تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820820754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واحدهای تولید آب معدنی درکهگیلویه وبویراحمد 540فرصت شغلی ایجاد کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: واحدهای تولید آب معدنی درکهگیلویه وبویراحمد 540فرصت شغلی ایجاد کردند یاسوج - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 19 واحد تولید آب معدنی در این استان فعال است، گفت: این تعداد برای 540 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.


داریوش دیودیده سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این تعداد واحد آب معدنی با حجم سرمایه گذاری 485 میلیارد ریال در نقاط مختلف استان راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه سالانه حدود 225 میلیون لیتر آب معدنی در این استان تولید می شود، گفت:این مهم استان را از قطب های مهم تولید این مایع حیاتی در کشور تبدیل کرده است.
وی بیان کرد: منابع آب های سطحی کهگیلویه و بویراحمد هشت و نیم میلیارد متر مکعب در سال است که معادل 10 درصد منابع آب کشور بوده و این استان را منطقه ای مناسب برای سرمایه گذاری در تولید آب معدنی قرار داده است.
دیودیده عنوان کرد: درحال حاضر محصولات تولیدی آب معدنی کهگیلویه و بویراحمد در استان های جنوب کشور شامل بوشهر، بندرعباس، خوزستان و فارس توزیع می شود و با توجه به کیفیت و توان رقابتی قابلیت عرضه در سراسر کشور و کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز داراست.
وی افزود: رشد و توسعه صنعتی زمینه ساز اشتغال پایدار است و کهگیلویه و بویراحمد با بهره برداری مناسب از ظرفیت های فراوان خود همچون معادن غنی و کم نظیر، آب های روان، منابع طبیعی بکر، گیاهان دارویی، نفت و گاز می تواند به طور چشمگیری بیکاری را از این استان ریشه کن کند.
دیودیده با اشاره به اینکه سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با شرایط جغرافیایی گوناگون و وجود دو منطقه گرمسیری و سردسیری که هر کدام از ویژگی های منحصر به فرد برای سرمایه گذاری است بهره می برد، گفت: این قابلیت ها و ظرفیت ها به خوبی از سوی سرمایه گذاران مورد توجه قرار نگرفته است.
وی عنوان کرد: یکی از ظرفیت های مطلوب کهگیلویه و بویراحمد فراوانی چشمه های آب معدنی در این استان است که باید تلاش کرد از این ظرفیت عظیم و خدادادی در راستای تولید، اشتغالزایی و توسعه استان استفاده شود.
دیودیده ابراز داشت: سرمایه گذاری در زمینه تولید آب معدنی یک فرصت مطلوب برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و فراهم شدن زیرساخت های مناسب برای بهره برداری از آب های معدنی زمینه ساز توسعه اقتصادی استان می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد،افزود: بیشتر مساحت این استان را مناطق کوهستانی تشکیل می دهد و رودخانه های مهم بشار، خرسان و مارون که منابع بزرگ آبی محسوب می شوند از کوه های این استان سرچشمه می گیرند.
وی از منابع آب کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سرمایه ای ماندگار یاد کرد و افزود:هم اکنون 16 طرح راه اندازی کارخانه آب معدنی در نقاط مختلف استان با حجم سرمایه گذاری 619 میلیارد ریال و 537 فرصت شغلی در دست اجرا ست که پنج تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی به مشکلات بخش تولید آب معدنی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت:بازاریابی و هزینه بالای حمل و نقل از مهم ترین مشکلات کارخانه های بسته بندی و توزیع آب معدنی در این استان است.
دیودیده تصریح کرد: نبود زیر ساخت شبکه ای حمل و نقل مناسب و مشکلات جاده ای در کشور به ویژه در کهگیلویه و بویراحمد و همچنین طولانی بودن مسیر باعث افزایش هزینه حمل و نقل این کارخانه ها می شود که باید در راستای رفع آن برنامه ریزی های موثری انجام شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تنوع تولیدی و بسته بندی مناسب را عاملی مهم در برندسازی آب معدنی استان دانست و افزود: امروزه رقابت در بازار مصرف با توجه به ملاک های کمی و کیفی شامل میزان تولید، تنوع محصولاتی در شکل های مختلف و متناسب با سلیقه مصرف کننده، قیمت، تبلیغات و بازاریابی وابسته است و واحدهای آب معدنی استان نیز باید این موارد را سرلوحه کار خود قرار دهند.
دیودیده عنوان کرد: در زمینه تأمین منابع مالی واحدهای تولید آب معدنی موجود و اجرای طرح های جدید تسهیلات زیادی وجود ندارد که باید بانک ها برای حل این مشکل همکاری و همراهی لازم را داشته باشند واز مانع تراشی خوداری کنند.
671/7533



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن