تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819964229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر در روش های آبیاری ضرورت بخش کشاورزی شهرستان کوثر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تغییر در روش های آبیاری ضرورت بخش کشاورزی شهرستان کوثر اردبیل - ایرنا - فرماندار کوثر گفت: تغییر در روش های آبیاری از ضروریات بخش کشاورزی این شهرستان است.


به گزارش ایرنا ، علیرضا علیپور روز سه شنبه در بازدید از باغات و قابلیت های بخش کشاورزی این شهرستان با اشاره به استعدادهای شهرستان کوثر در این زمینه افزود: دولت برای دستیابی کشاورزان به شیوه های آبیاری نوین 85 درصد از اعتبار لازم اجرای طرح های آبیاری نوین را به صورت تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می دهد تا با اجرای این طرح در اراضی کشاورزی مشکل کمبود آب در مناطق مختلف برطرف شود.
وی گفت: برای گذر از بحران کمبود آب کشاورزی باید توجه ویژه ای به بهره وری و ارتقای مصرف آب داشته و با استفاده از شیوه های نوین آبیاری از آب موجود نهایت استفاده را برد.
وی اظهار کرد: وجود سیستم های قدیمی آبیاری ، نبود سیستم های انتقال آب پیشرفته و استفاده از انهار سنتیراندمان مصرف آب شهرستان را کاهش داده و این امر باعث افت برداشت محصول در کوثر شده است.
فرماندار کوثر همچنین افزود: کوثر 50 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه 186 میلیون مترمکعب آب از این شهرستان خارج می شود که با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان شاهد تحولی در کشاورزی کوثر بود.
وی افزود: اقدامات بی رویه صورت گرفته در حوزه کشاورزی باعث افت کمی و کیفی شدید منابع شده و بحران آب کشاورزی منطقه را با خطر جدی مواجه کرده است.
وی اظهار کرد: مشکل کمبود آب کشاورزی در سال زراعی جاری گریبانگیر کشاورزان شهرستان کوثر شده و برداشت محصولات زراعی منطقه افت محسوسی دارد.
وی افزود: اگر در این موضوع چاره ای اندیشیده نشود در سال های آینده با بحرانی جدی
روبرو خواهیم شد.
وی با اشاره به نقش روش های آبیاری در ارتقای مصرف بهتر آب گفت: استفاده از روش های سنتی و قدیمی موجب هدر رفتن آب با ارزش می شود و باید با ایجاد تغییر در روش های آبیاری و استفاده از روش های نوین آبیاری از جمله قطره ای و بارانی بهترین استفاده را از آب موجود کرد.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7123/594/530



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن