تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818771905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پلیس ترکیه مانع از فعالیت خبرگزاری جیهان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با آغاز انتخابات ریاست جمهوری پلیس ترکیه مانع از فعالیت خبرگزاری جیهان شد تهران - ایرنا - پلیس ترکیه مانع از اطلاع رسانی خبرگزاری خصوصی ˈجیهانˈ در روز انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، پلیس این کشور با ادعای تلاش برای امنیت هر چه بیشتر در انتخابات و شفاف سازی ، مانع از پوشش خبری این انتخابات توسط خبرگزاری خصوصی جیهان شد.
انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از هشت صبح امروز آغاز شده است .
روزنامه ˈزمان ˈ وابسته به جماعت ˈفتح الله گولنˈ مخالف دولت آنکارا نوشت: سازمان شهربانی ترکیه با ارسال دستورالعملی به تمامی مراکز استان های این کشور، خواستار ممانعت از حضور خبرنگاران خبرگزاری جیهان در مراکز رای گیری شده است.
ˈکمال قلیچداراوغلوˈ رهبر حزب ˈجمهوری خواه خلقˈ بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس این کشور در این باره گفت: جلوگیری از ورود خبرنگاران به مراکز رای گیری نشان از آماده سازی برای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری است.
برای اولین بار در تاریخ ترکیه مردم این کشور امروز به منظور انتخاب رییس جمهوری جدیدشان پای صندوق های رای می روند.
حدود 53 میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، امروز برای اولین بار در تاریخ این کشور حق رای دادن به نامزد خود برای احراز پست ریاست جمهوری را انجام می دهند.
به دستور شورای عالی انتخابات ترکیه، در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رسانه ها حق انتشار هیچ گونه خبر، تحلیلی و گمانه زنی در خصوص انتخابات و یا نتایج آن را تا ساعت 18 ندارند.
پس از پایان انتخابات تا ساعت 21 به وقت محلی رسانه ها تنها می توانند بیانیه های شورای عالی انتخابات در مورد نتایج شمارش آرا را منتشر کنند.
شورای عالی انتخابات ترکیه صلاحیت دارد که ساعت 21 این موضوع را به زمانی زودتر و یا دیرتر تغییر دهد و در این صورت تصمیم خود را با صدور اطلاعیه ای به اطلاع رسانه ها می رساند.
اماکن تفریحی از جمله ˈکافی نت هاˈ و ˈقهوه خانه هاˈ، در مدت رای گیری تعطیل خواهند بود و رستوران ها و سالن های غذاخوری فقط برای فروش مواد خوراکی می توانند دایر باشند.
پیشتر روسای جمهوری ترکیه از میان نامزدهای احزاب سیاسی و با آرای نمایندگان مجلس انتخاب می شدند که با تغییر قانون اساسی این کشور، قرار شد انتخابات ریاست جمهوری امروز برگزار شود.
در این انتخابات ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ دبیر کل سابق ˈسازمان همکاری اسلامیˈ به عنوان نامزد مشترک از سوی احزاب مخالف ˈجمهوری خواه خلقˈ و ˈحرکت ملیˈ و ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ نامزد حزب ˈدموکراتیک خلق هاˈ که در مناطق کردنشین ترکیه از هواداران بیشتری برخوردار است، با ˈرجب طیب اردوغانˈ رهبر حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ که در 12 سال گذشته بر قدرت سیاسی در ترکیه تسلط داشت، رقابت خواهند کرد.
خاورم ** 230**1651



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن