تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820320065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در بازارهای انحصاری مشتری مداری معنا ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس مرکز تجارت جهانی ایران: در بازارهای انحصاری مشتری مداری معنا ندارد تهران - ایرنا - رییس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: در بازارهای انحصاری و بی رقابت نظیر کشورمان، مشتری مداری حقیقی معنا ندارد و متاسفانه در جامعه ما و در محیط کار کمتر به اخلاق حرفه ای توجه می شود.


به گزارش ایرنا از مرکز تجارت جهانی ایران، محمدرضا سبزعلیپور در هفتاد و هشتمین نشست ماهانه اعضاء مرکز جامع صادراتی ایران، افزود: اخلاق حرفه ای یکی از مسایل اساسی همه جوامع بشری است بنابراین جامعه ما نیاز دارد تا ویژگی های اخلاق حرفه ای مانند دلبستگی به کار، روحیه مشارکت و اعتماد، ایجاد تعامل با یکدیگر و غیره تعریف شده و برای تحقق آن فرهنگ سازی شود.
وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کشورها در جهان صنعتی به این بلوغ رسیده اند که بی اعتنایی به مسایل اخلاقی و فرار از مسئولیت ها و تعهدات اجتماعی، به نابودی و از بین رفتن بنگاه می انجامد. به همین دلیل بسیاری از شرکتهای موفق برای تدوین استراتژی اخلاقی احساس نیاز کرده و به این باور رسیده اند که باید در سازمان خود یک فرهنگ مبتنی بر اخلاق تسری یابد.
علیپور با بیان اینکه اخلاق حرفه ای نقش راهبردی در بنگاه ها دارد، گفت: متخصصان مدیریت استراتژیک، اصول اخلاقی شایسته در سازمان را یکی از پیش شرط های مدیریت استراتژیک خوب دانسته اند، اخلاق حرفه ای نقش راهبردی در موفقیت سازمان دارد و دوری از آن سازمانها را سخت آسیب پذیر و متضرر کرده است.
رییس مرکز تجارت جهانی ایران اظهار داشت: باید کاری کرد تا شرکت ها بخشی از هزینه های تبلیغاتی را صرف اخلاقی سازی سازمان کنند تا تأثیر آن را در موفقیت سازمان خود تجربه نمایند. شرکتها و سازمانها از طرفی خواهان اخلاق اند و از طرف دیگر اخلاق ورزی و پایبندی به اخلاقیات را برای خود دردسر زا و نوعی مانع می بینند و این مهمترین معضل بر سر راه شرکتها و سازمانها در روی آوردن به اخلاق حرفه ای است.
وی ادامه داد: متاسفانه در جوامعی همانند ایران، اخلاق حرفه ای نه تنها در سطح بنگاه ها و سازمان ها شکل نگرفته بلکه در مراکز دانشگاهی نیز توسعه چشمگیری پیدا نکرده است.
علیپور اضافه کرد: اخلاق حرفه‏ای چیزی جز رعایت حقوق مردم در کسب و کار نیست و مهمترین آن، احترام اصیل و نامشروط به حق مردم است.
رییس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی تأکید کرد: نتایج و آثار و تبعات مسایل و تصمیم ‏های اخلاقی معمولا ناپیداست از همین رو انسان ها و سازمان ها سود کوتاه مدت را می‏بینند و متأسفانه چشم خود را بر ضرر بلندمدت می‏بندند.
وی افزود: یک بنگاه خوب، جامعه را اولین طرف تعامل خود دانسته و در این چارچوب، حفظ حقوق و منافع ملی، رعایت حقوق شهروندان، حفظ و حراست از محیط زیست، اعتلای مداوم کیفیت محصول و احترام به همسایگان و بازارهای هدف را سرلوحه منشور اخلاقی خود قرار می دهد.
وی اضافه کرد: در تلقی ابزار انگارانه نسبت به مشتری، نگرش سیستمی وجود ندارد، زیرا گاه توجه به مشتری به قیمت عدم توجه به کارکنان صورت می گیرد در حالی که رضایت مشتری بدون رضایت کارکنان حاصل نمی شود.
رییس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: شرکت های ایرانی برای فعالیت های برون مرزی و عقد قراردادهای تجاری، صنعتی و اخذ نمایندگی، نیازمند سند منشور اخلاقی خواهند بود.
علیپور افزود: یکی از فاکتورهای مهمی که شرکتهای خارجی از شرکتهای ایرانی برای آغاز همکاری درخواست خواهند کرد سند منشور اخلاقی است، پس توجه به مقوله اخلاق حرفه ای و تنظیم سند منشور اخلاقی برای سازمان ها و شرکت ها امری ضروری و الزامی است.
اقتصام (1)1574**1558



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن