تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821077372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت و گوی خواندنی با دو رقمی های کنکور 93 مریوان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گفت و گوی خواندنی با دو رقمی های کنکور 93 مریوان سنندج - ایرنا- با اعلام نتایج کنکور سراسری مشخص شد تعداد دانش آموزان دو رقمی کنکور سراسری امسال در مریوان نسبت به سال گذشته بیشتر شده و شش دانش آموز این شهرستان موفق به کسب هفت رتبه دو رقمی کنکور 93 شدند.


به گزارش زریوار خبر، پس از اعلام نتایج آزمون سراسری کنکور سال 93 خبرنگار زریوارخبر با پیگیری فراوان موفق شد با شش دانش آموز دو رقمی شهرستان مریوان مصاحبه کند.
در کنکور سراسری امسال بیش از 34 نفر در شهرستان مریوان رتبه زیر هزار را کسب کرده اند که شش دانش آموز رتبه دو رقمی را به خود اختصاص دادند.
سه نفر از آنان در گروه آزمایشی علوم تجربی، دو نفر در رشته هنر و یک نفر دیگر در رشته ریاضی فیزیک رتبه دو رقمی را کسب کرده اند، تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری در شهرستان مریوان سه هزار و 257 داوطلب بوده است.
خبرنگار زریوار خبر، در این گزارش 6 سوال از هفت دو رقمی شهرستان مریوان پرسیده است که پاسخ های جالب داوطلبان را در ادامه می خوانید.
قصد انتخاب کدام رشته تحصیلی و دانشگاه را دارید؟
ارشاد نعمتی رتبه 10 گروه هنر منطقه سه: رشته کارگردانی سینما دانشگاه هنر تهران را انتخاب می کنم.
احمد قادری رتبه 18 گروه تجربی منطقه سه: هنوز تصمیم قاطع نگرفته ام.
حمید حسینی رتبه 23 گروه ریاضی فیزیک و رتبه 97 زبان منطقه سه: مکانیک در دانشگاه شریف یا تهران یا امیر کبیر، هر کدام که قبول شوم.
ژینا شمیرانی رتبه 57 گروه تجربی منطقه سه: هنوز تصمیم نگرفته ام.
آزاد اصلانی پور رتبه 75 گروه تجربی منطقه سه: رشته پزشکی، باید بگویم که دوست داشتم یکی از دانشگاه های تهران قبول شوم اما با توجه به رتبه قصد انتخاب دانشگاه تبریز را دارم.
آیا خود را یک نخبه می دانید؟
ارشاد نعمتی رتبه 10 گروه هنر منطقه سه: نه به هیچ وجه، چون احساس می کنم هر انسانی قابلیت نخبه بودن را دارد.
احمد قادری رتبه 18 گروه تجربی منطقه سه: خیر. چون نخبه بودن فقط یک نقطه نیست و من فکر می کنم که یک فرد چون دوست دارد خیلی به او نخبه بگویند نمی تواند نخبه باشد.
حمید حسینی رتبه 23 گروه ریاضی فیزیک و رتبه 97 زبان منطقه سه: خیر، نخبه کسی است که در همه شرایط و مواقع بتواند بهترین را کسب کند نه فقط در کنکور.
ژینا شمیرانی رتبه 57 گروه تجربی منطقه سه: خیر، فکر کنم هنوز با سطح ایده آل خودم فاصله زیادی دارم ولی در کل از نتیجه فعالیتم ناراضی نیستم.
آزاد اصلانی پور رتبه 75 گروه تجربی منطقه سه: فکر کنم باید آزمون های بیشتری را تجربه کنم تا به این نتیجه برسم که نخبه هستم یا نه، اما امیدوارم که باشم.
آیا با حذف کنکور موافق هستید؟
ارشاد نعمتی رتبه 10 گروه هنر منطقه سه: به نظر من باید شیوه پذیرش و انتخاب دانشجو تغییر کند.
احمد قادری رتبه 18 گروه تجربی منطقه سه: خیر، به نظر من بهتر است که داوطلبان با یک آزمون رقابتی خود را امتحان کنند.
حمید حسینی رتبه 23 گروه ریاضی فیزیک و رتبه 97 زبان منطقه سه: اصلا. چون با حذف کنکور کار به معدل می کشد و امکان تقلب در کنکور بسیار کمتر از امتحانات نهایی است.
ژینا شمیرانی رتبه 57 گروه تجربی منطقه سه: بله، البته بستگی به شرایط بعد از حذف کنکور و نحوه پذیرش دانشجو دارد ولی در کل با حذف کنکور موافق هستم.
آزاد اصلانی پور رتبه 75 گروه تجربی منطقه سه: خیر، زیرا کنکور آزمونی است که در سراسر کشور در یک زمان برگزار می شود و تکلیف قبول شدگان را تعیین می کند و احتمال تقلب در سوابق تحصیلی بیشتر است، اما اگر امتحانات نهایی بهتر برگزار شود می توان در مورد حذف کنکور فکر کرد.
موافق یا مخالف بومی سازی در پذیرش دانشگاه ها هستید؟
ارشاد نعمتی رتبه 10 گروه هنر منطقه سه: مخالف هستم. انسان باید مختار باشد محل تحصیل خود را انتخاب کند.
احمد قادری رتبه 18 گروه تجربی منطقه سه: تا حدود زیادی موافق هستم.
حمید حسینی رتبه 23 گروه ریاضی فیزیک و رتبه 97 زبان منطقه سه: مخالفم، چون سطح دانشگاه ها کاملا متفاوت است و دانشگاه های عالی در استان ما وجود ندارد.
ژینا شمیرانی رتبه 57 گروه تجربی منطقه سه: مخالفم. چون ممکن است دوطلبی خواهان قبول شدن در دانشگاهی غیر از دانشگاه استان محل سکونتش باشد و شانس قبولی در دانشگاه های بهتر برای او پایین می آید.
آزاد اصلانی پور رتبه 75 گروه تجربی منطقه سه: من با بومی سازی در مورد همه رشته ها موافق نیستم اما در بعضی رشته ها بهتر است بومی سازی شود تا کسی که بومی یک استان، ناحیه یا قطب است شانس قبولی بیشتری برای قبولی در دانشگاه همان استان، ناحیه و قطب داشته باشد.
عامل موفقیت شما در کنکور چه چیزی بوده است؟
ارشاد نعمتی رتبه 10 گروه هنر منطقه سه: هفت سال کنکور نداده بودم. بنده دانشجوی انصرافی مهندسی کامپیوتر در سال 86 بودم اما با پشتکار و خسته نبودن از هدف در سن 26 سالگی باردیگر برای رسیدن به کارگردانی سینما تلاش کردم.
احمد قادری رتبه 18 گروه تجربی منطقه سه: پشتکار خودم و همراهی پدر و مادرم.
حمید حسینی رتبه 23 گروه ریاضی فیزیک و رتبه 97 زبان منطقه سه: تلاش فراوان و فضایی آرام که پدر و مادرم برایم فراهم کرده بودند و معلمان عالی در مدرسه.
ژینا شمیرانی رتبه 57 گروه تجربی منطقه سه: پشتیبانی خانواده، تلاش دبیران و مراکز آموزشی و همچنین سخت کوشی و تلاش خودم.
آزاد اصلانی پور رتبه 75 گروه تجربی منطقه سه: به نظر من بیشتر تلاش همراه با درس خواندن با برنامه.
آیا از مراکز و کانون های آموزشی استفاده کرده اید؟ چقدر اینگونه مراکز را مفید و موثر می دانید؟
ارشاد نعمتی رتبه 10 گروه هنر منطقه سه: بله استفاده کرده ام، اما هیچ تاثیری بر روی موفقیت من نداشت است چرا که برنامه خاصی برای رشته هنر در مراکز آموزشی ارائه نمی شد.
احمد قادری رتبه 18 گروه تجربی منطقه سه: بله، تا حدودی زیادی می توانند مفید باشند به دلیل شبیه بودن آزمون ها به کنکور و آشنا شدن داوطلبان با کنکور.
حمید حسینی رتبه 23 گروه ریاضی فیزیک و رتبه 97 زبان منطقه سه: بله، بسیار زیاد تأثیر داشت چون من کاملا بی برنامه بودم و برنامه های این موسسات به درس خواندن من سرو سامان داد.
ژینا شمیرانی رتبه 57 گروه تجربی منطقه سه: بله. اینگونه مراکز در کمک به برنامه ریزی و چگونه درس خواندن به خصوص برای دانش آموزان سال چهارم تاثیر زیادی دارد.
آزاد اصلانی پور رتبه 75 گروه تجربی منطقه سه: بله ،تا حد زیادی در نحوه درس خواندن و برنامه من تأثیر داشت و می توانستم خودم را ارزیابی کنم تا بدانم که در چه حدی هستم.
جمله پایانی دو رقمی های کنکور 93 شهرستان مریوان
ارشاد نعمتی: ˈمن از دوستان بیشتر آموختم تا کتاب هاˈ
احمد قادری: ˈ دامن شادی چو غم آسان نمی آید به دست پسته را خون می شود دل، تا لبی خندان کند.
حمید حسینی: ˈ گول له گول ئه بی په یدا نه ک له غارا بینه ده رˈ.
ژینا شمیرانی : ˈ اول از خانواده و معلمانم تشکر می کنم و همچنین آرزوی موفقیت برای داوطلبان کنکور 94 دارم.
آزاد اصلانی پور: ˈهیچوقت نباید نا امید شدˈ.
خانم سیما تکیه خواه رتبه 28 گروه هنر منطقه سه را کسب کرده است، به دلیل مشغله کاری نتوانست به سوالات ما پاسخ دهد خانم تکیه خواه مربی موسیقی در مریوان و از هنرمندان خوب شهرستان است.ک/2
7346/533



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن