط خودروهای فرسوده داشته باشد مبلغی را از واردکنندگان خودرو دریافت می کرد .

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تعداد خودروهایی را که در پنج ماه اول سال 92 اسقاط شده است 6 هزار دستگاه برشمرد و گفت: با اجرای قانون الزام واردکنندگان خودرو به اسقاط 4 خودروی فرسوده، در پنج ماه نخست امسال 105 هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده است که با رشد 15 برابری آن پیش بینی می شود امسال 280 هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شود.

وی افزود: درصورتی که امسال 100 هزار دستگاه خودروی وارداتی داشته باشیم تعداد خودروهایی که از رده خارج می شود، 400 هزار دستگاه است.

رئیس ستاد سوخت کشور همچنین به الزام خودروسازان داخلی برای اختصاص یک سوم از محصولات تولیدی خود به طرحهای جایگزین اشاره کرد و گفت : متاسفانه تاکنون هیچ یک از این خودروسازان به تعهدات خود عمل نکرده اند.

وی افزود : ستاد مدیریت سوخت کشور در نظر دارد امسال این موضوع را با جدیت دنبال کند.
 


سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن