تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819439122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیستم آبیاری نوین در چاههای آب عمومی شهرستان تاکستان اجرا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیستم آبیاری نوین در چاههای آب عمومی شهرستان تاکستان اجرا شد قزوین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان، از اجرای سیستم آبیاری نوین در سطح چاههای آب عمومی شهرستان تاکستان خبر داد.


ˈشهرام رحمانیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سیستم به صورت متمرکز و یکپارچه در سطح چاههای آب عمومی این شهرستان اجرا شد.
وی اظهارکرد: این طرح با اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی انجام شده که 60درصد هزینه ها دولتی و بلاعوض و 40 درصد با مشارکت مردمی و از محل خودیاری بهره برداران این پروژه ها اجرا شده است.
وی با اشاره به مشکل کمبود آب کشاورزی و تهدید کم آبی و جلوگیری از اتلاف آب با اجرای سیستم های آبیاری نوین تصریح کرد: با اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار به صورت متمرکز و مشارکت عمومی همه بهره برداران حوزه یک چاه آب کشاورزی، علاوه بر پیشگیری از اتلاف آب مصرفی و افزایش راندمان آبیاری، نیاز آبی گیاه بطور کامل تامین می شود.
به گفته وی تاکنون اراضی و باغات تحت پوشش آبیاری سه حلقه چاه آب در سطح 400 هکتار از اراضی اجرا شده و طراحی اراضی هشت حلقه چاه آب دیگر در سطح 950 هکتار نیز در حال انجام است.
رحمانی تاکید کرد: 300 فقره پرونده بهره برداران در سطح بیش از دوهزارو 500 هکتار از متقاضیان اختصاصی اجرای آبیاری تحت فشار طراحی شده و در انتظار ابلاغ اعتبارات دولتی وتسهیلات بانکی می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان در ادامه از تخصیص 40 میلیارد ریال تسهیلات جهت تجهیز وتوسعه مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: تنوع محصولات گیاهی بویژه وجود باغات سرسبز انگور نیازمند توسعه و تجهیز مکانیزاسیون در اراضی وباغات می باشد.
وی ارتقای سطح مکانیزاسیون را ضرورتی مهم برای کشاورزی نوین ذکر کرد و در پایان یادآور شد: در سال جاری به منظور تجهیز و نوسازی ادوات کشاورزی، 80 بهربردار بخش کشاورزی جهت دریافت تراکتور وکمباین و 22 بهره بردار نیز برای دریافت انواع ادوات کشاورزی و دریافت تسهیلات بانکی معرفی شدند.
شهرستان تاکستان دارای 24 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان سه هزار و یکصد هکتار اراضی باغی می باشد.
7390 / 614



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن