تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802790002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت 50 درصد قیمت مسکن از طریق صندوق پس‌انداز/ من مخالف برنامه‌های لحظه‌ای مسکن هستم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وزیر راه و شهرسازی خبر داد
پرداخت 50 درصد قیمت مسکن از طریق صندوق پس‌انداز/ من مخالف برنامه‌های لحظه‌ای مسکن هستم
آخوندی گفت: با راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن می‌توان 50 درصد قیمت مسکن را از طریق تسهیلات خریداری کنیم.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک با بیان اینکه زلزله چند روز گذشته در آبدانان تلفات جانی نداشت گفت: متأسفانه از جهت تخریب ساختمانی خسارات بسیاری وارد شده و باید بیش از 4 هزار واحد مسکونی نوسازی گردد.
 
وی در ادامه افزود: 7 تا 8 هزار واحد مسکونی در این زلزله خسارات کمتری دیده‌اند ولی تمامی آنها نیازمند تعمیرات است.
 
آخوندی با بیان اینکه از هفته گذشته بنیاد مسکن اقدام به آمارگیری خانه به خانه کرده است گفت: با اعلام نتایج آمارگیری ما سریعاً اقدام به بازسازی واحدهای تخریب شده می‌کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات لازم جهت اسکان اضطراری صورت گرفته و با ارائه کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی اقدام به مقاوم سازی واحدهای مسکونی می‌کنیم.
 
وی در ادامه یادآور شد: در همین هفته برنامه‌های لازم جهت میزان کمک به واحدهای مسکونی تصویب می‌گردد.
 
آخوندی در ادامه با اشاره به اینکه شاخص دسترسی به واحد مسکونی بر اساس درآمدهای خانوارها در ایران خوب نیست گفت: به شکل متوسط هر خانواده ایرانی باید 12 سال درآمد خود را هزینه کند تا بتواند یک واحد مسکونی خریداری کند این در حالی است که در کشورهای دیگر این شاخص 3 تا  5 سال است.
 
وی در ادامه افزود: با برنامه‌ریزی‌های لازم سعی خواهیم کرد با ارائه تسهیلات بانکی کمتر از 40 درصد هزینه خانوارها جهت بازپرداخت تسهیلات بانکی پرداخت شود.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نباید بیش از 40 درصد از هزینه خانوارها جهت خرید مسکن صرف شود گفت: در غیر این صورت مردم مجبور هستند از سهم بهداشت و آموزش خود زده و جهت خرید مسکن مصرف کنند.
 
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین بحث برای خانواده‌های قشر متوسط جامعه خرید خانه است گفت: با استفاده از پس‌انداز و پرداخت اقساط مناسب یک خانواده طبقه متوسط جامعه می‌تواند خانه‌دار شود.
 
وی با اشاره به اینکه تنها از طریق پس‌انداز می‌توان اقدام به تأمین مسکن کرد گفت: این طرح در تمام کشورهای دنیا موفق بوده و در ایران نیز به طور قابل قبولی موفق خواهد بود.
 
آخوندی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر قشر وسیعی از جامعه جوان هستند و می‌توان با کاهش سطح زیربناها اقدام به تولید انبوه مسکن کرد.
 
وی با اشاره به اینکه بازار سفته‌‌گری به بازار مسکن جهت می‌دهد گفت: باید با مطرح کردن تقاضاهای متوسط جامعه و قدرت خرید پیدا کردن این طبقات بازار تولید را متناسب با بازار تقاضا کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با توضیح مناسب مسکن قیمت زمین نیز کاهش می‌یابد گفت: قیمت زمین در شهرهای مختلف متفاوت است و به صفر رساندن قیمت زمین در حال حاضر غیرقابل ممکن است.
 
آخوندی با اشاره به بافت‌های فرسوده در تهران گفت: قیمت این بافت‌ها نسبت به جاهای دیگر ارزان‌تر است بنابراین باید اقدام به نوسازی این بافت‌ها کنیم و با توزیع مناسب جمعیت بازار تقاضا و عرضه را متعادل کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: با افزایش تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده و ارزان‌تر شدن سود تسهیلات اقدام به تشویق نوسازی این بافت‌ها می‌کنیم.
 
آخوندی در ادامه به مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: با توجه به نرخ تورم در کشور طرح مالیات از خانه‌های خالی باعث کاهش تولید می‌شود و انگیزه ساخت و ساز را در کشور کاهش می‌دهد در صورتی که از رکود تورمی خارج شویم و میزان تورم کشور به 2 یا 3 درصد برسد مالیات از خانه‌های خالی موفق خواهد بود در غیر این صورت این طرح بازار سرمایه‌گذاری را تهدید می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های ما برای خروج از رکود جدا کردن بانک‌ها از بنگاه‌داری است گفت: بانک‌ها باید تنها به فعالیت بانکداری خود بپردازند و حذف وام‌دهی بانک‌ها و خروج آنها از فعالیت ‌بنگاه داری فعالیت اصلی ما است.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال 92 بانک‌ها 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات دادند که 120 میلیارد تومان از آن تجدید قرارداد شد گفت: کمتر از 115 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به بخش مسکن پرداخت شد.
 
وی در ادامه توضیح داد: 60 تا 70 هزار میلیارد تومان در بخش مسکن باید تسهیلات پرداخت شود.
 
آخوندی با اشاره به راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن گفت: بخش اعظم منابع این صندوق اندوخته‌های مردم است و کمک دولت برای جبران کسری‌های این صندوق می‌توان به خانه‌دار شدن قشر متوسط کمک کرد.
 
وی در ادامه توضیح داد: 50 درصد قیمت یک واحد مسکونی را می‌توان در منابع این صندوق پرداخت کرد.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه خانه‌ اولی‌ها برای ما بسیار مهم هستند گفت: متراژی که برای خانه اولی‌ها در نظر گرفته شده 75 متر است و میانگین پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومان است.
 
وی در ادامه افزود: قیمت متوسط هر مترمربع مسکن2.5 تا 3 میلیون تومان است و اگر قیمت مسکن را 200 میلیون تومان در نظر بگیریم با پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی می‌توان زمینه خرید خانه را فراهم کرد.
 
آخوندی در ادامه توضیح داد: برای پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی باید 20 میلیون تومان پس‌انداز در نظر گرفت و خریداران با آورده 40 میلیون تومانی می‌توانند یک واحد 75 متری را خریداری کنند.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: تاریخ نشان داده است که این طرح موفق بوده و ما می‌توانیم با اجرای طرح صندوق پس‌انداز مسکن 3 میلیون خانوار را خانه‌دار کنیم.
 
وی در ادامه به میزان اقساط این طرح اشاره کرد و گفت: 40 درصد هزینه خانواده را برای پرداخت این اقساط در نظر گرفته‌ایم

ادامه دارد...









تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن