تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819425583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت مستقیم دولت در خرید تضمینی محصولات کشاورزی ضرورتی اجتناب ناپذیر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس هیات مدیره مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور: حمایت مستقیم دولت در خرید تضمینی محصولات کشاورزی ضرورتی اجتناب ناپذیر است تهران - ایرنا - رئیس هیات مدیره مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور گفت: با توجه به شرایط فعلی بخش کشاورزی کشور، حمایت مستقیم دولت از خرید تضمینی محصولات کشاورزی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.


مسعود اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره انتقاد برخی مسئولان مبنی بر اینکه نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید مبتنی بر نرخ های جهانی باشد نه بیش از آن، افزود: با توجه به شرایط فعلی و بالا بودن هزینه های تمام شده تولید بخش کشاورزی این نیاز احساس می شود که دولت به شکل جدی برای تداوم و پایداری تولیدات کشاورزی این بخش را مورد حمایت قرار دهد.
وی گفت: انتظار داریم دولت امسال نیز برای برنامه ریزی تولیدات بخش کشاورزی نرخ خرید تضمینی محصولات را با توجه به هزینه های تمام شده تولید، همگام با نرخ جهانی محصولات و به موقع تعیین و اعلام کند.
اسدی اظهار داشت: سال گذشته نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای برنامه ریزی تولید توسط وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم به موقع اعلام شد که این نرخ برای حمایت از کشاورزان و افزایش راندمان تولید بسیار موثر بوده است.
وی تصریح کرد: با وجود محدودیت منابع آبی کشور، چنین انتقادی بجا است، چرا که اگر در کشت های پر مصرف منابع آبی جذابیت هایی ایجاد شود، همین باعث ایجاد انگیزه بیشتر کشاورزان و افزایش سطح زیرکشت خواهد شد در واقع چنین اقداماتی صدمه هولناکی به منابع آبی کشور به شمار می رود.
وی گفت: برخی منتقدان از آینده آبی کشور احساس نگرانی می کنند و این بدان معنا نیست که کشاورزان مورد حمایت قرار نگیرند، بلکه انتظار می رود دولت کمک های زیر ساختی از بخش کشاورزی داشته باشد.
رئیس هیات مدیره مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور افزود: معتقدم دولت باید زیرساخت های بخش کشاورزی را از لحاظ مدرن سازی اراضی، مکانیزاسیون مزارع، توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار، ارایه تسهیلات مناسب، تخصیص امکانات و تجهیزات مدرن فراهم کند تا هزینه های تولید کاهش یابد و با افزایش راندمان تولید در واحد سطح کشاورزان به سودآوری برسند.
وی تاکید کرد: تا زمانی که زیر ساخت های لازم در این بخش فراهم نشود کماکان طرفدار حمایت و کمک های حداکثری و مستقیم دولت از تولیدات بخش کشاورزی هستیم، به طوری که دولت باید برای فراهم سازی زیرساخت های بخش کشاورزی در یک برنامه مدون یارانه و سوبسیدهای مناسبی ارایه دهد.
اسدی گفت: به طور قطع منتقدان نگران بحران آب کشور هستند و به طور جدی این مشکل می تواند در آینده ایران را با چالش های جدی مواجه سازد، بنابراین باید با مدیریت منابع آبی سریعا در جهت رفع این مشکلات اقدام کرد که این مهم بدن همکاری مسئولان، بهره برداران بخش کشاورزی و مردم در کاهش مصرف آب صورت نخواهد گرفت.
اقتصام(4)9186**1594



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن